Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bureaubladachtergrond kiezen  (gelezen 1622 keer)

Offline r.zweep

  • Lid
bureaubladachtergrond kiezen
« Gepost op: 2012/06/17, 00:16:34 »
Meestal gebruik ik als achtergrond van mijn bureaublad een eigen foto. Ubuntu 12.04 gaat daarbij naar de standaard afbeeldingenmap. Een ongelofelijke uitzoekklus, en de resultaten worden niet opgeslagen. graag had ik een aparte submap waar Ubuntu in zoekt.Kan ik aangeven in welke submap Ubuntu moet zoeken?

Bij voorbaat dank voor de hulp, Rudolf

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: bureaubladachtergrond kiezen
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/17, 00:21:28 »
Je kunt de map zelf bepalen, Alleen dit is anders dan in Windows:
https://sites.google.com/site/computertip/faq#TOC-Hoe-verander-ik-mijn-bureaubladachtergrond-

Samengevat: het is slechts een snelkoppeling, dus origineel niet weggooien. Dan blijft alles behouden.

Re: bureaubladachtergrond kiezen
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/17, 00:28:45 »
Ik denk dat de TS iets anders bedoelt: dat wanneer je gaat zoeken naar bureaubladachtergronden je in de map Afbeeldingen moet beginnen. Als je dan de gewenste plaatjes diep in submappen hebt zitten moet je veel bladeren en dat elke keer opnieuw als je een andere achtergrond wil. Hoe je de standaardmap wijzigt weet ik dan weer niet helaas.

Offline r.zweep

  • Lid
Re: bureaubladachtergrond kiezen
« Reactie #3 Gepost op: 2012/06/17, 08:54:45 »
Ik bedoelde inderdaad wat Erik zonet schreef.
Een oplossing die mij vannacht te binnen schoot is eigenlijk geen oplossing, maar een noodgreep: alle andere fotoś wat dieper wegstoppen in de directorystruktuur.
Moet je wel bij iedere keer foto's kijken twee keer klikken...

Rudolf

Offline koos4401

  • Lid
Re: bureaubladachtergrond kiezen
« Reactie #4 Gepost op: 2012/06/17, 09:36:02 »
Waarom niet de gewenste foto('s) selecteren en verplaatsen of kopiëren naar /usr/share/backgrounds ? Daarna rechtsklikken in een leeg stuk bureaublad, kiezen voor werkbladachtergrond wijzigen, gewenste foto/achtergrond selecteren en klaar is Kees.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline r.zweep

  • Lid
Re: bureaubladachtergrond kiezen
« Reactie #5 Gepost op: 2012/06/17, 11:43:10 »
Kijk, dat is nou precies wat ik zocht, dank voor deze hulp!

Rudolf