Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: FTP Server  (gelezen 6269 keer)

Offline evarie

  • Lid
Re: FTP Server
« Reactie #25 Gepost op: 2011/10/26, 15:40:45 »
Probeer dan toch maar eens virtual server instelling. Een andere oplossing weet ik niet.
Als je wilt dat ik jouw ftpserver test van  buiten af. Dan kan je me een persoonlijkbericht sturen hier op het forum.

Offline petekind

  • Lid
Re: FTP Server
« Reactie #26 Gepost op: 2011/10/26, 16:05:03 »
Als de modem goed ingesteld is nu, en daar twijfel ik nog over, dan werkt het in ieder geval niet.
Maar zoals ik al zei ik twijfel nu aan de instellingen van mijn modem.
Heb er helaas geen handleiding bij en die is ook nergens te vinden ook niet bij de fabrikant van de modems, kan dus niets na kijken en de ISP geeft geen ondersteuning op dit punt.

Offline evarie

  • Lid
Re: FTP Server
« Reactie #27 Gepost op: 2011/10/26, 16:59:59 »
Veel modems lijken op elkaar. Meestal worden er de zelfde termen gebruikt.
Je zou het merk en type op kunnen geven van wat je nu hebt. Post het in dit draadje en misschien vind iemand toch iets om jouw te helpen.

Dus welk merk modem heb je en welk type? dan kan ik eens kijken?

Als je door je website van je router heen bladerd. Kom je dan ergens de term of "virtual server" of "demilitaire zone" tegen?

Of misschien zit er een fout in je modem, misschien moet je die dan resetten?
Of misschien vergis je in het poort nummer van de vsftpd server?

Offline iceman564

  • Lid
Re: FTP Server
« Reactie #28 Gepost op: 2011/10/26, 20:54:04 »
Kijk eens op de volgende pagina om je router in te stellen:

http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Huawei/HG556a/FTP.htm

is een iets ander model , maar vaak zijn de instellingen gelijk.

anders even bij de andere Huawei modellen kijken

http://portforward.com
« Laatst bewerkt op: 2011/10/26, 20:56:13 door iceman564 »

Offline petekind

  • Lid
Re: FTP Server
« Reactie #29 Gepost op: 2011/10/28, 11:20:40 »
Ik heb de Huawei HG655d modem
De term Demilitaire zone (dhz) kom ik wel tegen, maar van die pagina begrijp ik helemaal niets, en is volgens de instructies van de provider ook niet nodig om daar iets aan te doen, aan bij forwarding de poort 21 door sturen.
Modem al meer malen gereset, als ik me vergis in de servernummer dan zou dat toch terug te vinden moeten zijn in het config file? of niet?

De doorsturing zoals aangegeven op de site waar de link heen verwijst komt wel overeen met hoe ik het nu heb gedaan, maar zonder resultaat dus.

Offline evarie

  • Lid
Re: FTP Server
« Reactie #30 Gepost op: 2011/10/29, 00:29:24 »
In de handleiding die ik heb gevonden staat:
Virtual server
Met een virtuele server kunt u inkomend verkeer van het Internet (geïdentificeerd door protocol
en externe poort) naar een interne server leiden met een privé IP-adres op de LAN.

Je hoeft alleen het ipnummer van je server in te vullen verder zijn er geen instellingen voor virtual server of
Demilitaire zone. Tenminste, dat ik weet.

Zoek eens met : Huawei HG655d pdf
Dan vind je wel wat handleidingen.
Daar staat niet veel of niks over port forwarding in.
Je kan beter een "print screen" op het forum plaatsen van de pagina die je niet snapt.
De knop print screen zit op het toetsenbord. Met alt+printScreen  gaat het nog beter.

Offline petekind

  • Lid
Re: FTP Server
« Reactie #31 Gepost op: 2011/11/02, 16:05:29 »
Volgens andere bronnen werkt de verbinding wel, maar komt men niet op de juiste plaats te recht, wat wel en niet door komt is me nog onduidelijk, daar ik het zelf vanaf de tweede pc via het externe ip nummer niet kan controleren, krijg via die weg gen verbinding met de server.
Lastig daar ik zo niet kan zien hoe en wat, maar hoe dat op te lossen is nog een ?, helaas.