Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu notebook of desktop?  (gelezen 2509 keer)

Grawl

  • Gast
Ubuntu notebook of desktop?
« Gepost op: 2010/10/17, 00:47:28 »
Ik bezit over een notebook, waar nu Ubuntu 10.04 desktop op draait. Heeft het zin om over te schakelen naar de notebook versie? Ik ben toch van plan de hele schijf te formateren, omdat er nu ook nog Windows op staat.

Maakt het verder uit of ik ga voor 10.04 of 10.10? En is er enig voordeel bij het gebruiken van 64-bit op dit moment?

Ik heb Linux niet gebruikt sinds SuSE, dus vergeef me voor de vragen.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Ubuntu notebook of desktop?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/17, 01:03:28 »
Maakt het verder uit of ik ga voor 10.04 of 10.10?
De nieuwste versie is per definitie de beste keuze.

En is er enig voordeel bij het gebruiken van 64-bit op dit moment?
Ja, en ik heb ook nog geen nadeel ondervonden. Maar van de netbook editie zie ik geen 64-bit versie maar alleen een i386 versie.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: Ubuntu notebook of desktop?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/17, 08:50:49 »
De netbook versie is geoptimaliseerd voor netbooks, dus kleine schermen en trage processoeren. Als je een notebook hebt zou ik voor de normale versie gaan.
Ik heb zelf nog een Asus 701 netbook en ook daar heb ikde normale versie op staan.

Re: Ubuntu notebook of desktop?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/17, 08:55:27 »
Mijn vrouw heeft ook de normale Ubuntu 10.10 (64bit) versie op haar laptop, netbook versie geprobeerd, maar vond het niks.
Draait perfect
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Offline dylan125

  • Lid
Re: Ubuntu notebook of desktop?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/10/19, 16:07:54 »
hallo

ik heb ubuntu desktop 10.10 op mijn notebook gezet. hed en dell studio 15 met i7 prossesor. ik hed een aantal problemen de wifi ging in het beging niet na lang zoeken en proberen is het dan tog geluk maar hij valt nog regelmatig uit. bij het opstarten doet hij ook wat vies. en als ik iets wil donwloaden bij ubuntu software centrum dan loopt hij vast. weten julie en oplossing voor deze problemen of moet ik notebook installeren.

alvast bedankt voor de hulp.
vriendelijke groete dylan
 

Re: Ubuntu notebook of desktop?
« Reactie #5 Gepost op: 2010/10/19, 17:40:18 »
De netbook versie van 10.10 heeft een nieuw interface, maar er zitten nogal wat bugs in (kijk maar eens even rond). Dus ga je voor de netbook versie, zou ik nog voor  10.04 kiezen.
Mijn website over Ubuntu:
http://ubuntufan.org

Offline dylan125

  • Lid
Re: Ubuntu notebook of desktop?
« Reactie #6 Gepost op: 2010/10/22, 18:27:24 »
zal de notebook installeren. Bedankt voor de raad.

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Ubuntu notebook of desktop?
« Reactie #7 Gepost op: 2010/10/23, 19:32:20 »
De nieuwste versie is per definitie de beste keuze.

Per definitie niet waar. De nieuwste versie kan zelfs nog buggier werken dan de versie waar je tot op dat moment mee hebt gewerkt.
Maw. versie 10.10 kan slechter werkend an versie 10.04.

Het kan handiger zijn om de nieuwste versie te proberen ivm. hardware support. Maar dat hangt weer af van hoe oud die notebook is van de TS. Is het een wat oudere model, dan kan de TS beter gaan voor de 10.04 LTS versie vanwege de 3-jarige support.
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Ubuntu notebook of desktop?
« Reactie #8 Gepost op: 2010/10/24, 12:54:23 »
Naast bovengenoemde tips, die uiteraard mede afhankelijk zijn van je hardware, heb ik er nog één: op mijn Asus Eee netbookje heb ik onlangs Kubuntu 10.10 gezet (werkt prima), en daarbij kan je kiezen tussen netbook configuratie of desktop. Niet tijdens de installatie, maar gewoon bij de systeeminstellingen. Ik heb zelf nu de netbook configuratie staan, die bevalt me toch het beste, maar dat is ook een kwestie van persoonlijke smaak.
Gewoon uitproberen, zou ik zeggen...  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]