Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Benaderen van bestanden op server vanuit LibreOffice werkt vreemd....  (gelezen 882 keer)

Offline Boheemen

  • Lid
Ik heb op één computer de nieuwste Ubuntu release geinstalleerd.

Als ik via "Locaties" - "Netwerk" - "naam netwerk" een map open met daarin een aantal brieven, kan ik elke brief openen met LibreOffice.
Echter, wanneer ik dit omgekeerd doe, dus vanuit LibreOffice, "File", "Open" en daarmee de map open op de server,vervolgens een brief aanklik om te openen, werkt dit NIET! Er wordt i.p.v. de brief een blanco document geopend. Als ik wat schrijf in dit document en vervolgens probeer op te slaan in de map op de server, werkt dit ook niet.  
Ik krijg geen enkele foutboodschap!!  
Met een willekeurige andere editor, b.v. Gedit werkt alles naar behoren....

Ik heb een tweede computer met Ubuntu 10.x met OpenOffice waarop het wel goed werkt.....

Volgens mij is de toegang tot de server goed geregeld omdat ik deze bestanden met een andere editor kan bereiken; dus vraag ik mij af wat er mis is met LibreOffice. Ik heb geprobeerd OpenOffice te installeren maar dat werkt niet. Zelfs als ik alles van LibreOffice verwijder en daarna probeer het OpenOffice pakket te installeren, verschijnt het LibreOffice pakket weer!

Hans
« Laatst bewerkt op: 2011/08/09, 16:47:24 door Boheemen »

Offline Boheemen

  • Lid
Re: Benaderen van bestanden op server vanuit LibreOffice werkt vreemd....
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/08, 10:39:14 »
In mijn vorig bericht schrijf ik dat het installeren van OpenOffice niet mogelijk is. Hier wat aanvullende info:

Als je via "Toepassingen" - "Ubuntu softwarecentrum" zoekt naar Openoffice, vind je dit. De beschrijving die hierbij hoort vertelt je dat dit product is vervangen door LibreOffice. Als je toch besluit tot installeren van OpenOffice, wordt dit automatisch vertaald naar een opdracht om LibreOffice te installeren....

Het is wel mogelijk het OpenOffice pakket van internet te halen en te installeren m.b.v. dpkg, RPM of Gdebi.
Het is maar dat je dit weet! 

Hans

Offline Boheemen

  • Lid
Re: Benaderen van bestanden op server vanuit LibreOffice werkt vreemd....
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/09, 09:26:05 »
Daar ben ik weer. In mijn grenzeloos vertrouwen in UBUNTU heb ik  LibreOffice geheel verwijderd en OpenOffice van internet ge-download. Vervolgens in het terminal scherm un-zipped en vervolgens geinstalleerd. Meteen ook maar gestart. Tot mijn niet geringe verbazing wordt NIET OpenOffice maar LibreOffice gestart!!  Dit pakket blijkt ook weer te staan in het Softwarecentrum!! Daar vallen bij mij de schoenen bij uit >:(

Wie hierop een antwoord weet mag het zeggen...

Hans