Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Joomla- en Drupal-installaties onveilig  (gelezen 2276 keer)

sprokkel

  • Gast
Joomla- en Drupal-installaties onveilig
« Gepost op: 2011/04/07, 13:59:59 »
Gepubliceerd: Woensdag 6 april 2011
Auteur: Jasper Bakker

Het leeuwendeel van de installaties van cms’en Joomla en Drupal is niet veilig. Vooral plug-ins zijn de boosdoeners. “Een verbijsterend hoog percentage is kwetsbaar.”
De veelgebruikte open source-pakketten Joomla en Drupa, voor contentbeheer van websites, blijken veel gaten te hebben. Joomla loopt voorop: 90 procent van de installaties van dat content management systeem (cms) is onveilig. Drupal volgt met ruim 60 procent, terwijl Wordpress op minder dan 10 procent zit.>>>>

BRON WEBWERELD
http://webwereld.nl/nieuws/106264/joomla--en-drupal-installaties-onveilig.html?m_i=%2Br8%2BFN3BtutQkyh1821lOpqn0lMVU2rva44xTWnvH5oUJxGFn#source=newsletter

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Joomla- en Drupal-installaties onveilig
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/07, 14:50:56 »
Yay voor Wordpress!

Re: Joomla- en Drupal-installaties onveilig
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/07, 14:54:48 »
Het ligt dus vooral aan de plugins, niet aan het CMS zelf. Goed opletten dus om het aantal plugins tot een minimum te beperken en zorgen dat de plugin nog regelmatig updates krijgt en aan ontwikkelt word.

Re: Joomla- en Drupal-installaties onveilig
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/07, 15:25:17 »
Yay voor Wordpress!
Yay x2 voor CWMSv2!

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Joomla- en Drupal-installaties onveilig
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/07, 15:57:16 »
Yay x2 voor CWMSv2!
Wattus? Dat ken ik niet. Zal zeker wel zo onbekend zijn dat niemand ooit naar de security heeft gekeken :P

Het ligt dus vooral aan de plugins, niet aan het CMS zelf. Goed opletten dus om het aantal plugins tot een minimum te beperken en zorgen dat de plugin nog regelmatig updates krijgt en aan ontwikkelt word.
Inderdaad, dit is in het algemeen zo bij security. Geen dingen draaien die je niet gebruikt, is gewoon een onnodig potentieel gat..
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Joomla- en Drupal-installaties onveilig
« Reactie #5 Gepost op: 2011/04/07, 16:38:57 »
Yay voor Wordpress!
Yay x2 voor CWMSv2!

erhm .. zat daar niet een tijdje terug een stevig lek in de intranet module  :rolleyes:

Re: Joomla- en Drupal-installaties onveilig
« Reactie #6 Gepost op: 2011/04/07, 17:59:37 »
Yay voor Wordpress!
Yay x2 voor CWMSv2!

erhm .. zat daar niet een tijdje terug een stevig lek in de intranet module  :rolleyes:

elk CMS of stukje software heeft gaten. Het is maar net hoe daar mee omgegaan wordt om te zien hoe (on)veilig het is.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Re: Joomla- en Drupal-installaties onveilig
« Reactie #7 Gepost op: 2011/04/07, 21:55:15 »
Yay x2 voor CWMSv2!
Wattus? Dat ken ik niet. Zal zeker wel zo onbekend zijn dat niemand ooit naar de security heeft gekeken :P
O ja, CWMSv2 is een custom CMS systeem, wat ik samen met een paar andere mensen in elkaar getieft heb.
Bij deze de sause: http://forum.ubuntu-nl.org/etalage/weblog-my-revolution/msg716494/#msg716494