Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: m3u playlist maken  (gelezen 674 keer)

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
m3u playlist maken
« Gepost op: 2020/02/05, 19:02:43 »
Hoi,

Hebben jullie een suggestie waarmee ik simpel van een aantal files in een directory (dus niet allemaal, en liefst met de muis te selecteren) een m3u playlist kan maken met de files in een relatief pad?

Ik heb de commandoline geprobeerd, maar dat selecteert niet echt lekker. In EasyTag kreeg ik de hele directory in de playlist, in gmusicbrowser kan ik de mogelijkheid niet vinden en in audacious kreeg ik geen relatief pad, maar het hele pad en idem in Parole.

Misschien dat ik iets ergens over het hoofd heb gezien ... ?

Dank voor een reactie.



gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Offline Tom

  • Lid
Re: m3u playlist maken
« Reactie #1 Gepost op: 2020/02/05, 19:33:32 »
Ik maak mijn mp3 playlist altijd met VLC player of met de SMPlayer.
« Laatst bewerkt op: 2020/02/05, 20:00:11 door Tom »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline vanadium

  • Lid
Re: m3u playlist maken
« Reactie #2 Gepost op: 2020/02/06, 09:16:28 »
In nieuwere versies ondersteunt Audacity (eindelijk) relatieve paden (Controleer bij "Settings Playlist" of "Use relative paths" aanstaat). Anders kan je nog steeds een omwegje doen: open het bestand met een editor en vervang via de zoek/vervang functie het begin van het pad door niets (of gebruik "sed").

VLC schrijft absolute URI's uit en zal het dus ook niet doen zoals je wenst. Ik zie niet of je dit kan aanpassen.

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: m3u playlist maken
« Reactie #3 Gepost op: 2020/02/06, 09:28:05 »
Dank jullie wel.

Ik zie dat ik bij EasyTag over het hoofd heb gezien dat je "alleen geselecteerde bestanden" kon aanklikken. Dan krijg ik wel de goede lijst.

@vanadium: welke versie van audacious is dat? Is die standaard in 18.04 of is het een nieuwere versie?
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Offline vanadium

  • Lid
Re: m3u playlist maken
« Reactie #4 Gepost op: 2020/02/06, 11:08:25 »
De standaard in 19.10, 3.10.1.

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: m3u playlist maken
« Reactie #5 Gepost op: 2020/02/06, 11:36:08 »
@Vanadium: Bedankt, Audacious werkt inderdaad wat fijner en met update kan ik inderdaad een relatief pad kiezen.
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.