Hoi Bal,
Ik moet je teleurstellen, ik doe niks met games. Niet op linux en ook niet op mijn ene laptop die Windows 10 draait.
Maar vertel eens. Welke spellen vind jij leuk op die ene Windows, die je daarvoor toch hebt? Zou dat niet op Steam draaien? Het staat me bij dat er daar al 1600 spellen voor zijn.
groet,
Just
Er komt binnenkort weer wat tijd voor het "suffe" vermaak. Dan mag ik graag: The Elder scrolls Skyrim spelen. Via SteamOS schijnt daar al goede ondersteuning voor te zijn. Nu heb ik dat spel wel zo heftig gemodificeerd dat ik me afvraag of dat in SteamOS ook mogelijk is met de beschikbare emulatiesoftware. SteamOS heeft een soort uitbouw op PlayOnLInux gemaakt onder de naam: Proton.
Verder wil ik eens kijken wat die paar spellen op SteamOS of anderszins bv SparkyLinux Gameover doen. Dan denk ik aan het goede oude age of empires II (niet de nieuwere HD versie, die koop ik wel een keer als Steam een mooie aanbieding doet). Elder scrolls 4 Oblivion heb ik al eens onder PlayONLinux aan de praat gekregen edoch verder niet op doorgegaan.
Ik merk ook dat wanneer ik dan na lange tijd weer eens windows opstart voor een game, ik eerst tig handelingen moet verrichten omdat NVIDIA updates wil installeren, Avast Antivirus piept over tekort aan aandacht en windows zelf slurpt ook eerst minuten van je kostbare tijd met updates etc.
Kortom: voordat je wat kan gaan doen is je baard wit. Als ik dat nu eens uit kon bannen door een goede voor windows games uitgerustte Linux distro. ....