Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie Hardy Heron en eBox  (gelezen 742 keer)

Offline Graads

  • Lid
Installatie Hardy Heron en eBox
« Gepost op: 2008/04/30, 14:28:20 »
Tijdens de installatie verscheen een venster om een wachtwoord voor eBox in te stellen. Omdat ik geen idee heb wat dat inhoud heb ik dat weg geklikt. Om een lang verhaal kort te maken: de installatie eindigde met de mededeling dat het niet gelukt was. Bij een nieuwe poging gaf de updatemanager het bericht dat mijn systeem up to date was. Door zelf een beetje te hobbyen in de file menu.lst werkt het wel en zo te zien vlekkeloos. Nu het echte probleem.

Opzoek naar de betekenis van eBox vond ik dat je via je brouwser (zoals dat bij mij ook met de instellingen van het modem gaat) in een beveiligde verbinding https:///ebox een gebruikersinterface (misschien niet de goeie term?) kunt starten. Firefox geeft dan aan dat het certificaat onbetrouwbaar is. Via een uitzondering kun die barrière omzeilen, al wordt dat sterk ontraden, en aan de instellingen sleutelen. Dat heb ik maar niet gedaan.

Ik ben totaal onwetend over certificaten. Heeft iemand enig idee hoe je zoiets recht zet? Krijg je zo'n certificaat toegewezen, maak je het zelf aan, moet je opnieuw installeren. Ik heb in de documentatie wel wat over certificaten gevonden, maar niet iets dat mijn vragen beantwoordt.

Graads.