Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Ubuntu 10.04 update naar 10.10 window probleem  (gelezen 2753 keer)

[Opgelost] Ubuntu 10.04 update naar 10.10 window probleem
« Gepost op: 2010/09/11, 14:22:47 »



Iemand enig idee waarom ik geen minimize, maximize en close knop heb in mijn venster ?
« Laatst bewerkt op: 2010/09/11, 19:31:04 door Joris Meeus »

Re: Ubuntu 10.04 update naar 10.10 window probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/11, 17:12:36 »
Open een terminal en type   metacity --replace  zijn de knoppen terug?  Als je Compiz gebruikt met of zonder Emerald compiz --replace en
emerald --replace
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Ubuntu 10.04 update naar 10.10 window probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/11, 19:30:44 »
Jep, de knoppen kwamen weer tevoorschijn, heel erg bedankt !

Joris Meeus.

Offline Djeba

  • Lid
Re: Ubuntu 10.04 update naar 10.10 window probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/16, 17:25:37 »
Open een terminal en type   metacity --replace  zijn de knoppen terug?  Als je Compiz gebruikt met of zonder Emerald compiz --replace en
emerald --replace

Hm, heb hetzelfde probleem. Zijn ze er dan ook nog wanneer je opnieuw bent opgestart? vraag ik me af. Even proberen.

[Even later ...]

Nee, bij mij niet. Metacity verschijnt natuurlijk wel na dat terminalcommando, maar niet met mijn instellingen en wanneer ik de terminal sluit, sluit ook metacity. Ik heb het regelmatig volledig ge-replaced, maar geen succes. Ik moet Metacity echt opnemen in de Preferences / Startup Applications en dan werkt het weer vlekkeloos. Maar dat zou niet moeten hoeven, het is niet standaard zo.

Dit is ook zo'n probleem dat steeds terug komt bij sommigen die upgraden. Ik kan nooit nagaan waarin het precies zit. En ik heb al heel wat zitten spitten. Wat is nu bij een upgrade / update / installatie dat dit veroorzaakt? Of andersom: wat laadt Metacity uiteindelijk in het startproces wat het nu niet doet?

Iemand een idee? Het is nu  bij mijn 10.10 -versie zo. Het is natuurlijk geen echt probleem, maar ik ben nieuwsgierig naar de oorzaak.
« Laatst bewerkt op: 2010/09/16, 17:47:00 door Djeba »
De waarheid is altijd het sterkste argument.

Re: [Opgelost] Ubuntu 10.04 update naar 10.10 window probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2010/09/16, 18:43:26 »
Er loopt nog een topic over 10.10 omdat deze nog in de testfase zit. Soms is er bij een update van de kernel een probleem, een andere keer weer met een update van een grafische driver. Het lijkt mij handiger dat je dit in het voornoemde topic zet en eventueel een bug melding hiervan maakt.
http://forum.ubuntu-nl.org/test-forum/test-rapporten-voor-maverick-meerkat/
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.