Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: JBOD of een andere manier om hem achter elkaar te zetten  (gelezen 523 keer)

Offline DJJo

  • Lid
JBOD of een andere manier om hem achter elkaar te zetten
« Gepost op: 2008/10/06, 18:56:24 »
goede dag

ik heb een vraag
ik draai nu ubnutu server 7.10
met een 500 gb harde schijf en nog wat andere schijf waar Ubutnu server opstaat op staat.
nu is de 500 gb harde schijf vol en ik wil er het liefst 1 TB bij plaatsen maar is wil wel de partitie houden en de data.
nu dacht ik als ik nu de 1TB aan sluit en de 500GB in JBOD aansluit en dan de partitie uit breid dan heb ik ongeveer 1.5TB
maar nu is mijn vraag is dit mogelijk.
of wat voor andere opties heb ik

vriendelijke groeten

DJJo

Offline DJJo

  • Lid
JBOD of een andere manier om hem achter elkaar te zetten
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/10, 12:11:28 »
JBOD gaat het waarschijnlijk niet worden. omdat ik dan niet alle harde schijven kan gebruiken.
(er zitten een paar op het moederbord en een paar op een PCI kaart)
maar nu wil ik vragen wat de snelheid van LVM.
en nu is mijn eerste vraag is het nogelijk om er later een harde schijf bij te plaatsen en de volume groep uit te breiden?
ik had hem geformatteerd op EX3 dat was wel veel sneller dan NTFS, maar nu las ik dat EX3 trager is door zijn "journal" en die gebruik ik niet (ik weet geen goede Nederlandse vertaling er voor)
maar nu las ik dat JSF heel snel is maar dat is 64-bit maar ik draai 32 bit dus ik denk dat dat niet lukt
dus ik zit nog te kiezen tussen EX3 EX2 XFS. maar wat is de ondersteuning van XFS. ik draai Ubuntu 7.10 server.
en hij word voor al gebruikt als server met SMB en als download server