Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Netbookje Aspire One D257 blijft maar opstarten (en uitgaan?)  (gelezen 934 keer)

Ik heb een nieuw netbookje gekocht met W7 en wilde daar vandaag even Xubuntu opzetten.
Eerst Firefox erop gezet, Mcafee eraf, AVG free erop en toen zou ik even Xubuntu via opstartbare usbstick erop zetten.
Lukt niet.
Zodra ik deze computer uit doe, start ie spontaan weer op. Maakt niet uit of ik de zaak uitdoe door het indrukken van de uitknop of door het klikken op afsluiten. Hij blijft opstarten. Als ik het deksel dicht heb, hoor ik telkens dat er onder de klep van alles gebeurt (lach niet)
Ik heb van pure ellende de accu er maar uit gehaald.

Is dit nog op te lossen met een vinkje hier of daar? Ik heb in het menu start gekeken en alles leek goed te staan. Of zal ik het ding maar terug naar de winkel brengen?
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Netbookje Aspire One D257 blijft maar opstarten (en uitgaan?)
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/08, 23:56:23 »
Heb je al het nieuwste BIOS voor dat flapje?
http://global-download.acer.com/GDFiles/BIOS/BIOS/BIOS_Acer_1.15_A_A.zip?acerid=634583037092226871&Step1=Netbook&Step2=Aspire%20One&Step3=AOD257&OS=722&LC=nl&BC=Acer&SC=EMEA_18

Zo niet, werk het even bij....
https://sites.google.com/site/computertip/biosflitsen

In dit geval vanuit Windows. Voordat je ertoe over gaat: hang 'm aan de electriciteitsdraad en verbreek de internetverbinding.

Let op: BIOS opwaarderen is een enigszins riskante onderneming. Enfin, als 't mis gaat, breng je 't ding gewoon terug naar de winkel, en zeg je: "hij doet 't niet meer; ik weet niet waarom, ik heb niks gedaan...". :)
« Laatst bewerkt op: 2012/07/09, 00:01:37 door Pjotr »

Re: Netbookje Aspire One D257 blijft maar opstarten (en uitgaan?)
« Reactie #2 Gepost op: 2012/07/09, 09:41:17 »
Gewoon mee terug gaan, en eventueel ruilen voor een beter merk.  ;)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu