Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen microfoon gevonden bij Microsoft Teams  (gelezen 1319 keer)

Offline Els Pol

  • Lid
Geen microfoon gevonden bij Microsoft Teams
« Gepost op: 2020/09/25, 17:53:40 »
Iemand anders heeft hierover ook al eerder een vraag gesteld, maar ik heb het antwoord niet begrepen of niet gevonden. Ik heb microsoft teams met googlechrome gedownload en de deb versie gekozen. In de test is er geen microfoon gevonden en kan ik bij  de instellingen ook geen mic. aanklikken.
Ik snap nog maar weinig van linux, dus mocht je me willen helpen, dan hoop ik op zoveel mogelijk mensentaal...

Re: Geen microfoon gevonden bij Microsoft Teams
« Reactie #1 Gepost op: 2020/09/26, 11:47:23 »
Dit probleem wordt ook aangekaart op het grootste 'ask ubuntu' platform en er worden geen oplossingen aangedragen.
Op de ondersteuningspagina van Microsoft Teams wordt gemeld dat het probleem bekend is, maar er is nog geen oplossing voor (één na onderste item op deze pagina:
https://docs.microsoft.com/en-us/MicrosoftTeams/troubleshoot/known-issues/linux-known-issues#known-issues
Dus ik ben bang dat het op Linux niet gaat werken.

Een mogelijk goed alternatief is Jitsi: video vergaderen online zonder iets te hoeven installeren:
https://meet.jit.si/
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen

JorisC

  • Gast
Re: Geen microfoon gevonden bij Microsoft Teams
« Reactie #2 Gepost op: 2020/09/26, 12:04:20 »
Om wat voor type microfoon gaat het
Headset (koptelefoon + microfoon) of  een microfoon alleen ? Beiden hebben een aparte aansluiting op de geluidskaart .

Offline Els Pol

  • Lid
Re: Geen microfoon gevonden bij Microsoft Teams
« Reactie #3 Gepost op: 2020/09/26, 17:28:14 »
Ik heb zowel de koptelefoon als direct met de laptop geprobeerd. Beide werken niet.

Re: Geen microfoon gevonden bij Microsoft Teams
« Reactie #4 Gepost op: 2020/09/27, 11:38:29 »
Hallo Els,

Ik gebruik ook Teams (via de *.deb geïnstalleerd). Mijn ervaring is dat Teams niet altijd in 1x de juiste microfoon herkent. Als ik mijn laptop opstart met de koptelefoon ingeplugd gaat het meestal wel goed.  Een enkele keer moet ik via het programma Pulse audio de juiste ingang of uitgang kiezen voor Teams. In Pulse zul je Teams als programma niet zien staan maar  Skype. Ik gebruik Ubuntu 20.04 overigens.

Aangezien Teams ook je ingebouwde microfoon niet herkend zou het ook aan je geluidsinstellingen kunnen liggen. In Ubuntu vind je die via het driehoekje in de rechterbovenhoek van je scherm. Klik daar op en dan op Instellingen. Bij Geluid kun je dan zien of je hardware is ingeschakeld en kun je aan de streepjes onder Invoerapparaat zien of je microfoon geluid detecteert.

Deze week had ik, na een update, dat ik via de geluidsopties de volume instelling van de microfoon weer open moest zetten.

Offline Els Pol

  • Lid
Re: Geen microfoon gevonden bij Microsoft Teams
« Reactie #5 Gepost op: 2020/09/28, 16:30:14 »
Ik heb het geluid voor elkaar gekregen. Bij de volumeregeling onder de tab: invoerapparaten bleek nog een knop te zitten die bijna onzichtbaar was.  Die werd alleen zichtbaar als je er met de muis overheen ging. Die moest ik aanklikken om het geluid aan te zetten.