Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Promoot Ubuntu in jouw buurt!  (gelezen 5814 keer)

Promoot Ubuntu in jouw buurt!
« Gepost op: 2013/03/09, 01:50:06 »
De "Promoot Ubuntu in jouw buurt!" aktie is van start. :)

Kijk op de website voor meer informatie.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Promoot Ubuntu in jouw buurt!
« Reactie #1 Gepost op: 2013/03/13, 09:52:22 »
Done!

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Promoot Ubuntu in jouw buurt!
« Reactie #2 Gepost op: 2013/03/13, 20:17:55 »
De Belgen kunnen niet mee doen ? (krijg foutmelding postcode en woonplaats)
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Promoot Ubuntu in jouw buurt!
« Reactie #3 Gepost op: 2013/03/13, 20:48:16 »
Mijn woonplaats klopt niet, er hoort een "-" in en dat is niet toegestaan .......
Mijn gebruikers naam bevat een punt en is maar 3 tekens, dit lukte alleen met een extra spatie.
Te goed beveiligd ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Promoot Ubuntu in jouw buurt!
« Reactie #4 Gepost op: 2013/03/13, 21:00:13 »
De Belgen kunnen niet mee doen ? (krijg foutmelding postcode en woonplaats)

Ik denk dat je dan aan Ubuntu-BE moet vragen om ook zo'n actie op te zetten want deze actie is echt van Ubuntu-NL (Nederland) en daar op gericht.
http://www.ubuntu-be.org/nl

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Promoot Ubuntu in jouw buurt!
« Reactie #5 Gepost op: 2013/03/13, 21:17:27 »
want deze actie is echt van Ubuntu-NL (Nederland) en daar op gericht.
Vlaanderen is toch de zuidelijkste provincie van Nederland ? :lol:
Bovendien woont hij maar 40km (grof weg) bij mij vandaan !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Promoot Ubuntu in jouw buurt!
« Reactie #6 Gepost op: 2013/03/13, 21:28:01 »
Ja, ik ben het wel met je eens :) Maar wat ik bedoel is: dit is een actie vanuit het Nederlandse LoCo-team en aangezien België een eigen LoCo-team heeft neem ik aan dat die zelf zo'n actie moeten opzetten.

Als jij denkt dat het anders zit dan wil ik je vragen uit te leggen waarom Ubuntu-BE nog bestaat.......

Re: Promoot Ubuntu in jouw buurt!
« Reactie #7 Gepost op: 2013/03/13, 22:58:53 »
Mijn woonplaats klopt niet, er hoort een "-" in en dat is niet toegestaan .......
Mijn gebruikers naam bevat een punt en is maar 3 tekens, dit lukte alleen met een extra spatie.
Te goed beveiligd ?
Klopt. :) Ik wist toen ik die module schreef nog niet zo goed hoe de veiligheid werkte, dus heb ik het wat te veel dichtgetimmerd. Ik zal er eens naar kijken.

edit: gefixed.
« Laatst bewerkt op: 2013/03/13, 23:25:22 door Thomas de Graaff »

Re: Promoot Ubuntu in jouw buurt!
« Reactie #8 Gepost op: 2013/03/13, 23:35:24 »
@Joris,
er is idd. een taakverdeling tussen Ubuntu-BE en Ubuntu-NL waarbij releaseparties, locale promotie e.d. door de respectievelijke LoCo's worden georganiseerd. Stichting Ondersteuning Ubuntu-NL heeft dit ook in haar doelstelling vastgelegd, dus we kunnen niet zomaar kosten maken voor promotie buiten Nederland.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Promoot Ubuntu in jouw buurt!
« Reactie #9 Gepost op: 2013/03/23, 19:28:08 »
Het pakketje met de flyers is binnen! Met een stapeltje labels met mijn persoonlijke gegevens erop om op de flyers te plakken. Ook mooi. Komt me goed uit. Want in plaats dat ik hier de buurt ga zitten spammen ga ik op kantoor aan de gang. Daar is aardig wat belangstelling onder de collega's. Dus moet er mijn kamernummer en toestelnummer op in plaats van mijn huisadres.

Niet onder werktijd uiteraard. In de middagpauze is de bedoeling. Ik zit het zo te overdenken. Ik denk dat ik "mijn" tekst rechtstreeks op die flyers print. Dat is nog veul sneller ook. Even een paar oefenvelletjes maken voor een paar proefprints. En ik maak ook gelijk een stel wél met huisadres.

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline atomos

  • Lid
Re: Promoot Ubuntu in jouw buurt!
« Reactie #10 Gepost op: 2013/03/23, 20:02:05 »
Hier is die ook binnen. FF plakken en ongeveer een kwart in de buurt gepost bij computer gebruikers.
De volgende week de rest.
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

Re: Promoot Ubuntu in jouw buurt!
« Reactie #11 Gepost op: 2013/03/23, 20:50:09 »
Zou wel mee willen doen, heb echter een paar vraagjes:

- Er wordt vermeld dat je behalve de flyers ook een cd/dvd krijgt. Hier staat dan waarschijnlijk de standaard Ubuntu op.

Ik ben echter geen fan van Unity en draai thuis Kubuntu 12.04. Niet plat te krijgen overigens, solid like a rock. Deze versie heb ik "behandeld"  met    Remastersys met als resultaat een mooie installatie die heel goed als demo zou kunnen worden gebruikt, vanwege de vele (werkende) toevoegingen op beeld en geluid en video-bewerking. Deze zou ik dus veel liever demonstreren dan Ubuntu-standaard. Mijn vraag is dus of het promotieteam hier bezwaar tegen heeft.

Offline atomos

  • Lid
Re: Promoot Ubuntu in jouw buurt!
« Reactie #12 Gepost op: 2013/03/23, 21:03:16 »
Je krijgt er een ubuntu 12.04 cd bij.
Ik zelf draai hier ook Kubuntu :) maar heb wel ubuntu in een virtual machine geinstalleerd en een paar start virtual machines aan gemaakt ( voor het geval dat mensen willen weten hoe partitioneren gaat enzo.
En als het echt niet anders kan, dan hang ik er een andere HD in en installeer ik daar ubuntu op.. geen probleem denk ik zo.
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

Re: Promoot Ubuntu in jouw buurt!
« Reactie #13 Gepost op: 2013/03/23, 21:17:29 »
Ik heb ook een pakketje binnen. :)

@cjmanchot, als jij promotie wilt maken voor een custom Kubuntu, dan heeft het promotieteam daar niks over te zeggen. ;) Ik zou alleen wel adviseren om er wel bij te vermelden dat het niet om een standaard Ubuntu gaat.

@jvecht, als je van plan bent een laserprinter te gebruiken voor het beprinten van de flyers, dat gaat naar alle waarschijnlijkheid niet goed, het papier van de flyers kan niet tegen hitte, en gaat bobbelen.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Promoot Ubuntu in jouw buurt!
« Reactie #14 Gepost op: 2013/03/23, 22:12:55 »
@jvecht, als je van plan bent een laserprinter te gebruiken voor het beprinten van de flyers, dat gaat naar alle waarschijnlijkheid niet goed, het papier van de flyers kan niet tegen hitte, en gaat bobbelen.

LOL! Ik doe ze gewoon in mijn trouwe inkjet! En natuurlijk onder Linux.

<plaag AAN> Die flyer is toch ook wel gedrukt in een 100% op Linux draaiend bedrijf, hoop ik? <plaag UIT>

Ik zal mijn best doen! Het is de eerste keer dat ik aan zoiets begin, hoor!

Later: De (stinkgoedkope navul) inkt van mijn inktjet printer houdt niet goed op het papier van de flyer. Geen probleem, ik heb nog bergen crack back HP sticker vellen. Maar wees dus gewaarschuwd ... . Niet zo vreemd. Die flyer zal wel offset druk zijn. Dat is heel anders qua proces en het papier is dus ook anders.

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
« Laatst bewerkt op: 2013/03/23, 23:34:10 door jvecht »
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Promoot Ubuntu in jouw buurt!
« Reactie #15 Gepost op: 2013/03/24, 00:36:02 »
Pakket is hier ook binnen, al zal ik (mogelijk) mensen eerder adviseren om Xubuntu te nemen (uitgaande van XP systemen).
Volgende week leg ik er een paar bij het advertentiebord van de lokale supermarkt, en wanneer ik met de hond ga wandelen zal ik er ook een aantal verspreiden waar ik regelmatig mensen achter de PC zie.
De laatste exemplaren wil ik bewaren voor de lokale overheid, misschien gaan ze dan eindelijk nadenken over ICT :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Promoot Ubuntu in jouw buurt!
« Reactie #16 Gepost op: 2013/03/24, 00:40:45 »
Ik heb ook een pakketje binnen. :)

@cjmanchot, als jij promotie wilt maken voor een custom Kubuntu, dan heeft het promotieteam daar niks over te zeggen. ;) Ik zou alleen wel adviseren om er wel bij te vermelden dat het niet om een standaard Ubuntu gaat.
OK, ik snapp, m. Maar ik dacht:  jullie geven die flyers en de cd  en het kon zijn dat daar bepaalde voorwaarden voor waren ofzo. Ik kan ook nog in Virtualbox een standaard Ubuntu installeren en Bodhi als flitsend alternatief  :) Op m'n Asus, die niet Ubuntu-vriendelijk is helaas (deze draait wel goed in de nieuwe OpenSuse)  kan ik vbox installeren om een en ander te laten zien over Ubuntu, voor promotie "op locatie" en buren zouden bij mij thuis eens kunnen kijken. ga mij dus aanmelden.

Re: Promoot Ubuntu in jouw buurt!
« Reactie #17 Gepost op: 2013/03/24, 00:59:07 »
Bepaalde voorwaarden? Hee, dit is geen Windows of Mac ;) ;) ;) :P

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Promoot Ubuntu in jouw buurt!
« Reactie #18 Gepost op: 2013/03/24, 07:48:25 »
Ik ga 'm ook maar eens bestellen. :)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Promoot Ubuntu in jouw buurt!
« Reactie #19 Gepost op: 2013/03/24, 09:33:10 »
Bepaalde voorwaarden? Hee, dit is geen Windows of Mac

Hahahahahaha!

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Promoot Ubuntu in jouw buurt!
« Reactie #20 Gepost op: 2013/03/24, 10:25:16 »
Later: De (stinkgoedkope navul) inkt van mijn inktjet printer houdt niet goed op het papier van de flyer. Geen probleem, ik heb nog bergen crack back HP sticker vellen. Maar wees dus gewaarschuwd ... . Niet zo vreemd. Die flyer zal wel offset druk zijn. Dat is heel anders qua proces en het papier is dus ook anders.

Klopt, inktjet lukt ook niet op dat papier. Als de flyers op zijn, en we bestellen nieuwe, dan zullen we er voor zorgen dat we geen glossy pakken maar gewoon papier. Ziet er iets minder mooi uit, maar is wel te printen. :)

@Ron, advertentiebord lokale supermarkt is een goed idee!

Offline atomos

  • Lid
Re: Promoot Ubuntu in jouw buurt!
« Reactie #21 Gepost op: 2013/03/24, 10:28:57 »

@Ron, advertentiebord lokale supermarkt is een goed idee!

is genoteerd.
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

Offline Tuxx

  • Lid
Re: Promoot Ubuntu in jouw buurt!
« Reactie #22 Gepost op: 2013/03/24, 16:45:45 »
Goed bezig!
Ik ben zelf van mening dat Ubuntu ongewaardeerd blijft en daar moet verandering in komen!
Heb zelf al 5 mensen uit mijn klas laten ¨bekeren¨ naar Ubuntu!

Re: Promoot Ubuntu in jouw buurt!
« Reactie #23 Gepost op: 2013/03/25, 12:40:48 »
Goede idee natuurlijk. Alleen ben ik nu net overgestapt op Linux Mint, omdat ik persoonlijk niet zo tevreden meer ben met Ubuntu. En Mint is toch eigenlijk een "ouderwetse" Ubuntu variant?

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Promoot Ubuntu in jouw buurt!
« Reactie #24 Gepost op: 2013/03/25, 14:46:11 »
Mijn eerste flyer ligt hier op de etage op kantoor op de leestafel. De andere leestafels volgen a.s.a.p. Een mailtje is rondgestuurd naar wat mensen binnen de organisatie en mijn kamergenoten. Voorzichtige start. Nu ik begonnen ben krijg ik veel zin mijn oude promotiestreken er op los te laten.

Als ik heel Japan voor mijn werkterrein wist te winnen zou een paar mensen toch ook moeten lukken? We zien wel. De aanhouder wint, maar je moet de wind ook wel een beetje meehebben.

Just Vecht
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021