Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: andere proccesor laptop  (gelezen 1079 keer)

andere proccesor laptop
« Gepost op: 2014/10/11, 16:53:55 »
hallo, ik heb een hp elitebook 8570p laptop,

mijn vader heeft dezelfde laptop alleen dan met een andere configuratie.

ik heb een intel i5 processor en hij een i7.

dus mijn vraag was, of er in mijn laptop dezelfde i7 processor past?

hier vindt u mijn specificaties: https://app.box.com/s/0ksgs82i3ojqx3r7ql21

mijn vader heeft een  Intel Core i7-3520M proccesor.
« Laatst bewerkt op: 2014/10/11, 17:12:33 door mathieu1256 »

Offline DeBaas

  • Lid
Re: andere proccesor laptop
« Reactie #1 Gepost op: 2014/10/11, 17:13:41 »
Als de processor in een voetje zit.................
kan deze door een vakman eenvoudig worden vervangen.
Prijs van de processor, tijd van de van de vakman plus koelpasta.

Als de processor gesoldeerd zit....................
kan deze door een vakman met het juiste dure computergestuurde (de)soldeerstation worden vervangen.
Prijs van de processor, tijd van de vakman, kosten van het soldeerstation plus koelpasta.

De prijs van een losse processor:
http://ark.intel.com/nl/products/64893/Intel-Core-i7-3520M-Processor-4M-Cache-up-to-3_60-GHz#@ordering
« Laatst bewerkt op: 2014/10/11, 23:39:24 door DeBaas »
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: andere proccesor laptop
« Reactie #2 Gepost op: 2014/10/11, 17:30:11 »
de presentaties zijn prima, ik doe nu de ICT opleiding en ik heb op ebay een dezelfde laptop gevonden.
hij is in prima staat alleen het LCD scherm is kapot dus daarom verkoopt hij hem voor maar 90 euro.

verder heb ik zelf geen webcam en bluetooth ingebouwd maar dit is later in te bouwen.

dus eigenlijk kan ik zo'n aanbod niet laten liggen, een i7 processor, webcam module, bluetooth module voor maar €90,-.
en wat extra reserve onderdelen.

verder wil ik er nog een nieuw LCD scherm bijkopen met een hogere resolutie (1080p),

omdat ik nu alle vakken digitaal heb, en soms applicaties zoals word en  een ebook naast elkaar moet gebruiken.
dit is bijna niet te doen met een 1366 X 768 resolution.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: andere proccesor laptop
« Reactie #3 Gepost op: 2014/10/11, 17:35:26 »
Met een i7, Bluetooth, een hogeresolutiescherm gaat je accuduur ook loodrecht naar beneden. Realiseer je dat wel, voordat je spijt krijgt.

Re: andere proccesor laptop
« Reactie #4 Gepost op: 2014/10/11, 17:45:24 »
Met een i7, Bluetooth, een hogeresolutiescherm gaat je accuduur ook loodrecht naar beneden. Realiseer je dat wel, voordat je spijt krijgt.

de laptop zit toch altijd aan het netsnoer op school en thuis.

Re: andere proccesor laptop
« Reactie #5 Gepost op: 2014/10/11, 20:23:57 »
Met een i7, Bluetooth, een hogeresolutiescherm gaat je accuduur ook loodrecht naar beneden. Realiseer je dat wel, voordat je spijt krijgt.

Dat valt aardig mee. Mijn Surface Pro 3 heeft een 2160x1440 3:2 12 inch-scherm en bluetooth staat continue aan vanwege mijn muis (heb alleen een i3 i.p.v. een i7) en de accuduur is rond de 8-10 uur. Niet slechter dan gemiddeld dus.

Re: andere proccesor laptop
« Reactie #6 Gepost op: 2014/10/11, 21:52:44 »
gezocht naar het specifieke type laptop:
hij heeft Socket G2 - dus echt een socket, niet gesoldeerd, dus upgraden is fysiek mogelijk.

de i7-3520M heeft geen invloed op de batterij ten opzichte van de i5, de i7-3520m is namelijk 35 Watt, en alle i5's die deze machine ondersteund zijn ook 35 Watt.
volledige lijst van de ondersteunde processoren: http://www.cpu-upgrade.com/mb-HP/EliteBook_8570p.html#specs
let wel: dit zijn alle processoren die dit model KAN ondersteunen, het is mogelijk dat je een ander moederbord hebt, en dan is het mogelijk dat die geen i7's ondersteund.

een ding die je wel om moet denken, de 35 Watt i7's zijn dual-cores, die bieden niet veel winst, sterker nog, tussen de i5-3380m en de  i7-3520m is het enige verschil dat de i7 1MB cache meer heeft.
hij ondersteund wel ook enkele Quad-Core i7's, wat veel meer winst opleverde, maar die gebruiken 45 Watt dus vragen wel iets meer van de batterij, het verschil is echter niet heel groot.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!