Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Help, drivers zijn verkeerd  (gelezen 782 keer)

Unix_Jim

  • Gast
Help, drivers zijn verkeerd
« Gepost op: 2008/06/02, 21:02:28 »
hallo,

ik heb dit weekend een nvidia 8600gt gekocht.
deze in mijn pc gestopt en ubuntu herkende hem zonder problemen.

nu was het zo dat hij sommige effecten niet goed weergaf, zoals het dimmen als je op het uitschakel icoon drukt. deze deden het wel met mijn oude onboard videokaart die niet werd herkend.

nu heb ik zitten kijken in screens and graphics. en heb mijn videokaart driver daar veranderd. ik heb choose by model gedaan en daar nvidia 8 series gedaan.

sindsdien werk ik op zeer lage resolutie en dan ook heel laag 640x480

ik heb alles geprobeert, niks werkt. ik heb de restricted driver aan gezet en alle nvidia drivers geporbeerd en daarvan weer de restricted drivers aangezet.

ik kan zo niet werken, ik werk op een tv en dit is niet te doen..

heeft iemand een oplossing.????

Help, drivers zijn verkeerd
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/02, 21:13:54 »
Doe eens in de terminal:sudo mv /etc/X11/xorg.conf /etc/X11/xorg.conf.backupDaarmee heb je de configuratiefile verwijderd, zonder hem weg te smijten.  Dan doe je CTL+ALT+Backspace, waarmee je dus de grafische omgeving terug opstart. Als ik het goed heb, maar je mag op een tweede opinie wachten, maakt ie dan zelf een standaardconfiguratie aan, met automatische herkenning van de hardware, een beetje zoals bij de eerste installatie.  Dat zou je probleem moeten oplossen.
Lukt dit niet, dan kom je in het slechtste geval op een scherm waarin hij  de keuze laat tussen continue, drop to command-line en try to fix X-server.  Die laatste neem je dan, en nadien kies je voor continue.

Er zijn nog meerdere andere manieren om dit aan te pakken, maar alsjeblieft, nooit meer Screens and Graphics gebruiken, voor mij deugt dat programmaatje ook niet.  Al zijn er een hoop die het net wel handig vinden.  Is hardware-gevoelig.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Unix_Jim

  • Gast
Help, drivers zijn verkeerd
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/02, 21:51:24 »
ik heb het geprobeert en het heeft gewerkt!

hartstikke bedankt, heb het progje al even uit mijn lijst verwijderd, nogmaals bedankt :)

Help, drivers zijn verkeerd
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/02, 22:16:00 »
Graag gedaan :)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...