Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: software wil niet opstarten  (gelezen 658 keer)

rudi norway

  • Gast
software wil niet opstarten
« Gepost op: 2009/03/04, 22:18:01 »
Hallo ik ben nieuw met ubuntu ik draai nu versie 8.10. op een 3.2 ghz met 1gb geheugen en een ati 1650 met 512 mb en een 80 en 160 gb schijf.
Nu heb ik het volgende probleem, Als ik iets opstart bijv. firefox, totem of update manager dan opent er een venster en dit sluit gelijk weer af als ik een pagina of een film wil kijken. nu had ik dit probleem ook met versie 8.04 dus dacht ik ik haal de nieuwste binnen.
Nu heb ik gekeken bij totem in een terminal maar daar staat geen foutmelding in.Ook heb ik alle updates geïnstalleerd maar maakt niks uit.
Hopelijk kan iemand mij hiermee verder helpen want ik wil graag ubuntu blijven gebruiken en leren kennen.
Groetjes Rudi


Offline track

  • Lid
Re: software wil niet opstarten
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/04, 22:33:25 »
Hoi Rudi,

welkom op het forum !

Heb je dat bij alle programma's dat hij meteen weer afhaakt ?   Ik heb het alleen gehad als ik in FF te vele dingen open had staan en in een van de vensters iets mis was gegaan. 
Op welke hardware heb je trouwens de problemen ?

track

rudi norway

  • Gast
Re: software wil niet opstarten
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/05, 17:50:47 »
Hallo track

Het probleem doet zich voor bij totem als ik deze open en ik selecteer een film die ik  wil zien dan sluit het programma af zonder melding, hetzelfde soms met firefox het start op en verdwijnt gelijk weer evenzo met andere programma's die ik open.
Het maakt niet uit hoeveel programma's ik open heb doet het ook als ik alleen totem open.
Ik snap niet wat je bedoeld met hardware waar ik problemen mee heb.

Offline track

  • Lid
Re: software wil niet opstarten
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/05, 19:44:15 »
De vraag omtrent "hardware" was allen omdat b.v. bij bepaalde videokaarten regelmatig problemen zijn.

Maar bij jou blijk het een probleem van onbrekende decoders te zijn.
Heb je de reeks op  http://sites.google.com/site/computertip/directdoen
en op  http://sites.google.com/site/computertip/multimedia
al afgewerkt ?

Waarschijnlijk zal je het bij deze onder de knie hebben.

Vriendelijke groet,

track

rudi norway

  • Gast
Re: software wil niet opstarten
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/08, 16:47:47 »
Hallo track
was even een poosje ofline want er werkte nu helemaal niks meer.
Ben nu terug naar 8.04 en nun werkt alles goed, als ik tenminste niet mijn videokaart update want dan start ubuntu niet meer op blijft een heel wit scherm.
bedankt voor je hulp bij 8.04 werkt alles goed.
Groetjes rudi.

Offline track

  • Lid
Re: software wil niet opstarten
« Reactie #5 Gepost op: 2009/03/08, 17:42:01 »
Voor dit geval is er een truc:  in de "veilige modus"  ("recovery") opstarten en  [xorg herstellen].

Bij een kernel-update moest ik ook eerst de "Nvidia driver" afvinken, en na het opstarten van de nieuwe kernel weer aanzetten.


track

rudi norway

  • Gast
Re: software wil niet opstarten
« Reactie #6 Gepost op: 2009/03/10, 20:33:21 »
Hoi track
Dat zal ik uit proberen
bedankt voor de tip
Gr Rudi.