Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geluidskaart kopen  (gelezen 2331 keer)

schoappied

  • Gast
geluidskaart kopen
« Gepost op: 2007/02/25, 20:06:33 »
Hoi,

Ik wil/ moet een nieuwe geluidskaart kopen. Moet ik nog ergens op letten of heb je evt. tips?

Alvast dank!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
geluidskaart kopen
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/25, 20:10:47 »
Neem niet de nieuwste, maar eentje die al een tijdje op de markt is. Bijkomend voordeel: die is goedkoper dan een nieuw model!

schoappied

  • Gast
geluidskaart kopen
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/27, 19:45:13 »
Citaat van: pjotr123
Neem niet de nieuwste, maar eentje die al een tijdje op de markt is. Bijkomend voordeel: die is goedkoper dan een nieuw model!
Nou het is een Enjoy 5.1 surround Sound 5.1 PCI sound card van Sweex geworden!

Vraagje: Hoe installeer ik deze sound card, want de bijgeleverde cd-rom is voor windows (exe-bestand)


systeem --> voorkeuren --> geluid --> juiste sound card instellen ...???

Is dat 'm?

En hoor daar, trillingen in mijn oor die zeer lieflijke geluiden voortbrengen!!!

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
geluidskaart kopen
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/27, 20:24:05 »
In Ubuntu hoef je niet zo heel vaak drivers te installeren :) die zijn meestal al voorgeïnstalleerd.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

geluidskaart kopen
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/27, 20:31:45 »
Citaat van: profoX
In Ubuntu hoef je niet zo heel vaak drivers te installeren :) die zijn meestal al voorgeïnstalleerd.
tenzij voor dingen waar er standaard nog geen drivers voor bestaan

schoappied

  • Gast
geluidskaart kopen
« Reactie #5 Gepost op: 2007/02/27, 20:41:21 »
Citaat van: profoX
In Ubuntu hoef je niet zo heel vaak drivers te installeren :) die zijn meestal al voorgeïnstalleerd.
Ok, dat blijkt idd

Nog een vraagje.
In welk gaatje kan ik mijn aansluiting naar mijn versterker plaatsen?
De volgende 'gaatjes' zijn aanwezig:

line in --> blauw
mic in --> roze (hier stop ik het roze stekkertje, microfoon, in van mijn (skype) koptelefoon)
front out --> groen ( hier stop ik mijn groene stekkertje, koptelefoon, in)
rear out --> zwart
bass --> oranje

Dan nog een ingang voor een kabel --> center

Heb geen zin om weer de boel op te blazen :mad:

schoappied

  • Gast
geluidskaart kopen
« Reactie #6 Gepost op: 2007/02/28, 15:49:32 »
Citaat van: Dork
Citaat van: profoX
In Ubuntu hoef je niet zo heel vaak drivers te installeren :) die zijn meestal al voorgeïnstalleerd.
Ok, dat blijkt idd

Nog een vraagje.
In welk gaatje kan ik mijn aansluiting naar mijn versterker plaatsen?
De volgende 'gaatjes' zijn aanwezig:

line in --> blauw
mic in --> roze (hier stop ik het roze stekkertje, microfoon, in van mijn (skype) koptelefoon)
front out --> groen ( hier stop ik mijn groene stekkertje, koptelefoon, in)
rear out --> zwart
bass --> oranje

Dan nog een ingang voor een kabel --> center

Heb geen zin om weer de boel op te blazen :mad:
Zou iemand deze vraag (^) kunnen beantwoorden?
Vriendelijk dank! =)

geluidskaart kopen
« Reactie #7 Gepost op: 2007/02/28, 16:36:45 »
De groene poort gebruiken voor naar je versterker, je koptelefoonsteker in je versterker is één optie, anders zou je de zwarte en dus de rear poort kunnen gebruiken, alleen is deze vaak een stukje zachter dan de voorste poort. Dit kun je vaak wel weer softwarematig oplossen.
Linux user 467260
Intel core 2duo 3GHz
4Gb DDR2 ram
natty desktop en natty server

Dropbox: http://db.tt/jr2tx5V

schoappied

  • Gast
geluidskaart kopen
« Reactie #8 Gepost op: 2007/02/28, 16:42:53 »
Citaat van: dikkiedik
Meestal is dit de groene poort en dus dan de front output. Als je tenminste gewoon stereo geluid wilt. Als je op zoek bent naar 5.1 geluid moet je even zoeken op de website van de desbetreffende geluidskaarten maker, hier kun je meer vinden over dit soort harwarematige probleempjes.

5.1 geluid komt volgens mij meestal door een digitale poort heen en ik weet niet welke poort dat bij deze kaart is.

En vergeet natuurlijk niet dat je een mini-jack naar tulp kabel moet gebruiken
Dank!!
- Op zich leek me dat wel logisch idd (de groene die ik ook voor mn koptelefoon gebruik).
- 5.1 geluid, wat is dat voor speciaal geluid?
- moet de PC altijd eerst uit voordat je de versterker op de PC aansluit?

geluidskaart kopen
« Reactie #9 Gepost op: 2007/02/28, 16:45:00 »
Is wel verstandiger voor uw eigen veiligheid en dat van uw computer/versterker
Linux user 467260
Intel core 2duo 3GHz
4Gb DDR2 ram
natty desktop en natty server

Dropbox: http://db.tt/jr2tx5V

schoappied

  • Gast
geluidskaart kopen
« Reactie #10 Gepost op: 2007/02/28, 17:02:59 »
Citaat van: dikkiedik
De groene poort gebruiken voor naar je versterker, je koptelefoonsteker in je versterker is één optie, anders zou je de zwarte en dus de rear poort kunnen gebruiken, alleen is deze vaak een stukje zachter dan de voorste poort. Dit kun je vaak wel weer softwarematig oplossen.
Je bedoeld [optie 1] dat je de stekker van de versterker in de zwarte poort doet en dan de koptelefoon met mic in de groene en roze
of [optie 2]de koptelefoonstekker in de versterker en de stekker van de versterker in de groene poort?
Begrijp ik je zo goed?

Citaat van: dikkiedik
Dit kun je vaak wel weer softwarematig oplossen.
Weet je ook hoe?

geluidskaart kopen
« Reactie #11 Gepost op: 2007/03/02, 22:43:58 »
Citaat van: Dork
Citaat van: dikkiedik
De groene poort gebruiken voor naar je versterker, je koptelefoonsteker in je versterker is één optie, anders zou je de zwarte en dus de rear poort kunnen gebruiken, alleen is deze vaak een stukje zachter dan de voorste poort. Dit kun je vaak wel weer softwarematig oplossen.
Je bedoeld [optie 1] dat je de stekker van de versterker in de zwarte poort doet en dan de koptelefoon met mic in de groene en roze
of [optie 2]de koptelefoonstekker in de versterker en de stekker van de versterker in de groene poort?
Begrijp ik je zo goed?

Citaat van: dikkiedik
Dit kun je vaak wel weer softwarematig oplossen.
Weet je ook hoe?
Beide opties zijn okee, alleen heb ik geen directe oplossing voor het softwarematige deel voor je. Ben zelf ook nog aan het zoeken binnen linux
Linux user 467260
Intel core 2duo 3GHz
4Gb DDR2 ram
natty desktop en natty server

Dropbox: http://db.tt/jr2tx5V

schoappied

  • Gast
geluidskaart kopen
« Reactie #12 Gepost op: 2007/03/02, 22:53:41 »
Citaat van: dikkiedik
Citaat van: Dork
Citaat van: dikkiedik
De groene poort gebruiken voor naar je versterker, je koptelefoonsteker in je versterker is één optie, anders zou je de zwarte en dus de rear poort kunnen gebruiken, alleen is deze vaak een stukje zachter dan de voorste poort. Dit kun je vaak wel weer softwarematig oplossen.
Je bedoeld [optie 1] dat je de stekker van de versterker in de zwarte poort doet en dan de koptelefoon met mic in de groene en roze
of [optie 2]de koptelefoonstekker in de versterker en de stekker van de versterker in de groene poort?
Begrijp ik je zo goed?

Citaat van: dikkiedik
Dit kun je vaak wel weer softwarematig oplossen.
Weet je ook hoe?
Beide opties zijn okee, alleen heb ik geen directe oplossing voor het softwarematige deel voor je. Ben zelf ook nog aan het zoeken binnen linux
Heb optie 1 gedaan. Volgens mij is de output van de 'zwarte poort' niet zachter.... Werkt verder prima, alleen heb via versterker geen stereo...