Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie Pogoplug onder Ubuntu 12.04  (gelezen 891 keer)

Offline Nike

  • Lid
Installatie Pogoplug onder Ubuntu 12.04
« Gepost op: 2013/01/20, 22:08:44 »
Ik zou graag het programma Pogoplug onder Ubuntu 12.04 willen installeren, maar kan hier binnen het forum weinig over terugvinden. Is er iemand die mij hiermee op weg zou willen helpen, want het ontbreekt mij helaas aan onvoldoende kennis van Linux :-[ Ik begrijp na enig Googelen dat dit programma wel onder Linux zou moeten draaien. Alvast bedankt voor jullie reactie!

Re: Installatie Pogoplug onder Ubuntu 12.04
« Reactie #1 Gepost op: 2013/01/21, 09:43:11 »
Ik kan mij vergissen, maar de Pogoplug is een ultrakleine server (zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/SheevaPlug).  Er draait Linux op, dus ik kan me voorstellen dat je de software ook via de repositories kunt installeren. Voor het overige zie ik vooral handreikingen online over het toegankelijk maken van je Pogoplug-server via Ubuntu.

Offline Nike

  • Lid
Re: Installatie Pogoplug onder Ubuntu 12.04
« Reactie #2 Gepost op: 2013/01/21, 09:58:49 »
Beste Jan, bedankt voor je snelle reactie. De Pogoplug is inderdaad een klein servertje en draait volgens de website van de leverancier ook op Linux. Misschien is de software wel via de repositories te installeren, maar daar ontstaat voor mij het probleem. Ik heb al gekeken of dit programmaatje is te downloaden middels het Ubuntu software center, maar dit is niet het geval. Waarschijnlijk heeft dit te maken met het feit dat dit software is van derden en om die reden niet is binnen te halen.

Daarnaast heb ik op internet wel het één en ander aan informatie gevonden, maar dit is allemaal 'Terminal werk' en ik weet dan niet waar ik mee bezig ben. Ik ben dan ook op zoek naar een soort stappenplan met uitleg, zodat ik ook begrijp wat ik aan het doen ben. Sorry, met al die commando's ben ik helaas nog een leek. :-[

Re: Installatie Pogoplug onder Ubuntu 12.04
« Reactie #3 Gepost op: 2013/01/21, 13:00:00 »
We zijn allemaal als leek begonnen als het gaat om Linux en terminalinstructies.  Alles is te leren, maar misschien is het op deze manier spelen met Pogoplug iets te hoog gegrepen voor dit moment.

Als je meer wilt weten over het idee rond Pogoplug en wat je daarvan mag verwachten, dan kan ik je Tonido aanraden:

http://www.tonido.com/tonidodesktop_downloads/

Je leert dan niet direct wat er onder de motorkap gaande is, maar wel wat er met een dergelijke miniserver mogelijk is.