Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows/Ubuntu?  (gelezen 1590 keer)

Dntel

  • Gast
Windows/Ubuntu?
« Gepost op: 2007/09/26, 20:57:15 »
Hallo, ik werk nu al een paar weken met Ubuntu en ik wil graag even melden wat de voor en nadelen zijn ten opzichte van Windows. Als eerste wil ik zeggen dat Ubuntu gratis is en een volwaardig alternatief voor Windows als je eigenlijk geen spellen speelt. Ook is het ideaal dat Ubuntu de meeste hardware automatisch pakt. Ik speel geen spellen en gebruik mijn laptop hoofdzakelijk voor mijn studie, dat houdt in dat ik internet gebruik en de tekstverwerker. Internet werkt bij mij niet naar behoren. Ik heb verschillende browsers geprobeerd en ik heb soms dat een pagina niet verschijnt. Start ik mijn browser (momenteel Firefox) opnieuw op dan lukt het wel weer even. Misschien is hier iets aan te doen? Als tekstverwerker gebruik ik OpenOffice wat goed werkt (ook wel eens geprobeerd op Windows). Nu eigenlijk het tweede punt. Ik ben een leek als het op het gebied van computers aankomt. Ik kan onder Windows wel alles instaleren en zelfs helemaal nieuw erop zetten, maar met Ubuntu wordt dit moeilijker. Vaak lukt het niet om iets te instaleren wat niet oorspronkelijk voor Ubuntu gemaakt is (zoals veel prgromma's die ik gebruik). In de kernel dingen invoeren e.d. lukt mij vaak niet. Ook loopt Ubuntu soms nogal eens vast. Niet het besturingssysteem maar verschillende programma's. Nu speel ik ook nog eens hattrick (online managersspel) en wil ik hiervoor een hulpprogramma gebruiken maar ik krijg dat niet aan de praat. Het heet Hattrick Organizer en is hier te downloaden: http://www.hattrickorganizer.net/english/download.htm Dit werkt met Java en zou moeten werken met Linux. Als ik het start dan geeft het echter een foutmelding. Heeft iemand hier een oplossing voor en suggesties of ik bij Ubuntu moet blijven of terug moet keren naar Windows?

Exteris

  • Gast
Windows/Ubuntu?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/26, 21:34:31 »
Ik denk eigenlijk dat jij misschien naar open source alternatieven moet kijken voor die programma's, zo heb ik bijvoorbeeld KwordQuiz om te overhoren, en er zijn als je goed zoekt ook ruim genoeg spellen te vinden, zoals enemy territory. Je zei ook dat je internet niet goed werkt, misschien moet je eens epiphany gebruiken, en er zijn op internet enkele tips te vinden die je firefox veel sneller maken

Dntel

  • Gast
Windows/Ubuntu?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/26, 21:49:36 »
Ik heb naast Firefox ook Epihany geprobeerd en dat gaf hetzelfde probleem. Ik vermoed trouwens dat Java niet goed werkt? Hoe kan ik dit goed instaleren? Momenteel gedaan via toepassingen en dan installeren/verwijderen gezocht op Java en vrijwel alles geinstalleerd. Java 5.0 en 6.0 en dan nog twee web programma's. En ik gebruik mijn laptop niet voor game alleen voor internet en de tekstverwerker.

Exteris

  • Gast
Windows/Ubuntu?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/26, 21:51:52 »
ik krijg nu een error bij die site, maar problemen met java heb ik niet zo veel ervaring mee, maar misschien is het handig om maar een versie te installeren.

Dat had ik eigenlijk wel moeten zien :(

Dntel

  • Gast
Windows/Ubuntu?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/26, 21:55:37 »
Er zat nog een extra punt in die link. Nu moet ie werken.

Exteris

  • Gast
Windows/Ubuntu?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/26, 21:59:43 »
Ik heb het gedownload en het idd tot een foutmelding over een missing DB

Geweldig panzervos, misschien iets om aan de wiki toe te voegen?

Offline panzervos

  • Lid
Windows/Ubuntu?
« Reactie #6 Gepost op: 2007/09/26, 22:02:47 »
Toevallig speel ik ook Hattrick en gebruik Hattrick Organizer.

Omdat er geen echte handleiding is om Hattrick Organizer op Ubuntu werkend te krijgen heb ik 'm toen zelf maar gemaakt:
http://home.hetnet.nl/~ericenmarijke/200703.html

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Succes ermee!

Offline panzervos

  • Lid
Windows/Ubuntu?
« Reactie #7 Gepost op: 2007/09/26, 22:34:06 »
Citaat van: Exteris
Geweldig panzervos, misschien iets om aan de wiki toe te voegen?
Is er een dergelijke wiki voor zoiets?
Verder heb ik nog geen enkele ervaring met wiki's.

Exteris

  • Gast
Windows/Ubuntu?
« Reactie #8 Gepost op: 2007/09/26, 22:38:14 »
https://wiki.ubuntu.com/NederlandstaligeDocumentatie

verder werkt het volgens mij net zo als de 'gewone' wikipedia

Dntel

  • Gast
Windows/Ubuntu?
« Reactie #9 Gepost op: 2007/09/26, 23:39:19 »
In de HO_1395 map staat het bestand "HO.sh". Dit is het shell-script waarmee HO gestart moet worden. Om dit script uit te kunnen voeren moet je het eerst uitvoerbaar ("executable") maken:

Hier raak ik vast... Ik heb helemaal geen bestand dat HO.sh heet... Wel een bestand dat in de map DE staat en dat HO.class heet. Wat doe ik verkeerd?

p.s. Welk team ben je?

Offline panzervos

  • Lid
Windows/Ubuntu?
« Reactie #10 Gepost op: 2007/09/27, 19:49:01 »
Als ik van de Hattrick Organizer website  "HO_1395.zip" (477 bestanden 6,1 MB) download en uitpak staat in de HO_1395 folder een bestand "HO.sh". Ik heb geen map "DE" en ook geen bestand "HO.class".

Heb je misschien per ongeluk "HO_1395_Src" gedownload en uitgepakt (652 bestanden 6,5 MB)?
Hierin zie ik wel een folder "DE" terugkomen.

Mijn team heet trouwens panzerdivisionvos.

Offline hello

  • Lid
Windows/Ubuntu?
« Reactie #11 Gepost op: 2007/09/28, 16:40:40 »
Citaat van: panzervos
Toevallig speel ik ook Hattrick en gebruik Hattrick Organizer.

Omdat er geen echte handleiding is om Hattrick Organizer op Ubuntu werkend te krijgen heb ik 'm toen zelf maar gemaakt:
http://home.hetnet.nl/~ericenmarijke/200703.html

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Succes ermee!
Je kan ondertussen ook al jre6 installeren. Alleen moet dan in 6.06 en 6.10 de multiverse aan staan.