Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: software centrum/ printer 14.04  (gelezen 404 keer)

software centrum/ printer 14.04
« Gepost op: 2014/06/12, 06:49:50 »
Hallo, ik wou vanmorgen de printer opzoeken. Heb afdruk ingetoets niks nakkes nada. Toen probeerde ik het softwarecentrum te zoeken. Die staat niuet meer in mijn startbalk. Ook intoetsen leverde niks op. Ik heb ubuntu 14.04. En een hp envy 4500 printer. Dus ik dacht dan installeer ik hp lip. >Maar ik ben t kwijt. Hoe kan dit nou. Als ik softwarecentrum intoets en het icoon aanklik. Krijg ik alleen een wikipedia te zien.....hen nog ff gekeken maar dan zegt ubuntu dat t softwarecentrum beschadigd is.
Heb ook nog dit geprobeerd maar dan krijg  ik:

boomkoning@boomkoning-MS-7707:~$ apt-get -f install
E: Kon het vergrendelingsbestand '/var/lib/dpkg/lock' niet openen - open (13: Toegang geweigerd)
E: Kan de beheersmap (/var/lib/dpkg/) niet vergrendelen. Heeft u beheerdersrechten?


« Laatst bewerkt op: 2014/06/12, 07:06:31 door Boomkoning »

Re: software centrum/ printer 14.04
« Reactie #1 Gepost op: 2014/06/12, 08:21:20 »
In de dash met de zoekterm "print" komt er ook niets?

Betreft het "Software Center" via de dash. Aangezien je een wiki pagina geopend krijgt.
Staat het wel in de rubriek 'Toepassingen' en niet een ander rubriek?
Kan je een ander programma wel gewoon starten via de Dash?

Zo nee, misschien een filter instelling in de Dash. Menu rechts boven.

...
boomkoning@boomkoning-MS-7707:~$ apt-get -f install
E: Kon het vergrendelingsbestand '/var/lib/dpkg/lock' niet openen - open (13: Toegang geweigerd)
E: Kan de beheersmap (/var/lib/dpkg/) niet vergrendelen. Heeft u beheerdersrechten?
Dit commando is niet volledig. Om toegang te hebben moet er "sudo" voorstaan en het pakket wat je wilt installeren moet er achter staan.
sudo apt-get install (pakketnaam)