Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Waar moet ik wallpapers neerzetten?  (gelezen 924 keer)

Wim_Jager

  • Gast
Waar moet ik wallpapers neerzetten?
« Gepost op: 2007/05/30, 20:18:12 »
misschien een domme vraag, maar waar moet ik wallpapers neerzetten om ze als desktopachtergrond in te stellen.

ik bedoel het zo, zoals je bij windows een C:\windows\web\wallpaper\ map hebt. bestaat er ook zo'n soort map bij Ubuntu? want ik zou mijn wallpapers netjes in zo'n mapje willen plaatsen, zonder dat ik ze "los overal maar neerzet" [bij systeem-->voorkeuren-->werkbladachtergrond kan ik met "achtergrond toevoegen" wel een kiezen, maar als ik bijv. mijn USB-stick kies, is na de restart de wallpaper weg..]

Hopelijk hebben jullie een oplossing! ik begruik ubuntu dapper 6.06.1

Groet,
Wim

Offline Soul-Sing

  • Lid
Waar moet ik wallpapers neerzetten?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/30, 20:27:02 »
download ze in de homemap. bij mij verdwijnt er bij burobladachtergrond(en) ook wel eens wat.....

CrazyCentaur

  • Gast
Waar moet ik wallpapers neerzetten?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/30, 20:30:12 »
Wim, je hebt de /home-afdeling voor al je persoonlijke documenten en zo voort. Vergelijk het maar een beetje met 'Mijn documenten' onder Windows. Je kunt daar gewoon zelf mappen aanmaken. En die blijven dan gewoon staan, totdat je zelf besluit ze weer weg te gooien. Het wallpaper-programma kan de plaatjes die je daar inzet dan altijd vinden. Bij zo'n USB-stick is het natuurlijk altijd de vraag of ie in de computer steekt of niet. Zo niet dan is de wallpaper logischerwijs voor het systeem niet aanwezig.

Offline Mario

  • Lid
Waar moet ik wallpapers neerzetten?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/30, 20:39:12 »
indien er meerdere gebruikers op de pc zijn is het ook mogelijk deze te plaatsen in usr/share/backgrounds (men dient wel te verplaatsen/kopîeren als root)
zijn dan voor iedereen toegankelijk (rechten controleren) en gemakkelijk terug te vinden voor iedereen
PC:Intel dual core 6600 2.4Ghz-Abit AB9-nvidia GeForce 9600 GT-
dual-boot : Debian Lenny - Windows 7
Alle beschrijvingen van de werkelijkheid zijn tijdelijke veronderstellingen

Wim_Jager

  • Gast
Waar moet ik wallpapers neerzetten?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/31, 07:57:59 »
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb nu een mooi mapje "wallpapers" aangemaakt en daar staat ze nu in, en het werkt allemaal prima.