Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Bestand selecteren lukt nergens niet meer  (gelezen 4524 keer)

Offline luclog

  • Lid
    • LucLog
[OPGELOST] Bestand selecteren lukt nergens niet meer
« Gepost op: 2011/07/15, 08:52:30 »
Hallo,

Ik heb vandaag opeens een heel vreemd probleem met mijn Ubuntu 11.04 pc.

Als ik een bestand wilt uploaden, bijvoorbeeld een mooie foto naar Flickr dan lukt dit niet. Telkens als hij het "bestanden selecteer venster" opent gaat hij heel vreemd doen, er komt niet terwijl hij wel open staat. En vervolgens loopt alles vast.
Ook lijkt een deel van de Unity te verdwijnen, ik zie dus geen "randen" om mijn apps heen die open staan. ( De rand waar de x - en het vierkantje staat om dingen te sluiten, minimaliseren en vergroten.

Ik heb al geprobeerd gebroken pakketten te herstellen in recovery mode. Maar dit levert niks op.

Heeft iemand dé oplossing voor mij?

Alvast bedankt,

Luc.
« Laatst bewerkt op: 2011/07/16, 11:48:07 door Prosper »

Offline luclog

  • Lid
    • LucLog
Re: Bestand selecteren lukt nergens niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 2011/07/15, 10:03:31 »
Ik installeer Ubuntu wel gewoon even opnieuw, ik heb toch alle belangrijke dingen op mijn  externe HD staan.

Offline luclog

  • Lid
    • LucLog
Re: Bestand selecteren lukt nergens niet meer
« Reactie #2 Gepost op: 2011/07/15, 11:21:14 »
Heb Ubuntu volledig opnieuw geinstalleerd en ik heb nog steeds het zelfde probleem, kan het misschien aan de update liggen die ik ook hiervoor geinstalleerd had en nu weer?

Heeft iemand anders hier ook last van?

Offline jolo

  • Lid
Re: Bestand selecteren lukt nergens niet meer
« Reactie #3 Gepost op: 2011/07/15, 13:27:54 »
Er zijn mij geen Ubuntu problemen bekend met foto's uploaden naar Flickr. Ik heb er zojuist één geüpload vanuit Ubuntu 11.04 om dit te controleren.   



Werkt bij jouw Nautilus dan nog wel goed? De updates had ikzelf ook al geïnstalleerd. Had je wellicht extra pakketten geïnstalleerd?
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline luclog

  • Lid
    • LucLog
Re: Bestand selecteren lukt nergens niet meer
« Reactie #4 Gepost op: 2011/07/15, 23:53:46 »
Hoe kan ik conteroleren of die nog goed werkt?

Offline heir4c

  • Lid
Re: Bestand selecteren lukt nergens niet meer
« Reactie #5 Gepost op: 2011/07/16, 01:17:01 »
Voor nautilus, tik in de terminal:
nautilusKrijg je errors of andere vermeldingen?

Unity resetten:
Tik in de terminal:
unity --reset
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline jan11000

  • Lid
Re: Bestand selecteren lukt nergens niet meer
« Reactie #6 Gepost op: 2011/07/16, 08:02:42 »
Start eens op met  unity classic, dus zonder 3d, dus zonder compiz.
Met inloggen kun je dit wijzigen.

Offline luclog

  • Lid
    • LucLog
Re: Bestand selecteren lukt nergens niet meer
« Reactie #7 Gepost op: 2011/07/16, 11:13:19 »
Voor nautilus, tik in de terminal:
nautilusKrijg je errors of andere vermeldingen?

Unity resetten:
Tik in de terminal:
unity --reset

Wanneer ik nautilus in mijn terminal typ dan opent hij gewoon mijn home map.

Ik heb  nu mijn Unity gereset. Maar het werkt nog steeds niet, hij weet gewoon niet wat hij moet openen volgens mij, want ik mijn launcher staat een icoontje met een vraagteken genaamd, bestand selecteren voor flickr of andere websites waar je iets kan uploaden.
« Laatst bewerkt op: 2011/07/16, 11:19:19 door luclog »

Re: Bestand selecteren lukt nergens niet meer
« Reactie #8 Gepost op: 2011/07/16, 11:18:16 »
Ik denk dat (bijna)iedereen een beetje op het verkeerde spoor zit: dit lijkt me geen nautilusprobleem. Het is dus normaal dat ie gewoon je home map opent als je nautilus intikt in de terminal.
Het selectiescherm waarover je schrijft, is vaak in Flash of Java, of soms Silverlight.
Het is dus eerder een probleem van die toepassingen.
Al lijkt het mij vooral dat het de combinatie met unity is die voor problemen zorgt.
Als je geen voldoend sterke grafische kaart hebt, dan kan je PC unity 3D niet aan of moeilijk. Voeg er dan nog wat Flas of aanverwanten bij en het hek is van de dam: blokkage.
Daarom lijkt mij de verstandigste raad die van jan11000
Start eens op met  unity classic, dus zonder 3d, dus zonder compiz.
Met inloggen kun je dit wijzigen.
Bij het inlogscherm kun je onderaan in het midden kiezen welke sessie je opstart.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: Bestand selecteren lukt nergens niet meer
« Reactie #9 Gepost op: 2011/07/16, 11:21:45 »
In mijn launcher staat een icoontje met een vraagteken genaamd, bestand selecteren voor flickr of andere websites waar je iets kan uploaden.
Kun je ens rechtsklikken op dat icoontje en onder "eigenschappen" de commandoregel kopiëren en hier plakken ?
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline luclog

  • Lid
    • LucLog
Re: Bestand selecteren lukt nergens niet meer
« Reactie #10 Gepost op: 2011/07/16, 11:22:59 »
Ik denk dat (bijna)iedereen een beetje op het verkeerde spoor zit: dit lijkt me geen nautilusprobleem. Het is dus normaal dat ie gewoon je home map opent als je nautilus intikt in de terminal.
Het selectiescherm waarover je schrijft, is vaak in Flash of Java, of soms Silverlight.
Het is dus eerder een probleem van die toepassingen.
Al lijkt het mij vooral dat het de combinatie met unity is die voor problemen zorgt.
Als je geen voldoend sterke grafische kaart hebt, dan kan je PC unity 3D niet aan of moeilijk. Voeg er dan nog wat Flas of aanverwanten bij en het hek is van de dam: blokkage.
Daarom lijkt mij de verstandigste raad die van jan11000
Start eens op met  unity classic, dus zonder 3d, dus zonder compiz.
Met inloggen kun je dit wijzigen.

Bij het inlogscherm kun je onderaan in het midden kiezen welke sessie je opstart.
Blijft het zelfde probleem. Zoals in de 3D unity en in de klassieke mode. Maar ik heb een vrij goede pc hoor.

moderator-edit: quote-code aangepast...
« Laatst bewerkt op: 2011/07/16, 11:25:12 door Prosper »

Offline luclog

  • Lid
    • LucLog
Re: Bestand selecteren lukt nergens niet meer
« Reactie #11 Gepost op: 2011/07/16, 11:23:12 »
In mijn launcher staat een icoontje met een vraagteken genaamd, bestand selecteren voor flickr of andere websites waar je iets kan uploaden.
Kun je ens rechtsklikken op dat icoontje en onder "eigenschappen" de commandoregel kopiëren en hier plakken ?

Ga ik nu doen.

Offline luclog

  • Lid
    • LucLog
Re: Bestand selecteren lukt nergens niet meer
« Reactie #12 Gepost op: 2011/07/16, 11:43:24 »
Vreemd genoeg werkt het weer, wat was het nou:

Het venster wat hij opende was zo groot, dat alle 4 de bureaubladen ermee bezet waren, dus daarom ging hij vreemd doen. Ik heb hem met veeel moeite kleiner gemaakt en het werkt nu weer!

Allemaal bedankt voor jullie hulp!

Re: Bestand selecteren lukt nergens niet meer
« Reactie #13 Gepost op: 2011/07/16, 11:47:48 »
Fijn dat het weer werkt.
Toch had ik nog graag die opdrachtegel gezien: dan weten we misschien wat meer over welk programma het nou juist was.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline luclog

  • Lid
    • LucLog
Re: [OPGELOST] Bestand selecteren lukt nergens niet meer
« Reactie #14 Gepost op: 2011/07/16, 22:49:50 »
Ik zag die optie niet, alleen Sluiten en Openen.