Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verwijderde folder herstellen/terughalen  (gelezen 1100 keer)

Offline Tod

  • Lid
Verwijderde folder herstellen/terughalen
« Gepost op: 2016/02/10, 21:26:04 »
Ik heb op de een of andere manier altijd twee verschillende download folders gehad. Waarvan eentje ook nog een soort van snelkoppeling op het bureaublad had. Deze heb ik verwijderd, zoals je kunt zien in de bijgevoegde bijlage is deze folder leeg.

Echter als ik naar mijn Home directory ga en dan Downloads in die folder zitten ook gewoon bestanden. Nu wil ik deze downloader folder graag terughalen. Ik heb zelf al wat geprobeerd met Scalpel wat ik gevonden had online maar tevergeefs.

Kan iemand mij helpen deze folder/bestanden terug te halen? En mij hierbij uitleggen hoe het kan dat ik 2 soort downloads locaties had. Terwijl de andere mappen wel synchroon lopen.

Alvast bedankt. Hoop echt dat iemand me hierbij kan helpen.

Re: Verwijderde folder herstellen/terughalen
« Reactie #1 Gepost op: 2016/02/10, 21:33:59 »
Hallo, ik vermoed dat je naast de 'systeem' download-map er ook eentje zelf hebt aangemaakt, met dezelde naam maar op een andere locatie. Zo te lezen bevat de folder Downloads in /home/user de bestanden die je hebben wilt. Dus als ik het goed begrijp, valt er niets terug te halen. Misschien kun je onder Eigenschappen van de map Downloads die je wel ziet maar leeg is, aangeven dat die naar /home/user/Downloads moet wijzen.

EDIT. Ik zie nu dat de Downloads snelkoppeling naar je Bureaublad verwijst, dus naar /home/user/Bureaublad/Downloads. Dat heb je zelf gedaan, want dit is niet standaard. De standaard Downloads map zit onder /home/user/Downloads.
« Laatst bewerkt op: 2016/02/10, 21:37:07 door Paul Matthijsse »

Offline vanadium

  • Lid
Re: Verwijderde folder herstellen/terughalen
« Reactie #2 Gepost op: 2016/02/11, 11:38:20 »
Kijk eens naar de inhoud van het configuratiebestand .config/user-dirs.dirs. Daarin staan de "speciale" folders. Wijzig eventueel het pad van je downloads folder naar "$HOME/Downloads". Dat i de standaard instelling. Dan zal ook de link in het linker paneel correct verwijzen naar de folder "Downloads" in je home directory, en niet meer naar een folder "Downloads" op je desktop.
« Laatst bewerkt op: 2016/02/11, 11:40:13 door vanadium »

Offline Tod

  • Lid
Re: Verwijderde folder herstellen/terughalen
« Reactie #3 Gepost op: 2016/02/11, 18:09:10 »
Kijk eens naar de inhoud van het configuratiebestand .config/user-dirs.dirs. Daarin staan de "speciale" folders. Wijzig eventueel het pad van je downloads folder naar "$HOME/Downloads". Dat i de standaard instelling. Dan zal ook de link in het linker paneel correct verwijzen naar de folder "Downloads" in je home directory, en niet meer naar een folder "Downloads" op je desktop.
Waar kan ik dit bestand vinden? Ik zie trouwens ook dat na een restart de link van downloads link in het scherm verdwenen is.

Maar hoe kan ik deze data die in de download link stond terughalen? In de gewone download folder zit wel gewoon data die staat onder mijn home directory.


Offline vanadium

  • Lid
Re: Verwijderde folder herstellen/terughalen
« Reactie #4 Gepost op: 2016/02/12, 12:46:54 »
Waar kan ik dit bestand vinden? Ik zie trouwens ook dat na een restart de link van downloads link in het scherm verdwenen is.
.config/user-dirs.dirs: in je bestandsbeheer stel je in dat verborgen bestanden moeten getoond worden. Nu zie je de folder .config in je home folder. In die folder bevindt zich een tekstbestand user-dirs.dirs.  "link van downloads link in het scherm" is wellicht verdwonen omdat de fomder waarnaar verwezen was in user-dirs.dirs niet meer bestaat (mogelijk werd het lijntje voor Downloads in dat bestand automatisch verwijderd).

Citaat
Maar hoe kan ik deze data die in de download link stond terughalen? In de gewone download folder zit wel gewoon data die staat onder mijn home directory.
Als je die gewist hebt, hopelijk nog via de trash.