Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Onkyo tx-8050 mediaserver?  (gelezen 1333 keer)

Onkyo tx-8050 mediaserver?
« Gepost op: 2012/02/24, 12:27:58 »
Hallo  ;)

Ik heb een nieuwe versterker, een Onkyo tx 8050 :). Deze heeft de mogelijkheid om via netwerk audiobestande te streamen. Echter staat in de handleiding met Mediaplayer 10,11,12 van jawel daar gaan we weer Windows  ??? ???.  Via DLNA. Zegt met niet zoveel.

Met welk programma kan ik dit onder Ubuntu/kubuntu doen? Zijn hier programma''s voor? OF handiger om XP te gebruiken, staat er nu ook nog op namelijk.

Erik

Re: Onkyo tx-8050 mediaserver?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/02/24, 14:56:05 »
bericht weggehaald; zie advies van Valk. Ik heb ook even het softwarecentrum erop nagekeken en er zijn idd oplossingen voor je probleem.

.
« Laatst bewerkt op: 2012/02/24, 18:18:32 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Onkyo tx-8050 mediaserver?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/02/24, 16:19:04 »
Even googlen op Ubuntu dlna server levert al een schat aan hits, ook op dit forum overigens....

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Onkyo tx-8050 mediaserver?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/02/24, 16:21:36 »
Een snelle zoektocht in het software centrum (bij mij 11.10) levert me verder rygel
http://live.gnome.org/Rygel

Uitwijken naar dualboot lijkt me vooralsnog nergens voor nodig :rolleyes:

Re: Onkyo tx-8050 mediaserver?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/02/25, 21:41:44 »
Gebruik mediatomb om de dlna server op te zetten. http://mediatomb.cc/

Zie hier een handleiding

http://computertotaal.nl/software/22491-tweaks-voor-uw-ubuntu-server/2.html
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Onkyo tx-8050 mediaserver?
« Reactie #5 Gepost op: 2012/03/04, 21:19:31 »
Er valt me wat op,

als ik een vraag stel op dit forum dan krijg ik de opmerkingen, ik neem aan dat je dit geprobeerd hebt, ik neem aan dat je dat geprobeerd hebt..
een snelle zoektocht levert me dit op...

Mensen die net met Linux werken, stuiten soms om dingen die net even anders zijn. Ik vind daarom de houding van sommige mensen erg irritant en kleinerend. Mensen stellen geen domme vragen, want zoals het laatste bericht, dat is toch niet gebruiksvriendelijk?

Overigs heb ik een logistech server programma gedownload, werkt beter dan dit bovenstaande verhaal...

Re: Onkyo tx-8050 mediaserver?
« Reactie #6 Gepost op: 2012/03/04, 21:32:24 »
Er valt me wat op,

als ik een vraag stel op dit forum dan krijg ik de opmerkingen, ik neem aan dat je dit geprobeerd hebt, ik neem aan dat je dat geprobeerd hebt..
een snelle zoektocht levert me dit op...

Mensen die net met Linux werken, stuiten soms om dingen die net even anders zijn. Ik vind daarom de houding van sommige mensen erg irritant en kleinerend. Mensen stellen geen domme vragen, want zoals het laatste bericht, dat is toch niet gebruiksvriendelijk?

Overigs heb ik een logistech server programma gedownload, werkt beter dan dit bovenstaande verhaal...
Omdat hier dagelijks vragen voorbij komen die al tientallen keren eerder zijn gesteld.