Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geminimaliseerde schermen verdwenen uit de balk onderaan het scherm  (gelezen 2130 keer)

Offline daanhoog

  • Lid
Doordat ik de verbinding van een kaartlezer met de pc verbrak zonder hem eerst te unmounten, is de situatie ontstaan dat het icoon van een programma dat ik minimaliseer niet meer zichtbaar is in de zwarte horizontale balk onderin het scherm. Nergens is dus zichtbaar dat er op de achtergrond nog een programma aktief is. Ik werk met Ubuntu 10.04 en Gnome panel 2.30.2.

Omdat ik (nog) niet voldoende bekend ben met Ubuntu kan ik de ontstane situatie niet ongedaan maken. Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen.

Bij voorbaat dank, Daan

Offline jan11000

  • Lid
Re: geminimaliseerde schermen verdwenen uit de balk onderaan het scherm
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/15, 11:32:28 »
Met systeem monitor de proces zoeken, dan killen.

Boven in de pulldown:
system-administrator-system monitor

Re: geminimaliseerde schermen verdwenen uit de balk onderaan het scherm
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/15, 11:43:17 »
@jan: Wattes? ???
Je bedoelt dat daanhoog gewoon even rechtermuisknop op de onderste balk moet doen>>>Toevoegen>>>Vensterlijst zodat al zijn vensters terug op de onderste balk verschijnen.

Offline jan11000

  • Lid
Re: geminimaliseerde schermen verdwenen uit de balk onderaan het scherm
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/15, 11:56:13 »
Ik lees dat er 1 programma verdween(op onderste balk) met usb trekken.
Door het killen stopt deze programma.
Bij volgende boot/start van het programma zal hij weer zichtbaar zijn.

Re: geminimaliseerde schermen verdwenen uit de balk onderaan het scherm
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/15, 13:21:42 »
Ik lees dat dingen die hij minimaliseert niet meer in de onderste balk terecht komen. Daarom de instructie die ik gaf in de vorige post.

Kennelijk lezen we allebei iets anders hieruit, dus misschien dat de TS zich iets kan verduidelijken?

Offline Mikkel

  • Lid
Re: geminimaliseerde schermen verdwenen uit de balk onderaan het scherm
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/15, 17:36:43 »
Voor wat het waard is: ik ga met Vistaus mee. Geminimaliseerde programma's niet meer te zien in het onderste paneel is iets dat ons (bijna) allemaal wel eens is overkomen en de oplossing is eenvoudig. Maar je moet het wel weten. ;)