Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Games op Linux  (gelezen 1359 keer)

Games op Linux
« Gepost op: 2013/09/18, 09:42:37 »
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Re: Games op Linux
« Reactie #1 Gepost op: 2013/09/18, 11:13:12 »
Ja, voor Linux op een gameconsole.

Re: Games op Linux
« Reactie #2 Gepost op: 2013/09/18, 11:21:20 »
Dit was onvermijdelijk, het is natuurlijk goed nieuws, maar nogmaals onvermijdelijk.......
Wat windows en andere proberen met gesloten systemen is toch een utopie, er is een hele wereld van hackers actief om al die apparaten te laten doen wat de mensen willen, en dat houd weer in dat de mensen het gratis willen hebben.
Bij een linux systeem is het al gratis en de games zullen waarschijnlijk ook een stukje goedkoper zijn waardoor er toch goede inkomsten voor het bedrijf blijft bestaan.
Kijk maar eens naar https://www.humblebundle.com/  de teller staat op 511355 aan verkochte bundels, waarbij de mensen zelf mogen bepalen wat ze willen betalen.
Dus hoe mooi, lelijk, simpel, moeilijk of wat dan ook de spellen zijn, het verkoopt.
En ik vind dit een geweldige uitvinding omdat iedereen het kan kopen, hoe veel of hoe weinig geld je ook hebt.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Games op Linux
« Reactie #3 Gepost op: 2013/09/20, 09:45:11 »
en dat houd weer in dat de mensen het gratis willen hebben.

t gaat mij niet om gratis maar om:
1: naar de winkel te gaan om
2: €70,- neer te tellen voor een spel dat
3: met wine gedraait moet worden omdat de ontwikkelaars te lui zijn een linux-versie uit te brengen)

sorry, dan is illegaal downloaden makkelijker en voor de hand liggender.

maar als ik via steam, voor €20,- (en soms in de aanbiedingen zelfs voor minder dan €10,-) een linux-native spel gewoon met 2 kliks vanuit mijn luie stoel achter de PC kan kopen en downloaden, dan betaal ik daar graag voor, dan is t mij de moeite niet waard om cracks en andere zooi te vinden op t net. steam maakt gamen gewoon makkelijk en goedkoop en daar gaat t om. bovendien steun ik de ontwikkeling voor linux met t kopen van mijn games :-)

zo ook de humble indie bundle, t is "pay what you want" (ik bied meestal $1,- boven het linux-gemiddelde) 7 spellen voor (in mijn geval) $11 ? dat is de moeite nog niet eens waard om ze illegaal te gaan zoeken.

Re: Games op Linux
« Reactie #4 Gepost op: 2013/09/23, 10:44:45 »
en dat houd weer in dat de mensen het gratis willen hebben.

t gaat mij niet om gratis maar om:
1: naar de winkel te gaan om
2: €70,- neer te tellen voor een spel dat
3: met wine gedraait moet worden omdat de ontwikkelaars te lui zijn een linux-versie uit te brengen)

sorry, dan is illegaal downloaden makkelijker en voor de hand liggender.

Je weet best op voorhand dat als je voor Linux kiest, je je gameaanbod aanzienlijk verkleint. Dan moet je achteraf niet komen zeuren en illegaal downloaden gaan goedpraten me dunkt.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Games op Linux
« Reactie #5 Gepost op: 2013/09/23, 11:19:38 »
Je weet best op voorhand dat als je voor Linux kiest, je je gameaanbod aanzienlijk verkleint. Dan moet je achteraf niet komen zeuren en illegaal downloaden gaan goedpraten me dunkt.

ik probeer niet illegaal downloaden goed te praten, maar de meeste game-bedrijven (met name nintendo en microsoft) zijn wat mij betreft te conservatief!
hoe gaat t bij nintendo?
1: je ziet een leuk spel op internet
2: je gaat uitzoeken op internet welke winkel dat spel heeft
3: je moet naar de winkel om een exemplaar te verkrijgen (al dan niet met het geweldig geregelde OV)
4: je moet weer terug naar huis en verwijdert het huidige spel uit je console, je plaatst daarna het nieuwe spel
5: mogelijk moet je nog iets installeren
6: je kunt spelen.

al met al gaat hier ongeveer 1 dag overheen

bij illegaal downloaden:
1: je ziet een leuk spel op internet
2: je gaat naar een torrentsite en zoekt ernar
3: wacht totdat hij klaar is met downloaden
4: installeren
5: crack erover
6: je kunt spelen

dit kost gemiddeld zo'n 30 min - 1 uur en je kunt gewoon thuisblijven en tijdens het downloaden iets anders doen

bij steam
1: je ziet een leuk spel
2: je klikt op kopen
3: je vult in je paypal-gegevens
4: wacht totdat t spel gedownload is
5: je kunt spelen.

al met al zo'n 10 min en je kunt gewoon thuisblijven en tijdens het downloaden iets anders doen


bovendien is t conservatieve schijfjessysteem alles behalve efficient cd'tjes en boekjes moeten gedrukt worden, verscheept worden, naar de winkel waar ook weer personeel zit die de winkel open moeten houden etc. etc. natuurlijk kost iets dan €60,-! en behalve duur is het ook nog eens superslecht voor het milieu en de eindgebruiker heeft er niets aan, je moet meer moeite doen en een dvd-speler is stukken trager dan een harde-schijf wat weer zorgt voor extra laadtijden, bovendien is het strontirritant iedere keer schijfjes te moeten wisselen als je een ander spel wilt spelen.
nee, naar mijn mening is de blue-ray uitgekomen op het moment dat het optische formaat van de aardbodem had moeten verdwijnen!!

Re: Games op Linux
« Reactie #6 Gepost op: 2013/09/23, 11:34:21 »
10 minuten op Steam? Dat hangt wel van het spel af hoor. DOTA 2 and Team Fortress 2 duurden hier ruim 35 minuten voordat ik bij stap 5 was.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Games op Linux
« Reactie #7 Gepost op: 2013/09/23, 12:07:59 »
10 minuten op Steam? Dat hangt wel van het spel af hoor. DOTA 2 and Team Fortress 2 duurden hier ruim 35 minuten voordat ik bij stap 5 was.

ligt aan je internetconnectie, ik haal op school via de kabel 20MB/s (we hebben glasvezel op de fontys) en dan duurt t nog geen 10 min.

Re: Games op Linux
« Reactie #8 Gepost op: 2013/09/23, 13:18:22 »
10 minuten op Steam? Dat hangt wel van het spel af hoor. DOTA 2 and Team Fortress 2 duurden hier ruim 35 minuten voordat ik bij stap 5 was.

ligt aan je internetconnectie, ik haal op school via de kabel 20MB/s (we hebben glasvezel op de fontys) en dan duurt t nog geen 10 min.

Ik haal 17 MB/s (geen glasvezel) dus dat lijkt me het probleem niet...