Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Flash ondersteuning browser  (gelezen 1131 keer)

Flash ondersteuning browser
« Gepost op: 2010/05/10, 12:43:33 »
Ik heb even een vraagje. In geen van de browsers die ik gebruik lukt het om flash goed aan de praat te krijgen. Een filmpje op bijv. tweakers.net laadt hij wel, maar ik kan vervolgens niet op play drukken, dan verandert het vingertje (muis) in een gewoon pijltje en klikt hij niet. Hetzelfde probleem met flash op spele.nl etc.

Iemand een idee?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Flash ondersteuning browser
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/10, 12:48:41 »
Multimedia als volgt compleet maken:
http://sites.google.com/site/computertip/multimedia

Dan zit het helemaal goed.  :)

Offline BlueWolf

  • Lid
Re: Flash ondersteuning browser
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/10, 13:33:57 »
Het klinkt als het flash probleem op 64bit pc's.
Het gebeurd altijd op pc's die op 64bit draaien, compiz aan hebben. En volgens mij ook als de flash ge-embeded is. Als dat inderdaad bij jou klopt, kan dit het oplossen: http://sites.google.com/site/ubynlinfo/irritante-fouten/x64-flash-in-ubuntu

Re: Flash ondersteuning browser
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/10, 14:34:20 »
Was het maar zo'n feest, ik heb alles al gedaan, maar het werkt helaas nog niet zoals het hoort. Soms klikt ie ineens wel en kan ik wel iets doen, maar het meerendeel van de tijd werkt het klikken domweg niet.

Offline BlueWolf

  • Lid
Re: Flash ondersteuning browser
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/10, 15:39:49 »
Ik neem aan dat je Compiz aan hebt. Werkt het wel goed als je Compiz uit zet?

(Compiz kan je uitzetten door het uitvoer-dialoog te starten met alt+F2 en daarin 'metacity --replace' uit te voeren)

[verwijderd door de beheerder]

Offline barth

  • Lid
Re: Flash ondersteuning browser
« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/10, 15:46:05 »
Heb hier op 1 pc ook last van (32bit)...de mozilla-bin lijkt op en aan problemen te hebben met het geluid...Ik hoor niets en het beeld stopt dan na 6/7 seconden.Als ik dan kijk bij Geluidsvoorkeuren>toepassingen zie ik daar veel instanties van de alsa-plugin van de firefox-bin staan.Mozilla is dan ook niet meer te sluiten, verdwijnt wel, maar voorkomt dat de pc kan worden afgesloten.Als het wel goed gaat staat er 1 instantie van de plugin vermeld.

Mijn workaround is om de flashplug te herinstallen, waarna het meestal weer even werkt...overmijdelijk loopt het toch weer vast.

(natuurlijk heb ik de multimedia ingesteld via de tips van Pjotr...)

Re: Flash ondersteuning browser
« Reactie #6 Gepost op: 2010/05/11, 09:41:40 »
He people,

ik kwam er idd gisteren achter dat het probleem weg is als ik compiz uitzet. Ik draai idd 64 bits versie. Bedankt iig voor de hulp