Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Overgestapt naar Ubuntu wegens BSODs in Windows 8.  (gelezen 494 keer)

Offline jos34

  • Lid
Overgestapt naar Ubuntu wegens BSODs in Windows 8.
« Gepost op: 2014/08/10, 22:29:31 »
Een van de voornaamste redenen dat ik ben overgegaan naar Ubuntu van Windows 8 is dat ik daar steeds BSODs heb met allerlei verschillende errors.
Om gek van te worden, soms al vrijwel meteen na het opstarten.

Hebben jullie dit ook soms?
En waarom heeft Ubuntu dit niet?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Overgestapt naar Ubuntu wegens BSODs in Windows 8.
« Reactie #1 Gepost op: 2014/08/10, 22:38:31 »
Nee, geen last van in Windows 8. Loopt op zich prima (al erger ik me wel rot aan die gruwelijke tegeltjes).

Ubuntu vind ik een beter besturingssysteem om andere redenen: grotere veiligheid, hogere snelheid en meer keuzevrijheid. Bovendien lagere onderhoudsbehoefte en grotere gebruikersvriendelijkheid.  =D
« Laatst bewerkt op: 2014/08/10, 22:42:46 door Pjotr »

Offline jos34

  • Lid
Re: Overgestapt naar Ubuntu wegens BSODs in Windows 8.
« Reactie #2 Gepost op: 2014/08/10, 22:45:38 »
Nee, geen last van in Windows 8. Loopt op zich prima (al erger ik me wel rot aan die gruwelijke tegeltjes).

Ubuntu vind ik een beter besturingssysteem om andere redenen: grotere veiligheid, hogere snelheid en meer keuzevrijheid. Bovendien lagere onderhoudsbehoefte en grotere gebruikersvriendelijkheid.  =D

Alleen dat ben ik het niet helemaal mee eens er is nogal wat Windows software waar geen Ubuntu alternatief voor is. En de Windows versie niet draait onder Wine.

Offline Anco

  • Lid
Re: Overgestapt naar Ubuntu wegens BSODs in Windows 8.
« Reactie #3 Gepost op: 2014/08/11, 00:54:47 »
Nog nooit gehad met windows 8.  Als het zoveel voor komt denk dat er wat anders aan de hand is. (kapot geheugen/bestanden beschadigt op harde schrijf/ harde schrijf defect)
Linux user #485563

Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Re: Overgestapt naar Ubuntu wegens BSODs in Windows 8.
« Reactie #4 Gepost op: 2014/08/11, 04:33:13 »
Windows 8 heb ik alleen van een afstand gezien, gelukkig nooit mee hoeven te werken.

Wat de software betreft: Voor de meeste Windows programma is een alternatief, de keuze vrijheid in Linux is toch echt vele malen groter dan in Windows. Als je een tijdje met Linux hebt gewerkt zul je dit waarschijnlijk zelf ook gaan ervaren.

Succes met je verdere verkenning van Linux.
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's

Offline jan11000

  • Lid
Re: Overgestapt naar Ubuntu wegens BSODs in Windows 8.
« Reactie #5 Gepost op: 2014/08/11, 09:45:53 »
Heb je je pc getest?
Geheugen
Harde schijf
Videokaart
Misschien voeding te zwak, deze misschien uitwisselen(voeding lenen).
Vraag op http://gathering.tweakers.net/ , daar kun je veel hulp krijgen.

Linux heeft niet alles, maar wel heel veel, je zult dus moeten gaan zoeken.
Windows heeft last van virussen, spyware, toolbars, en andere rotzooi die zonder dat jij dit weet geinstalleerd wordt, ja raar dat het slecht loopt.
Er zijn maar weinige windows gebruikers die iets weten van beveiligen, dus weer raar dat windows slecht loopt.
En microsoft kan ook meer aan beveiligen doen, en dat doen ze niet, ja alweer raar dat windows niet loopt.

Offline jos34

  • Lid
Re: Overgestapt naar Ubuntu wegens BSODs in Windows 8.
« Reactie #6 Gepost op: 2014/08/11, 14:09:50 »
Heb je je pc getest?
Geheugen
Harde schijf
Videokaart
Misschien voeding te zwak, deze misschien uitwisselen(voeding lenen).
Vraag op http://gathering.tweakers.net/ , daar kun je veel hulp krijgen.

Linux heeft niet alles, maar wel heel veel, je zult dus moeten gaan zoeken.
Windows heeft last van virussen, spyware, toolbars, en andere rotzooi die zonder dat jij dit weet geinstalleerd wordt, ja raar dat het slecht loopt.
Er zijn maar weinige windows gebruikers die iets weten van beveiligen, dus weer raar dat windows slecht loopt.
En microsoft kan ook meer aan beveiligen doen, en dat doen ze niet, ja alweer raar dat windows niet loopt.

Hoe test ik dat?? En waarom heeft Ubuntu hier dan geen last van?

Offline Tom

  • Lid
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.