Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: nicotine+ maakt geen verbinding  (gelezen 1326 keer)

yeahor

  • Gast
nicotine+ maakt geen verbinding
« Gepost op: 2007/07/24, 13:56:42 »
Nicotine plus geinstalleerd. Niets geconfigureerd. naam, wachtwoord, gedeelde map ingevoerd. OK. Hij geeft aan, connecting to server slsknet.org:2240, maar hij geeft niet aan online te zijn. Gister een uur online status gehad en kon nicotine gebruiken maar vandaag niets. Wat kan het zijn? Amule lijkt goed te werken.

Offline Soul-Sing

  • Lid
nicotine+ maakt geen verbinding
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/24, 15:16:48 »
Citaat van: yeahor
Nicotine plus geinstalleerd. Niets geconfigureerd. naam, wachtwoord, gedeelde map ingevoerd. OK. Hij geeft aan, connecting to server slsknet.org:2240, maar hij geeft niet aan online te zijn. Gister een uur online status gehad en kon nicotine gebruiken maar vandaag niets. Wat kan het zijn? Amule lijkt goed te werken.
server down? komt voor hoor....
probeer eens: slsknet.org:2242

yeahor

  • Gast
nicotine+ maakt geen verbinding
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/24, 16:24:56 »
op 2242 lijkt hij het goed te doen. Bedankt. Je hebt de tip eerder gegeven op het forum en ik heb het zo dus ook eerder geprobeerd maar toen werkte het dus niet. Nu wel. Hoe kan dat?

En ik zei dat amule goed lijkt te werken maar dat is niet helemaal het geval. Hij download niet of nauwelijks. Ik heb port toegankelijkheid getest dmv www.amule.org/testport en krijg daar het advies wat aan mijn direwall/firestarter te doen. Mijn vraag; wat kan ik doen dat amule goed werkt(hoe zorg ik er voor dat tcp port 4662 available is).

yeahor

  • Gast
nicotine+ maakt geen verbinding
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/24, 16:56:53 »
nicotine was online via slsknet.org:2242 maar kan niets binnenhalen via zoekfunctie. 2242 in 2240 veranderd maar maakt geen verschil. Het probleem is nog niet helemaal opgelost geloof ik.

zork

  • Gast
nicotine+ maakt geen verbinding
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/24, 17:03:25 »
@ Yeahor,

Surf eerst eens op "port forwarding". Succes, Sierk

Offline Soul-Sing

  • Lid
nicotine+ maakt geen verbinding
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/24, 17:23:24 »
Citaat van: yeahor
nicotine was online via slsknet.org:2242 maar kan niets binnenhalen via zoekfunctie. 2242 in 2240 veranderd maar maakt geen verschil. Het probleem is nog niet helemaal opgelost geloof ik.
* je hebt een download/sharemap?

* de downloads activeren, door ze te activeren, een soort 2/3 dubbelklik, rechtermuisknop=> download.( als je dit reeds weet, sorry.)

* heb je de versie uit synaptic pakketbeheer? welke versie draai je?
hier de 1.2.7.1  of heb je het prog van sourceforge gedownd?

yeahor

  • Gast
nicotine+ maakt geen verbinding
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/24, 18:42:25 »
Citaat van: leoquant
Citaat van: yeahor
nicotine was online via slsknet.org:2242 maar kan niets binnenhalen via zoekfunctie. 2242 in 2240 veranderd maar maakt geen verschil. Het probleem is nog niet helemaal opgelost geloof ik.
* je hebt een download/sharemap?

* de downloads activeren, door ze te activeren, een soort 2/3 dubbelklik, rechtermuisknop=> download.( als je dit reeds weet, sorry.)

* heb je de versie uit synaptic pakketbeheer? welke versie draai je?
hier de 1.2.7.1  of heb je het prog van sourceforge gedownd?
Ik wilde dit controleren. Ik start nicotine nogmaals op, maar nicotine komt niet online. Dit betekent dat nicotine alleen heel soms online kan komen. Raadsels!!!

Offline Soul-Sing

  • Lid
nicotine+ maakt geen verbinding
« Reactie #7 Gepost op: 2007/07/24, 18:45:40 »
start nicotine eens via de terminal?  
Citaat
nicotine
wat vertelt ons de terminal?