Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: waar vind ik downloads en copieën terug?  (gelezen 1174 keer)

waar vind ik downloads en copieën terug?
« Gepost op: 2014/11/12, 12:57:15 »
Hallo,
Als ik iets download of een copie van een foto opsla, dan weet ik niet waar ik die terug kan vinden. Ik vind bijv. downloads niet eens.
bvd.
aldegonda
In hoeverre zijn wij computergebruikers mede verantwoordelijk voor (toekomstige) kernrampen.
Computer is interessant en indrukwekkend maar...http://www.hoedoe.nl/natuur-milieu/milieu/hoe-verklein-ik-mijn-mondiale-voetafdruk

Offline jan11000

  • Lid
Re: waar vind ik downloads en copieën terug?
« Reactie #1 Gepost op: 2014/11/12, 13:44:23 »
In het programma waar je in zit, daar staan instellingen, daar kun je zien welke map dat is.
En in het vervolg meer info geven.

Re: waar vind ik downloads en copieën terug?
« Reactie #2 Gepost op: 2014/11/12, 14:54:11 »
Hoi Femke, ik vind de home-maap niet, Thunar vind ik niet ..... en als ik het boekje (dank je voor de link) opsla vind ik het dus niet terug. Ik heb het proberen op te slaan op bureaublad maar daar kan hij niet geopend worden. Zou de inhoudsopgave van xubuntu bij mij niet compleet zijn? Ik heb alles doorgescrold maar vind niets.
In hoeverre zijn wij computergebruikers mede verantwoordelijk voor (toekomstige) kernrampen.
Computer is interessant en indrukwekkend maar...http://www.hoedoe.nl/natuur-milieu/milieu/hoe-verklein-ik-mijn-mondiale-voetafdruk

Re: waar vind ik downloads en copieën terug?
« Reactie #3 Gepost op: 2014/11/12, 14:54:52 »
Ja, Femke in werk inderdaad met xubuntu
In hoeverre zijn wij computergebruikers mede verantwoordelijk voor (toekomstige) kernrampen.
Computer is interessant en indrukwekkend maar...http://www.hoedoe.nl/natuur-milieu/milieu/hoe-verklein-ik-mijn-mondiale-voetafdruk

Re: waar vind ik downloads en copieën terug?
« Reactie #4 Gepost op: 2014/11/12, 16:16:04 »
Hoi Femke, ik ben overgestapt naar xubuntu omdat de versie die ik had van ubuntu niet meer ondersteund werd.  Een kennis van mij die veel van computeren weet heeft xubuntu voor mij geïnstalleerd. Maar blijkbaar is er toch iets misgegaan want de inhoudsopgave is blijkbaar niet compleet. Maar wat nu? Ik krijg die kennis niet te pakken de laatste tijd. Misschien overspannen en zelf zie ik me niets installeren. Daar kan ik me niet lang genoeg voor concentreren.
In hoeverre zijn wij computergebruikers mede verantwoordelijk voor (toekomstige) kernrampen.
Computer is interessant en indrukwekkend maar...http://www.hoedoe.nl/natuur-milieu/milieu/hoe-verklein-ik-mijn-mondiale-voetafdruk

Re: waar vind ik downloads en copieën terug?
« Reactie #5 Gepost op: 2014/11/12, 16:17:54 »
Ga in je menu naar Hulpmiddelen en dan Bestandbeheerder.
Die aanklikken en dan kom je in de Home/gebruikersnaam map
Dikgedrukt is jouw opgegeven naam.
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Re: waar vind ik downloads en copieën terug?
« Reactie #6 Gepost op: 2014/11/12, 20:07:53 »
Maar als je zelf niks kunt installeren, is het dan wel handig om een computer te gebruiken? Ik bedoel dit niet gemeen hoor, maar installeren van een programma is iets wat er toch wel bij hoort op een computer of smartphone of tablet.

Re: waar vind ik downloads en copieën terug?
« Reactie #7 Gepost op: 2014/11/12, 20:40:43 »
Oh, ik dacht dat dat 'overspannen' sloeg op die kennis van haar. Excuses als ik dat verkeerd begrepen heb.

Offline jan11000

  • Lid
Re: waar vind ik downloads en copieën terug?
« Reactie #8 Gepost op: 2014/11/13, 00:46:17 »
links boven in het scherm,de muis/rat openen, daar zie je de favorieten van programma's..
Een hiervan is de file manager(verkenner)(thunar).
Dan naar
/home gaan,
dan zou je je user naam moeten zien, daar dus naar toe gaan,
dan vind je downloads.

(thunar kun je ook starten in de terminal, door terminal te openen, dan thunar ingeven en enter drukken).

Re: waar vind ik downloads en copieën terug?
« Reactie #9 Gepost op: 2014/11/13, 01:08:14 »
Ik heb die kennis te pakken gekregen en hij komt volgende week. Hopelijk wordt het probleem dan opgelost. Bedankt voor jullie adviezen maar zolang xubuntu niet de knoppen heeft die er moeten zijn kan ik jullie adviezen niet opvolgen.
En ik weet dat ik niet genoeg kennis en concentratie heb om zelf problemen op te lossen in xubuntu maar destijds wilde ik niet meer illegaal windows hebben, kon ik geen windows kopen en heeft iemand ubuntu geïnstalleerd zonder erbij te vertellen dat je je er wel in moet verdiepen.
..... En je hebt gelijk Femke, ik zat niet goed in mijn vel maar het gaat wat beter en de concentratie is niet geweldig maar ook beter dan die was. Duim maar voor me dat het zo blijft of nog beter mag gaan.
Allemaal dank voor de reacties.
In hoeverre zijn wij computergebruikers mede verantwoordelijk voor (toekomstige) kernrampen.
Computer is interessant en indrukwekkend maar...http://www.hoedoe.nl/natuur-milieu/milieu/hoe-verklein-ik-mijn-mondiale-voetafdruk

Re: waar vind ik downloads en copieën terug?
« Reactie #10 Gepost op: 2014/11/13, 01:14:36 »
Nuja, dat je je er in moet verdiepen lijkt me logisch. Dat is altijd het geval met een ander systeem. Ook als je na jarenlang een OS te hebben gebruikt overschakelt naar Windows. Of als overschakelt van de ene smartphone naar de andere. Hoe simpel iets anders ook is, iets anders = iets anders dus er is een leercurve.

In ieder geval wens ik je naast succes ook beterschap toe en ik duim in ieder geval voor je dat het beter met je mag gaan! :)

OPGELOST Re: waar vind ik downloads en copieën terug?
« Reactie #11 Gepost op: 2014/12/06, 14:21:14 »
Het probleem is niet opgelost maar blijkbaar was xubuntu niet compleet of waren er uitrolmenu's niet zichtbaar. Ik heb nu mint en voor zover ik het kan bekijken is dit in orde. Even wennen uiteraard. Allen dank voor de reacties.
In hoeverre zijn wij computergebruikers mede verantwoordelijk voor (toekomstige) kernrampen.
Computer is interessant en indrukwekkend maar...http://www.hoedoe.nl/natuur-milieu/milieu/hoe-verklein-ik-mijn-mondiale-voetafdruk