Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Update Manager update geen packages meer  (gelezen 1549 keer)

Electronical

  • Gast
Update Manager update geen packages meer
« Gepost op: 2006/08/28, 20:41:00 »
Ik kijk hier al een tijdje mee, maar mijn eerste topic moest er dan toch maar eens komen. ;).

Update Manager (de app die aangeeft dat er updates klaarstaan om ge

Electronical

  • Gast
Update Manager update geen packages meer
« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/29, 19:12:10 »
Heb na lang zoeken eindelijk de fix gevonden. Blijkbaar lag het aan het gebruik van de beerorkid repos voor compiz, welke door een update een library stuk maakte.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Update Manager update geen packages meer
« Reactie #2 Gepost op: 2006/08/29, 19:21:29 »
een beetje oppassen met onoffici
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Electronical

  • Gast
Update Manager update geen packages meer
« Reactie #3 Gepost op: 2006/08/29, 19:26:43 »
Citaat van: profoX
een beetje oppassen met onoffici

Saamelainen

  • Gast
Update Manager update geen packages meer
« Reactie #4 Gepost op: 2006/08/31, 11:43:59 »
Tjonge, beerorkid,com, een errug betrouwbaar klinkende naam om je software van te downloaden. Als het voor een Windowsprogramma was geweest zou er een belletje zijn gaan rinkelen.

Electronical, ik bedoel dit niet onvriendelijk gericht aan jouw adres hoor. beerorkid komt uit de hoek van Arnieboy en vrienden. Ik heb het daar niet zo op. Ze slaan met Ubuntu een richting in die weinig met een zuivere en veilige Ubuntu te maken heeft.

Goed dat je het hier even hebt laten weten. :)

Electronical

  • Gast
Update Manager update geen packages meer
« Reactie #5 Gepost op: 2006/08/31, 13:54:45 »
Citaat van: Saamelainen
Tjonge, beerorkid,com, een errug betrouwbaar klinkende naam om je software van te downloaden. Als het voor een Windowsprogramma was geweest zou er een belletje zijn gaan rinkelen.

Electronical, ik bedoel dit niet onvriendelijk gericht aan jouw adres hoor. beerorkid komt uit de hoek van Arnieboy en vrienden. Ik heb het daar niet zo op. Ze slaan met Ubuntu een richting in die weinig met een zuivere en veilige Ubuntu te maken heeft.

Goed dat je het hier even hebt laten weten. :)
Je hebt helemaal gelijk hoor ;). beerorkid klinkt idd niet helemaal betrouwbaar. Ik wilde eens in het echt zien hoe XGL en Compiz eruitzien. Mja, dan ga je er maar vanuit dat de talloze blogs en forums de instructies (die overigens overal hetzelfde zijn) goed voor elkaar hebben. Ze geven allemaal dezelfde instructies en dus ook dezelfde repos. En aangezien ik al heel laat was met het uitproberen van de nieuwste eyecandy, dacht ik dat het wel goed zat.
Daarbij zijn ook de originele repos niet helemaal veilig, getuige het incident met xorg-core. Maar nu ik XGL/Compiz heb gezien laat ik het maar voor wat het is en mogen de repos van beerorkid weer uit mijn sources.list.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Update Manager update geen packages meer
« Reactie #6 Gepost op: 2006/08/31, 15:22:01 »
Ik gebruik xgl.compiz.info (een mirror van beerorkid) en ik ben vrij actief op het Compiz forum.

QuinnStorm doet wel haar best om alles netjes te houden hoor, maar het is nu eenmaal alphasoftware...
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Update Manager update geen packages meer
« Reactie #7 Gepost op: 2006/08/31, 15:57:05 »
Ze heeft updates van pakketten die geen fluit met xgl te maken hebben. Dat noem ik niet netjes :)

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Update Manager update geen packages meer
« Reactie #8 Gepost op: 2006/08/31, 16:23:10 »
Citaat van: Dennis
Ze heeft updates van pakketten die geen fluit met xgl te maken hebben. Dat noem ik niet netjes :)
real transparancy met gnome-terminal heeft wel degelijk met xgl/compiz te maken :D

maar het was nooit de bedoeling om die pakketten in de repositories te hebben, dit was een fout van een van de maintainers

Citaat van: QuinnStorm
Actually they never should have been in the repo, and hopefully all
traces of them have been removed.  The upload was a poorly thought out
action on the part of one of my maintainers, but it won't happen again.

Sorry for the inconvenience, I know it broke some things.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)