Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: TV kijken op laptop via Coax  (gelezen 8301 keer)

Offline RPM

  • Lid
TV kijken op laptop via Coax
« Gepost op: 2011/01/20, 14:20:07 »
Hallo allemaal,

Het volgende. Op mijn vakantieadres (tenerife) werden wij met een zeer oud fenomeen geconfronteerd. Een mini TV met daarnaast hetzelfde formaat betaalkast waar je voor de inworp van 1 eurie een kwartier TV kon kijken waar BVN op te zien is.
Aan de muur was een plaat bevestigd voor een flatscreen die kennelijk door de eigenaar verwijderd was en het oude betaal tvtje weer geplaatst had. De coax kabel lag achter het dressoir en het andere eind was aangesloten op een contactdoos in de muur.
TV ontvangst via het appartementencomplex. (naar alle waarschijnlijkheid schotel ontvangst voor FTA zenders)

Mijn vraag:
Kan ik met mijn laptop, een Acer Aspire 9420, met daarop 10.04 TV kijken via deze laptop. Ik weet dat ik de coax niet op de laptop kan aansluiten, maar moet hiervoor waarschijnlijk een externe TV kaart oid kopen? Zo ja, welke die compatibel is met 10.04.
Of is er een andere mogelijkheid?
Hoor graag alle opties!

Alvast bedankt voor je reactie.

Groet,
RPM.
Eet geen gele sneeuw!

Offline RPM

  • Lid
Re: TV kijken op laptop via Coax
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/21, 15:15:21 »
Hey Buzzin,

Bedankt voor je reactie,

Oei, ik schat in dat het TV signaal in dit hotel loopt via de schotel die op het dak staat. Ik gok op een digitale kabel omdat elke kamer voorzien wordt van dezelfde programma's.

Zelf geen ervaring met signalen en tv-sticks.

RPM.
Eet geen gele sneeuw!

Re: TV kijken op laptop via Coax
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/21, 16:57:22 »
Hauppauge USB is een goede keus.
Kies NIET voor de 900H want die werkt niet met Linux.
Beter is het je eerst te oriƫnteren op: http://www.linuxtv.org/
Ik heb een Hauppauge via USB die werkt zowel digitaal als analoog.
Deze werkt niet (of heel slecht) in een geƫmuleerde omgeving, zoals Wine of Virtualbox.
Ik raad je sterk aan te beginnen op: http://www.linuxtv.org/ en http://linuxtv.org/wiki/index.php/Main_Page
Succes met je zoektocht.
Xubuntu 15.04

Re: TV kijken op laptop via Coax
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/23, 10:16:26 »
De algemene situatie voor hotels en appartementen is idd dat er 1 of meerdere schotels worden gebruikt om het signaal op te vangen.

Echter dit gaan ze niet naar de hotelkamers of appartementen doorsturen, anders word het te duur voor die gasten.

Normaal gesproken staan de schotels aangesloten op een aantal ontvangers waar al dan niet het signaal
ge-decrypt word met een kaartje, dit hangt af hoeveel geld men daar wil uitgeven voor de klanten.

Al deze ontvangers staan aangesloten op een zogenaamde hotelmixer, wat een apparaat is die het signaal van alle ontvangers samenvoegt en vervolgens op 1 kabel analoog verzend door het hotel of de appartementen .

Zie het als een netwerk router, echter 1 die andersom werkt.
Normaal komt het signaal op 1 punt in de router waarna je vele computers erachter kan hangen,
en in dit geval komt het signaal van vele computers in de router waarna het op 1 uitgang word gezet.

Het signaal wat ze gebruiken is doorgaans analoog.
Want als ze dit digitaal zouden houden moeten ze weer bij iedere tv een digitale decoder zetten, wat domweg teveel geld kost.

 ;)
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline RPM

  • Lid
Re: TV kijken op laptop via Coax
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/24, 15:05:08 »
Hallo allemaal,

Ik lees het al! gaat niet zomaar dus.
Zal mijzelf eerst even goed op de hoogte stellen met wat voor signaal ik te maken heb.

Bedankt voor alle adviezen!!!
Eet geen gele sneeuw!

Re: TV kijken op laptop via Coax
« Reactie #5 Gepost op: 2011/01/25, 12:11:36 »
Het beste is gewoon op vakantie gaan en de tv lekker uitlaten.
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04