Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: nieuwsgroepen.  (gelezen 2597 keer)

nieuwsgroepen.
« Gepost op: 2011/01/22, 14:20:39 »
Het is mij gelukt 1 film te downloaden met nieuwsgroepen en op DVD te zetten.
Verder krijg ik heel veel "lege bestanden" binnen.
B.v. het bestand geeft aan 4 GB te zijn,maar bestaat uit allemaal mappen met niets er in???
Wat doe ik verkeerd,kan iemand mijn daar in adviseren?
Ronald
« Laatst bewerkt op: 2011/01/22, 14:36:18 door rvanrookhuizen »

sprokkel

  • Gast
Re: nieuwsgroepen.
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/22, 14:36:23 »
En hoe staat alles ingesteld, ip, nieuwsgroep,news server, en je config
 

Re: nieuwsgroepen.
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/22, 14:39:05 »
Ik dacht goed... want ik kan kiezen en downloaden,nu ook een film in avi die wel op de pc te bekijken is maar niet op de DVD speler bij de tv.

Ronald


Heb er nu ook weer een paar in de wachtrij staan,dus de configuratie zal wel goed zijn.

Re: nieuwsgroepen.
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/22, 14:40:22 »
gebruik je OpenFtd?


grtn, Frank
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

Re: nieuwsgroepen.
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/22, 14:41:02 »
lottanzb


Ronald

Re: nieuwsgroepen.
« Reactie #5 Gepost op: 2011/01/22, 14:42:50 »
ben nu openfdt aan het installeren

Ronald

Re: nieuwsgroepen.
« Reactie #6 Gepost op: 2011/01/22, 14:47:24 »
hoe kan je een film aanklikken die je wilt downloaden met openfdt


Ronald

Re: nieuwsgroepen.
« Reactie #7 Gepost op: 2011/01/22, 15:04:07 »
als je het handig wil hebben moet je even naar de site van NZBuddy gaan, daar kun je op vrij simpele manier (downloaden en dan naar het forum) de NZB-knop in OpenFTD inbouwen. Daarna is het film selecteren, op de NZB-knop drukken en dan gaat hij automatisch naar de juiste film in NZBindex.nl. (ik gebruik overigens Pan niewslezer voor de downloads).


grtn, Frank
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

Re: nieuwsgroepen.
« Reactie #8 Gepost op: 2011/01/22, 18:49:04 »
Ik gebruik altijd Sabnzbd+ die op mijn nas staat ;)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline liawim

  • Lid
Re: nieuwsgroepen.
« Reactie #9 Gepost op: 2011/01/23, 07:13:57 »
denk dat het aan je retentie ligt. gebruik je een payserver of gewoon van je provider. Als je retentie maar bijv. 20 dagen is en je download iets wat al eerder gepost is krijg je lege bestanden binnen. Ik zelf download met xsnews over ipv6 dit is gratis en heeft een hele lange retentie (250 dagen in die buurt). Maar je moet dan wel sabnzbdplus gebruiken want die ondersteunt ipv6. lottanzb niet.


Offline Jan E.

  • Lid
Re: nieuwsgroepen.
« Reactie #10 Gepost op: 2011/01/23, 09:34:55 »
Hier ook combinatie van openFTD en Sabnzbplus. Met een abonnementje bij Tweaknews. Werkt volkomen probleemloos.


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: nieuwsgroepen.
« Reactie #11 Gepost op: 2011/01/23, 10:19:28 »
En je moet inderdaad goed kijken wat je download, want niet alle bestanden laten zich inderdaad op een DVD branden. Dat werkt alleen als je in openftd DVD5 of eventueel DVD9 bestanden download. Die dan branden met een geschikte brandprogramma en niet als data schijf maar als video DVD.

Wat in mijn ogen nog beter werkt, maar is natuurlijk wel weer een investering, is een mediacenter aan je tv met ubuntu + XBMC! (en als je eenmaal een mediacenter hebt wil je niets anders meer 8))

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: nieuwsgroepen.
« Reactie #12 Gepost op: 2011/01/23, 10:29:19 »
denk dat het aan je retentie ligt. gebruik je een payserver of gewoon van je provider. Als je retentie maar bijv. 20 dagen is en je download iets wat al eerder gepost is krijg je lege bestanden binnen. Ik zelf download met xsnews over ipv6 dit is gratis en heeft een hele lange retentie (250 dagen in die buurt). Maar je moet dan wel sabnzbdplus gebruiken want die ondersteunt ipv6. lottanzb niet.



Net nog eens even gekeken naar die ipv6 mogelijkheid, maar bij werkt het helaas niet. Waarschijnlijk omdat mijn router ipv6 niet ondersteunt?

Offline liawim

  • Lid
Re: nieuwsgroepen.
« Reactie #13 Gepost op: 2011/01/23, 13:20:57 »
Valk,

Ik gebruik miredo als ipv6 tunnel. en je moet 2 accounts aanmaken, bij gogonet en freenet6. je krijgt dan via de mail een wachtwoord waarmee je kan gaan downloaden met xsnews. Hoe dat precies zit met de router weet niet ik heb zelf een kpn experiabox. Volgens mij verzend miredo ipv6 pakketjes in ipv4. volgens mij moet dat het gewoon doen.

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: nieuwsgroepen.
« Reactie #14 Gepost op: 2011/01/23, 13:40:34 »
Valk,

Ik gebruik miredo als ipv6 tunnel. en je moet 2 accounts aanmaken, bij gogonet en freenet6. je krijgt dan via de mail een wachtwoord waarmee je kan gaan downloaden met xsnews. Hoe dat precies zit met de router weet niet ik heb zelf een kpn experiabox. Volgens mij verzend miredo ipv6 pakketjes in ipv4. volgens mij moet dat het gewoon doen.

Check, bedankt voor de reactie. Ik had miredo ook gevonden en geïnstalleerd en blijkt dat mijn versie van Tomato (router firmware ipv6 ondersteunt). Daarna kreeg ik verbinding op de xsnews ipv6 server, maar het is erg traag en minder constant dan de ipv4 service die ik al heb van xsnews....
Waarom zou ik me nog aan moeten melden bij gogonet en freenet6 eigenlijk?

Offline liawim

  • Lid
Re: nieuwsgroepen.
« Reactie #15 Gepost op: 2011/01/23, 17:03:18 »
valk,

geen idee of dat nodig is als je al by xsnews zit, maar ik krijg wel de volle snelheid op Hostname: reader.ipv6.xsnews.nl. Het is een actie van xsnews om meer bekendheid te geven aan ipv6 en het is gratis. volgens mij verzorgt freenet6 het verkeer met ipv6.

 

Offline liawim

  • Lid
Re: nieuwsgroepen.
« Reactie #16 Gepost op: 2011/01/23, 17:11:00 »
hier nog een link hoe je ipv6 kan krijgen.

http://forum.fok.nl/topic/1302338

Re: nieuwsgroepen.
« Reactie #17 Gepost op: 2011/01/24, 15:17:18 »
Inmiddels heb ik 12 newsgroepen geadviseerd gekregen,maar weet ik nog steeds niet op welk blad ik B.V. een film zoek?

Ronald


Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: nieuwsgroepen.
« Reactie #18 Gepost op: 2011/01/24, 16:09:39 »
Voor het zoeken van films en muziek kan je openftd gebruiken, maar ook online communities zoals FTN of FTA
http://www.ftn2day.nl
http://www.ftaclub.net/v2/

Je gebruikt deze communities om te zoeken naar een bestandsnaam. Als je die bestandsnaam hebt dan kan je daarmee zoeken in zoekmachines als binsearch of nzbindex. Een eventuele knop zoals nzbuddy zoals Frankje beschrijft maakt dit iets eenvoudiger.

Heb ik nu je vraag voldoende beantwoord?

Re: nieuwsgroepen.
« Reactie #19 Gepost op: 2011/01/24, 19:01:08 »
Hartelijke dank.
Het is mijn duidelijk


Ronald