Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu Studio: Wat zijn jullie ervaringen?  (gelezen 1094 keer)

Offline glupper68

  • Lid
Ubuntu Studio: Wat zijn jullie ervaringen?
« Gepost op: 2007/09/19, 22:42:00 »
Ik ben vandaag geswitched naar Ubuntu Studio, mede ivm het feit ik geen juiste progs kon vinden voor het verwerken van foto en video.  Ik moet zeggen, het ziet er gelikt uit!. Het grijze thema is wel erg grijs en ben terug gegaan naar mijn oude thema. Erg veel programma's onboard, met name onder audio/video is er een grote hoeveelheid software bijgekomen.
Van het bewerken van DVD/foto tot een heuse drumcomputer en audiobewerkingstools.
Ik bereep dat de kernel ook is aangepast voor het zwaardere rekenwerk. Voor zover ik kan zien en heb geprobeerd is deze versie een geweldige update voor de monteerders onder ons.

Mijn vraag is: Wat zijn jullie ervaringen met Ubuntu Studio? Ben erg benieuwd.
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

wr19026

  • Gast
Ubuntu Studio: Wat zijn jullie ervaringen?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/19, 22:49:31 »
Ik gebruik het nu al een paar maanden en ik ben er heel erg tevreden over. Ik zit nu met smart te wachten op Gutsy. Uit de website van Ubuntu Studio kan je nl. opmaken dat er aan een versie voor Gutsy gewerkt wordt :)

Offline glupper68

  • Lid
Ubuntu Studio: Wat zijn jullie ervaringen?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/19, 22:57:29 »
Okay, welke progs werk je voornamelijk mee?  Ik ben alles nu nog een beetje aan het bekijken/testen
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

schoappied

  • Gast
Ubuntu Studio: Wat zijn jullie ervaringen?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/19, 23:03:53 »
Citaat van: glupper68
Okay, welke progs werk je voornamelijk mee?  Ik ben alles nu nog een beetje aan het bekijken/testen
Meestal niet heel slim om je mailadres op internet te posten ivm spam

wr19026

  • Gast
Ubuntu Studio: Wat zijn jullie ervaringen?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/19, 23:09:43 »
Citaat van: glupper68
Okay, welke progs werk je voornamelijk mee?  Ik ben alles nu nog een beetje aan het bekijken/testen
Ik ben geen hardcore foto/video/muziek bewerker dus ik rotzooi maar een beetje aan. Misschien f=dat het verbeelding is maar het lijkt mij dat op m'n laptop de lowlatency kernel beter presteerd dan de "echte" kernel. Maar dat kan ook een verkeerde indruk van me zijn.

En natuurlijk is het login scherm een stuk fraaier :)

Offline glupper68

  • Lid
Ubuntu Studio: Wat zijn jullie ervaringen?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/20, 00:26:19 »
klopt schoappled, betreffende m'n emailadres. ik was wat aan het klooien geweest in mijn profiel
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

Ubuntu Studio: Wat zijn jullie ervaringen?
« Reactie #6 Gepost op: 2007/09/20, 10:57:59 »
ik ben een week geleden ofz geswitched...na heel wat problemen om mijn nvidia kaart aan de gang te krijgen, vond ik dat ubuntu studio heel wat trager is bij het opstarten dan gewoon ubuntu...

voor de rest alles ok, mooi thema (maar dat is ook in een paar minuten gemaakt in ubuntu), veel programmas, ...

ik heb dit ook al aangeraden aan iemand die virtual dj ofzo gebruikt in windows...ik heb gezegd dat em ubuntu studio dan maar es moest probere, ipv ubuntu...es zien wat het word...

Offline glupper68

  • Lid
Ubuntu Studio: Wat zijn jullie ervaringen?
« Reactie #7 Gepost op: 2007/09/20, 11:01:25 »
ik krijg alleen een aantal geluidsprogramma's niet juist ingesteld. In Rosegarden krijg ik geen geluid als ik een midi-file heb geimporteerd. Zie wel dat hij hem afspeeld. Ook niet als JackControle daarbij aanstaat.
Hoe is dat bij jou ?
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04