Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bureaublad doet "gek" 10 sec na opstarten...  (gelezen 562 keer)

Offline wwinters

  • Lid
bureaublad doet "gek" 10 sec na opstarten...
« Gepost op: 2012/04/10, 20:28:43 »
beste allemaal,

sorry voor de slechte titel... wist niet hoe ik het kon omschrijven.
Laptop toshiba (nieuw), ubuntu 11.10. Start perfect, bureaublad verschijnt netjes met links de balk met de snelkoppelingen, en rechtsboven aan het balkje met daarin rechts het 'wieltje' om af te sluiten enz.
Maar na 10 seconden verspringt het scherm even. Het 'wieltje' bovenaan rechts verdwijnt net van het scherm (kan het wel nog net aanklikken), maar vooral op de taakbalk verdwijnen een aantal koppelingen; Ze zijn onzichtbaar, maar kan ze nog gewoon aanklikken. Als ik dan bv op het onzichtbare 'instellingen' klik, krijg ik het scherm 'instellingen', en daar zie ik dan wel de 'ondertitels', maar niet de iconen van de verschillende snelkoppelingen.

vervelend, maar vooral... hoe komt dat?

dank je voor de tips!

mvg

Wim

Offline Roc.am

  • Lid
Re: bureaublad doet "gek" 10 sec na opstarten...
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/10, 22:28:36 »
Zijn de extra stuurprogramma's geïnstalleerd ?

- Roc

Offline wwinters

  • Lid
Re: bureaublad doet "gek" 10 sec na opstarten...
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/11, 08:40:14 »
denk het niet, ik ga er even "achteraan"!

Offline wwinters

  • Lid
Re: bureaublad doet "gek" 10 sec na opstarten...
« Reactie #3 Gepost op: 2012/04/11, 09:32:14 »
na installatie van stuurprogramma lijkt alles stabiel (ook al kon ik de update daarvan niet installeren).

Nog echter 1 dingetje: mijn Toshiba heeft een heel grote variatie in schermhelderheid, van heel donker tot heel erg licht (zelfs in volle zon geen probleem). In Windows kan ik dat in acht stapjes regelen, wat ook wel nodig is. Ubuntu beperkt dat echter tot maar vier, wat vrij grote sprongen geeft en lang niet zo comfortabel is. Is daar ook een oplossing voor?

mvg

Wim