Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Trust Ami Mouse  (gelezen 984 keer)

Theejoo

  • Gast
Trust Ami Mouse
« Gepost op: 2007/01/02, 18:02:47 »
Ben ik weer na veel gezocht te hebben hier ben ik er niet veel wijzer uit geworden.
Mijn 5 knoppen muis wil ik aan de praat krijgen in ubuntu, en heb imwheel geinstalleerd maar geraak niet meer verder.
Als ik in het terminal venster kom en imwheel opvraag krijg ik te zien acces dineid.

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
Trust Ami Mouse
« Reactie #1 Gepost op: 2007/01/02, 20:21:17 »
"sudo imwheel"?

Theejoo

  • Gast
Trust Ami Mouse
« Reactie #2 Gepost op: 2007/01/03, 04:49:16 »
theo@theo-desktop:~$ sudo imwheel
Password:
INFO: imwheel started (pid=5331)
theo@theo-desktop:~$

Kreeg eerts paar keer sorry try again te zien? wat me op viel is dat de cursor blijft staan en niet meegaat als het PW wordt ingevuld?

Ben ik weer om effe te editten, heb heb het op deze manier gedaan zoals werd uitgelegd op het board Hardware en drivers uitgelegd door Goofybert.

Citaat van: goofybert
je kunt het ook op deze manier doen om een 5knoppige muis te late werke:
-eerst maak je een backup van uwe gnome backup file -> sudo cp /etc/X11/xorg.conf /etc/X11/xorg.conf.bak
-dan past ge hem aan met -> gksudo gedit /etc/X11/xorg.conf
-hierna zoek je het stukje code Section "InputDevice"
    Identifier "Configured Mouse"
    Driver "mouse"
    Option "CorePointer"
    ...
    Option "Protocol" "ExplorerPS/2"
    ...
    Option "Emulate3Buttons"       "true"
EndSection
en voeg ge de volgende regels toe zodat het er zo uitziet-> Section "InputDevice"
    Identifier "Configured Mouse"
    Driver "mouse"
    Option "CorePointer"
    ...
    Option "Protocol" "ExplorerPS/2"
    ...
    Option "Emulate3Buttons"       "true"
    Option "Buttons" "7"
    Option "ButtonMapping" "1 2 3 6 7"
EndSection
- hiena herstart ge uwe gnome met Ctrl-Alt-BackSpace dan werke normaal de pagina vooruit achteruit met de duimknoppe in firefox
En het is gelukt de knoppen werken in firefox...
Als ik het dus goed begrijp is dit niet aan gepast met Imwheel? want heb al zoveel gelezen dat ik effe moet bebuntuwen, er komt ook in één keer zoveel ubuntu op je af en dat maakt het wel een stuk leuker en interessanter.

Niet dat ik nu naast mijn schoenen wil gaan lopen dat het gelukt is, maar het is enkel gelukt met jullie kennis en zeer goede uitleg. Gaat er iets fout dan is er nogaltijd een backup waar je op terug kunt vallen en effe met NiXP moet gaan werken.
THX allemaal.

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
Trust Ami Mouse
« Reactie #3 Gepost op: 2007/01/03, 18:01:57 »
Bij het wachtwoord invoeren blijft de cursor staan zodat iemand die over je schouders meekijkt niet weet hoelang je wachtwoord is. Extra beveiliging :)

Offline siegi

  • Lid
Trust Ami Mouse
« Reactie #4 Gepost op: 2007/01/03, 18:07:54 »
Citaat van: Kiwinote
Bij het wachtwoord invoeren blijft de cursor staan zodat iemand die over je schouders meekijkt niet weet hoelang je wachtwoord is. Extra beveiliging :)
Wel raar dat ze die beveiliging bij gdm niet standaard gebruiken.

goofybert

  • Gast
Trust Ami Mouse
« Reactie #5 Gepost op: 2007/01/04, 02:41:52 »
@Theejoo: ik begrijp je vraag niet heel te goei.als je bedoelt of het stukje code dat je gepaste heb ook voor imwheel is in nautilus dan is het antwoord nee,maar de code voor de knoppen ook te laten werken in nautilus staat onder dat stukje code.ik zal het stukje van nautilus aan deze post toevoegen.dus voor het in nautilus te werken:
installeer imwheel door dit in te voeren in een terminal sudo aptitude update&&sudo aptitude install imwheelhierna moet je het configuratie bestant van imwheel aanpassen dit doe je door dit stukje in te geven in de terminalgksudo gedit /etc/X11/imwheel/imwheelrcin het bestand dat nu opent voeg je deze regels vanonder toe".*"
None, Up, Alt_L|Left
None, Down, Alt_L|Right

"(null)"
None, Up, Alt_L|Left
None, Down, Alt_L|Right
hierna moet je nog een start scriptje aanmaken.dit doe je door eerst deze regel in te geven in de terminalsudo mkdir /home/logingevolgd door deze regelgksudo gedit /home/login/mousein het lege bestand dat nu opent voeg je volgend stukje code toe#!/bin/sh
exec xmodmap -e "pointer = 1 2 3 6 7 4 5" &
exec imwheel -k -b "67" &
exec $REALSTARTUP
nu sla je het bestand op en sluit je het bestand.wat je nu nog moet doen is dit bestand executable te maken voor iedereen op jouw pc dit doe je door dit in te geven in een terminalsudo chmod +x /home/login/mouseen tot slot moet je het scriptje toevoegen bij uw opstartprocessen dit doe je door op de knop system te klikken gevolgd door prefrences en hierna sessions nu klik je op de tab startup en dan op add in het kaderke dat nu verschijnt typ je dit/home/login/mouseen klik je op ok als de grafische omgeving nu herstart wordt zouden de knoppen ook moeten werken in nautilus.khoop da je iets hebt aan men antwoord.