Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: WOL ( Wake on Lan ) over the internet, Hoe te configureren?  (gelezen 6906 keer)

Offline Support4u

  • Lid
WOL ( Wake on Lan ) over the internet, Hoe te configureren?
« Gepost op: 2010/01/12, 08:41:45 »
Hey,

Heeft hier iemand verstand en ervaring met: Wake on Lan OVER THE INTERNET ( van ASDL verbinding 1 naar ASDL verbinding 2 )
Volgens een hoop guides/turorials is dit gewoon mogelijk, met de correcte instellingen.


- Ik heb het tot nu toe alleen nog voor elkaar gekregen, computers aan te zetten in mijn eigen netwerk ( omgeving )
hiermee concludeer ik dus dat de mogelijkheid er is om het te laten functioneren! correct?



Okeey,


ASDL verbinding 1: Mijn netwerk
- 1 router

ASDL verbinding 2: Netwerk van mijn maat
- 1 router ( mijn maat kan ook computers in zijn eigen netwerk aanzetten )


Thats it!, het enigste dat dus niet goed geconfigureerd is, is 1 of alletwee de routers.


Dus wat te doen? iemand met verstand hier van is welkom! leg het aub zo duidelijk mogelijk uit, en ik dank u zeer!



Nog 1 dingetje dat wij niet snappen,

Je moet dus een mac-address bezitten van de computer waar je heent wilt.
Dit moet je dan versturen over het provider ip? alleen snap ik niet hoe je aan het subnet hiervan komt?


voorbeeld:

mac-address: xx-xx-xx-xx-xx-xx
Internet adress ( provider naar mijn weten ): 213.56.23.25
Subnet Mask: 0.0.0.0, 255.255.255.255, ????????????????????????
send Options: Internet
Remote Port Number: 9 of 7 ( geforward )


http://www.depicus.com/wake-on-lan/



Nou ben benieuwd! of iemand ons kan helpen.
Alvast heel erg bedankt!!



* we gebruiken dan wel windows, maar er zitten hier veel slimme mensen, dus vragen stellen kan geen kwaad toch?








Offline ivo

  • Lid
Re: WOL ( Wake on Lan ) over the internet, Hoe te configureren?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/12, 09:38:18 »
In feite is het niet meer dan een stukje software op de netwerk interface dat staat te wachten op een berichtje dat over TCP/IP er naar toe wordt gestuurd.
In je router zal je dus iets met Port Forwarding moeten doen om dat berichtje vanaf het internet op je interne netwerk naar de juiste PC te routeren.

Maar goed, dat staat ook beschreven op de site die je zelf noemde...
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: WOL ( Wake on Lan ) over the internet, Hoe te configureren?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/12, 11:40:55 »
Ik gebruik het zelf, maar doe het op een iets andere manier. Mijn router (linksys openWRT) deze heeft opensource firmware en daar heb ik een andere versie van opgezet. Wat ik doe om WOL te gebruiken is inloggen van buitenaf in mn router. Daar kies ik voor WOL. In het lijstje van MAC's kies ik een PC die wakker gemaakt moet worden.

Mijn punt: zoek eerst ff uit of er een WOL functie op je router zit, dan ben je namelijk al klaar.
Anders moet je zo'n handleiding volgen, dat heb ik nooit nodig gehad dus kan daarbij niet helpen.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Support4u

  • Lid
Re: WOL ( Wake on Lan ) over the internet, Hoe te configureren?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/12, 12:38:27 »
wol op de router?

ik heb een zyxel  0-2602h-d1a
hoe vind ik die optie dan?

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: WOL ( Wake on Lan ) over the internet, Hoe te configureren?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/12, 13:11:40 »
Ik zou ff googlen

De eerste hit is iets van tweakers, succes ;)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Support4u

  • Lid
Re: WOL ( Wake on Lan ) over the internet, Hoe te configureren?
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/12, 14:00:40 »
okeey....

met alle respect.. ik kom niet op een forum, om uiteindelijk zelf te googlen. terwel ik dit dus al gedaan hebt.

kom dus aub met een volledig antwoord over de brug, of houd gewoon je tengels van je toetsenbord. (met alle respect)

Ik snap echt wel dat je zelf ook research moet doen, en dit doe ik ook. alleen ik kom er niet uit!

Dus help!

Re: WOL ( Wake on Lan ) over the internet, Hoe te configureren?
« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/12, 14:04:28 »
okeey....

met alle respect.. ik kom niet op een forum, om uiteindelijk zelf te googlen. terwel ik dit dus al gedaan hebt.

kom dus aub met een volledig antwoord over de brug, of houd gewoon je tengels van je toetsenbord. (met alle respect)

Ik snap echt wel dat je zelf ook research moet doen, en dit doe ik ook. alleen ik kom er niet uit!

Dus help!
"Houd je tengels van het toetsenbord" en "met alle respect" in één zin ??

De eerste hit is toch echt heel duidelijk en simpel hoor. http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1383722

Offline Support4u

  • Lid
Re: WOL ( Wake on Lan ) over the internet, Hoe te configureren?
« Reactie #7 Gepost op: 2010/01/12, 14:46:34 »
jazeker. die heb ik in mij opgenomen.
maar ben nu op mijn werk. dus het feest moet wachten tot vanavond.




toch bedankt voor het mailen.. enne nogmaals. ik bedoelde het niet respectloos.
Jullie zijn top, het ubuntu forum is toch wel 1 van de beste (echte hulp krijg ) forums, die ik ken.
en ik ken er nogal wat  XD

dus petje af voor jullie jongens!, echt!

dus ook voor jou wazza en ivo  :rolleyes:

Offline ivo

  • Lid
Re: WOL ( Wake on Lan ) over the internet, Hoe te configureren?
« Reactie #8 Gepost op: 2010/01/12, 21:01:46 »

maar ben nu op mijn werk. dus het feest moet wachten tot vanavond.


Kun je op je werkplek niet "putty" installeren?
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline siegi

  • Lid
Re: WOL ( Wake on Lan ) over the internet, Hoe te configureren?
« Reactie #9 Gepost op: 2010/01/12, 21:13:48 »
Kun je op je werkplek niet "putty" installeren?
putty bestaat in portable apps, dus heb je geen installeer rechten voor nodig.