Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Printer werkt niet meer via netwerk: Aan het verwerken - Unable to get printer  (gelezen 1158 keer)

Offline Nassara

  • Lid
Tot voor kort kon ik via het netwerk printen op een Canon MP250. Na de upgrade naar 12.04 wordt de printer wel nog herkend en geïnstalleerd, maar wanneer ik wil printen krijg ik de melding:  Aan het verwerken - Unable to get printer status.

Hoe kan ik dit verhelpen? - Dank!

Ik schat dat je je printer opnieuw moet aanmelden. Klik rechtsboven op je bureaublad op dat sterretje, dan printers.

Offline Nassara

  • Lid
Dan kom ik in het afdrukbeheer - daar staat de printer vermeldt, aangevinkt, ingeschakeld en gedeeld... Maar bij eigenschappen staat de melding "Unable to get printer status"...


Hallo, typ eens in je webbrowser "localhost:631", dan moet je je printer te zien krijgen. Kun je daar een testpagina afdrukken? Of anders daar wat instellingen wijzigen?

Offline Nassara

  • Lid
Ook via deze pagina krijg ik de melding dat de printer-status onbekend is. Bizar: wanneer ik op de pagina van de ReadyNas ga kijken, dan staat er nergens een afdrukopdracht in de wachtrij??


Offline Nassara

  • Lid
IK heb hem al meermaals opnieuw geïnstalleerd... Readynas is de netwerkschijf, waar de printer aanhangt...