Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bij installatie lopen verticale strepen door het scherm  (gelezen 465 keer)

bij installatie lopen verticale strepen door het scherm
« Gepost op: 2015/05/18, 20:53:58 »
Tweedehands computer van mijn vader gekregen. Probeer er xubuntu 14.04 op te krijgen, maar lukt niet. Antix lukte ook niet. Acer computer met  Intel core duo; ram 512 mb. Hij zou het makkelijk aan moeten kunnen.
Het maakt niet uit wat voor dvd (een zelfgebrande of orginele) ik erin stop, hij geeft aan dat een module mist. Ik dacht eerst dat het aan de dvd-rom speler lag. Andere erin gezet: zelfde probleem. Als ik de dvd in een andere computer zet is er geen probleem. Het probleem zit dus in de acer-computer. Maar waar moet ik zoeken.

Re: bij installatie lopen verticale strepen door het scherm
« Reactie #1 Gepost op: 2015/05/18, 20:56:02 »
Als ik de versie geinstalleerd krijg lopen er ook verticale strepen over het scherm, wat alles onleesbaar maakt. Bedekte tekst komt elders terug. Verwarrend.

Offline EZ-man

  • Lid
Re: bij installatie lopen verticale strepen door het scherm
« Reactie #2 Gepost op: 2015/05/18, 21:18:47 »
Hoe is het beeld van een liveCD?
Is het misschien een hardware probleem: kabels, grafische kaart v/d pc, laptop display?  Zoja  -> helaas

Re: bij installatie lopen verticale strepen door het scherm
« Reactie #3 Gepost op: 2015/05/18, 21:46:54 »
Als ik de versie geinstalleerd krijg lopen er ook verticale strepen over het scherm, wat alles onleesbaar maakt. Bedekte tekst komt elders terug. Verwarrend.

Dit heeft te maken met de grafische modus van je Acer; mocht je daarin slagen zou je kunnen proberen om via Beeldscherm (systeeminstellingen) de parameters te wijzigen.
Veel Acers hebben het probleem dat ze de lage resolutie niet aankunnen, alleen de hoge(re) .

Kan je het Type Acer even opgeven ?
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: bij installatie lopen verticale strepen door het scherm
« Reactie #4 Gepost op: 2015/05/19, 13:20:07 »
Het is een desktop: Acer T136-T97Z.
Ik heb nu een betere versie geinstalleerd, er schieten alleen wel horizontale strepen door het scherm. Het is niet optimaal. Ik werk er nu op. Nu nog proberen om het scherm rustiger te krijgen.