Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kunnen oude kernels weg?  (gelezen 1086 keer)

Kunnen oude kernels weg?
« Gepost op: 2008/05/26, 20:31:51 »
Kan ik ongestraft oude kernels weggooien? ik heb nu in /Boot de versies 2.6.24.12 t/m versie 2.6.24.17 staan en ook in de Menu.lst van Grub staan ze allemaal. Mijn idee is om de laatste 2 versies telkens te handhaven om eventeel altijd nog 1 versie terug te vallen als dit nodig mocht blijken. En kan ik dan simpel weg alle bestanden beneden 2.6.24.16 verwijderen of loop ik nog tegen valkuilen aan?
Groetjes
Kees

Kunnen oude kernels weg?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/26, 20:34:41 »
sorry, verkeerde post.
Ben toch niet helemaal zeker.

Misschien iemand die het zeker weet?

Mightya

  • Gast
Kunnen oude kernels weg?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/26, 20:42:43 »
Citaat van: Kevercat
Kan ik ongestraft oude kernels weggooien? ik heb nu in /Boot de versies 2.6.24.12 t/m versie 2.6.24.17 staan en ook in de Menu.lst van Grub staan ze allemaal. Mijn idee is om de laatste 2 versies telkens te handhaven om eventeel altijd nog 1 versie terug te vallen als dit nodig mocht blijken. En kan ik dan simpel weg alle bestanden beneden 2.6.24.16 verwijderen of loop ik nog tegen valkuilen aan?
Deze vraag heb ik ook gesteld, het moet geen probleem zijn als je oude verwijderd.

http://forum.ubuntu-nl.org/topic/26881

Groetjes Mightya

Offline Ramana

  • Lid
Kunnen oude kernels weg?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/26, 20:44:10 »
In principe kan je ze weggooien. Grub wordt dan aangepast. Zelf maak ik eerst met partimage een backup van de /-partitie (een fout is snel gemaakt).

Kunnen oude kernels weg?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/26, 20:59:02 »
ik heb dit een paar dagen geleden nog gedaan, gewoon in synaptic zoeken op de kernel naam en alle pakketjes verwijderen (5 of 6 per kernel denk ik). bij het verwijderen zal hij zelf vragen wat hij met menu.lst moet doen.

Kunnen oude kernels weg?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/26, 21:26:58 »
Citaat van: Nunslaughter
ik heb dit een paar dagen geleden nog gedaan, gewoon in synaptic zoeken op de kernel naam en alle pakketjes verwijderen (5 of 6 per kernel denk ik). bij het verwijderen zal hij zelf vragen wat hij met menu.lst moet doen.
En dit werkt!
Groetjes
Kees

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Kunnen oude kernels weg?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/27, 02:23:49 »
Zorg wel dat je in ieder geval 1 werkende oudere kernel laat staan.
Als er dan iets mis gaat in de huidige of een nieuwere kernel, kan je altijd nog terugvallen op die oudere kernel.

Kunnen oude kernels weg?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/27, 15:48:57 »
Citaat van: Johanvd
Zorg wel dat je in ieder geval 1 werkende oudere kernel laat staan.
Als er dan iets mis gaat in de huidige of een nieuwere kernel, kan je altijd nog terugvallen op die oudere kernel.
Citaat van: Kevercat
Mijn idee is om de laatste 2 versies telkens te handhaven om eventueel altijd nog 1 versie terug te vallen als dit nodig mocht blijken.
En dat zei ik toch? :)
Groetjes
Kees

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Kunnen oude kernels weg?
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/27, 16:01:43 »
En daar heb je helemaal gelijk in :)
Ik wilde het alleen nog even benadrukken voor andere mensen die dit topic lezen.