Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows & Ubuntu  (gelezen 1534 keer)

Xano

  • Gast
Windows & Ubuntu
« Gepost op: 2007/04/13, 22:00:20 »
Misschien een hele stomme vraag, maar is er niet zoiets als Parallels voor Windows en Ubuntu (ook het liefst graties natuurlijk, blijf wel een arme Hollandse scholier :P ). Ik zou dan Ubuntu op mijn computer kunnen gooien en tegelijk Windows kunnen draaien als ik Photoshop of Call of Duty eens nodig heb.

Guus

  • Gast
Windows & Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/13, 22:10:21 »
Ik denk het niet,

Maar als je bestanden wilt delen tussen Ubuntu en Windows maak dan een extra FAT32 partitie aan :)

Windows & Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/13, 23:18:08 »
natuurlijk bestaat dat,
ikzelf gebruik hiervoor Virtualbox, maar er is ook vmware (msh nog andere ook)

Dat wat je bedoelt heet trouwens virtualiseren. Handig als je info wil opzoeken :)

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Windows & Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/13, 23:24:07 »
vmware
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Sander50

  • Lid
    • http://www.somp.nl
Windows & Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2007/04/13, 23:30:46 »
Helaas nog geen 3d-ondersteuning met virtualisatie, dus gamen gaat niet lukken...

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Windows & Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2007/04/13, 23:40:59 »
VMWare heeft experimentele DirectX ondersteuning, en vanuit de open source hoek is er ook een project bezig, genaamd VMGL om OpenGL versnelling toe te laten binnen een virtuele machine (op VMWare, Qemu, Xen...) http://www.cs.toronto.edu/~andreslc/xen-gl/
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Xano

  • Gast
Windows & Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2007/04/14, 21:50:16 »
Oh, ik dacht dat parallels twee systemen tegelijk liet draaien ofzo. Wist niet dat het visualisatie was.

Waar ik mee zit is dat ik erg graag met iets anders dan Windows wil werken (ben al helemaal niet happig om naar Vista over te stappen), ik zit alleen met wat Windows-only software. Vandaar dat ik op zoek ben naar een oplossing om the best of both worlds te krijgen.

Windows & Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2007/04/14, 22:02:55 »
Citaat van: Xano
Oh, ik dacht dat parallels twee systemen tegelijk liet draaien ofzo. Wist niet dat het visualisatie was.

Waar ik mee zit is dat ik erg graag met iets anders dan Windows wil werken (ben al helemaal niet happig om naar Vista over te stappen), ik zit alleen met wat Windows-only software. Vandaar dat ik op zoek ben naar een oplossing om the best of both worlds te krijgen.
Noem eens enkele windows programma's. Misschien zijn er wel linux alternatieven voor.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Windows & Ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2007/04/14, 22:03:21 »
Parallels is gewoon virtualisatie..
en er is trouwens ook een Parallels Workstation voor linux..
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Xano

  • Gast
Windows & Ubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2007/04/15, 11:19:30 »
Citaat van: DaSaint
Citaat van: Xano
Oh, ik dacht dat parallels twee systemen tegelijk liet draaien ofzo. Wist niet dat het visualisatie was.

Waar ik mee zit is dat ik erg graag met iets anders dan Windows wil werken (ben al helemaal niet happig om naar Vista over te stappen), ik zit alleen met wat Windows-only software. Vandaar dat ik op zoek ben naar een oplossing om the best of both worlds te krijgen.
Noem eens enkele windows programma's. Misschien zijn er wel linux alternatieven voor.
Photoshop en Call of Duty, maar daar zijn geen alternatieven voor voor mij ;)

@ProfoX: Virtualisatie wist ik niet. Was eerder in dit topic ook al vermeld. Dacht dat het iets anders was, maargoed. Wat die Linux versie betreft, ik keek even niet verder dan mijn neus lang was :P

Kom je trouwens nog eens op Nederdev langs?

Windows & Ubuntu
« Reactie #10 Gepost op: 2007/04/15, 11:35:46 »
Ik draai Photoshop 7 in Wine.