Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Fat 32 schijven niet meer aan te koppelen  (gelezen 3825 keer)

Offline joop13

  • Lid
Fat 32 schijven niet meer aan te koppelen
« Gepost op: 2008/06/01, 19:31:27 »
Op mijn laptop heb ik Hardy via upgrade. Nu ziet de laptop wel mijn gedeelde schijven op de hoofdcomputer maar zegt na aanklikken: Kan windows map niet aankoppelen. Dat ging bij Gutsy uitstekend, daar kon ik van alles doen met die schijven en mappen. Is Hardy hierin wat hardnekkiger? De home-map die, uiteraard, onder ext3 is geformatteerd is prima te lezen en te gebruiken. Dus lijkt het een probleem te zijn met fat.....

Ik heb geprobeerd om op de hoofdcomputer mappen te delen, dat ging prima, alleen op de laptop zegt hij ook voor deze mappen dat ze niet aangekoppeld kunnen worden.

Ik gebruik Samba voor deze verbinding, heb het smbpasswd ingesteld, al een tijd geleden.

Weet iemand waar ik wat moet veranderen om weer bij mijn bestanden op de hoofdcomputer te kunnen.?
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline ruujan

  • Lid
Fat 32 schijven niet meer aan te koppelen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/01, 21:38:57 »
De hoofdcomputer draait ook Linux als het goed begrijp.

Als ik het zo lees kan ik me niet voorstellen dat het met het onderliggende filesystem te maken heeft. Het zou een rechtenkwestie kunnen zijn, maar uit je verhaal begrijp ik dat daar niks aan veranderd is.

Waar ik zelf wel mee heb geworsteld, was met het het CIFS verhaal ipv SMB, maar dat treedt volgens mij alleen op als je echt gaat mounten.

Offline joop13

  • Lid
Fat 32 schijven niet meer aan te koppelen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/02, 21:49:02 »
@ ruujan: Het is juist zo typisch dat hij de fat-schijven niet meer wil aankoppelen terwijl ik wel in mijn /home op de hoofdcomputer kan.

Iemand een begin van een oplossing hiervoor?
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline joop13

  • Lid
Fat 32 schijven niet meer aan te koppelen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/06, 15:40:33 »
Na het deinstalleren van Samba en het herinstalleren van Samba, het opnieuw ingeven van het passwoord en het installeren van Libdc++5 nog geen grote verbeteringen. Nog steeds wordt bij het aanklikken van een map op mijn hoofdcomputer gemeld dat het aankoppelen van de gedeelde Windows map niet lukt.

Heeft iemand hier een oplossing voor??????
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline ruujan

  • Lid
Fat 32 schijven niet meer aan te koppelen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/11, 21:41:00 »
Zijn ze wel echt gemount? Ik bedoel, staan ze ook in /etc/mtab?

Offline Dave

  • Lid
Fat 32 schijven niet meer aan te koppelen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/11, 21:48:22 »
Dat moest ik ook opnieuw allemaal instellen na een upgrade.
Maar laat ik ubuntu altijd zelf doen na aangeven dat ik wat wil delen.
De moeilijke weg geen kaas van gegeten.

Offline joop13

  • Lid
Fat 32 schijven niet meer aan te koppelen
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/11, 21:49:26 »
Het is inmiddels opgelost via de post: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/28011.

Maar hartelijk dank voor jullie meedenken.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,