Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Word unity in 11.04 su6 of fail?

Jazeker deze editie word top
19 (19.6%)
Nee dit word een fail
20 (20.6%)
ik draai liever classic
43 (44.3%)
Ik vind unity geweldig
15 (15.5%)

Totaal aantal stemmen: 93

Auteur Topic: Word unity in 11.04 suc6 of fail?  (gelezen 56207 keer)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #25 Gepost op: 2011/04/23, 09:18:23 »
Ja dat is ook een leuk ding en dan heb je een leuke desktop.
Iconen gewoon groot zetten en het werkt prima. Op toetsenbord met short keys en op de tablet met je vingers.
Perfect systeem voor zo een systeem.

Ik heb nu AWN dock in Unity gezet met onderin wat iconen die ik vaak gebruik en rechts al mijn mappen die onder home staan plus desktop en home zelf.
Links gewoon de Unity balk met een paar vaste starters.

Het enige wat bij mij niet werkt is CTRL ALT T. Om een of andere rede werkt die toetscombinatie niet meer dus heb ik mijn Terminal maar als starter in het AWN dock gezet.

Verder werken alle snelkoppelingen.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #26 Gepost op: 2011/04/23, 10:10:05 »
Ander ding. Zal het ze lukken om in 4 dagen nog alles in orde te krijgen.
Ik heb nog vrij veel bugs in 11.04 en wel in classic als in Unity. Na het opstarten begint hij met een melding en ik heb dan nog geen probleem gehad.
Verder opent het menu bij mij pas na 2 seconden en af en toe duurt het zelfs langer.
Na een ik hem uit een pauze stand haal is mijn systeem trager, maar als ik dan uitlog en weer inlog is het weer ok.

Zij menu komt en verdwijnt nu wel vloeiend.

Zo zijn er nog een stel bugs en ik weet niet of ze het voor elkaar zullen krijgen.
De meeste bugs zitten nog in Unity. Classic geloof ik wel dat goed komt maar Unity weet ik nog niet.

Offline Drummies

  • Lid
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #27 Gepost op: 2011/04/23, 10:50:39 »
Citaat van: emiel1976
Na een ik hem uit een pauze stand haal is mijn systeem trager, maar als ik dan uitlog en weer inlog is het weer ok.
Vermoed eerder dat dit is te wijten aan Compiz (is een ¨groot¨verbruiker v.w.b Cpu),zelf Unity+Compiz vanaf het open zeten v/d bronnen gebruikt,nu Gnome3 met Mutter als vensterbeheer.
Persoonlijk moet ik vaststellen dat Gnome3 beter functioneerd dan Unity (voordat er een discussie losbarst.....is een persoonlijke mening  ;))

Misschien zou je moeten overwegen om Gnome3 (Gnome-Shell) te proberen

Citaat van: emiel1976
Ander ding. Zal het ze lukken om in 4 dagen nog alles in orde te krijgen.
Geen idee eigenlijk maar ik vermoed dat er nog een aantal aanpassingen/verbeteringen na de Final Release zullen komen.
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

DarkEra

  • Gast
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #28 Gepost op: 2011/04/23, 11:50:51 »
We hebben eigenlijk al genoeg topics waarin we over Unity praten, ons genoegen en ongenoegen erover uitspreken en dan moet er weer een topic over komen met een poll?

En daarbij.... er werd in de richtlijnenl gevraagd om gewoon normaal Nederlands te gebruiken. "Suc6" is chat taal.... =D

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #29 Gepost op: 2011/04/23, 13:03:52 »
Sorry ik gooi er af en toe wat Engels tussen door maar dat doe ik niet met opzet.
Probeer zoveel mogelijk Nederlands te gebruiken. :)

@Drummies, ik heb Gnome 3 shell geprobeerd maar dat beviel mij minder dan Unity.
(Is persoonlijk XD) 
Vind het er wel veel beter uit zien maar hoe de bureaubladen worden beheerd bevalt mij niet.

Unity is ook niet mijn ding maar als je zo zit te typen dan werkt het op zich wel fijn.
Het heeft even geduurd maar ik gebruik nu meer mijn toetsenbord. Toch blijft het lastig als ik met mijn muis wil werken en niet mijn laptop op mijn schoot wil nemen.
Vandaar dat ik 2 docks er bij heb gezet. Oeps sorry uhm extra werk balken. Of mag docks wel? ;)

Heb tevens wat extra dingen er op gezet die extra functies geven en dan word Unity wat beter.
Vind het alleen niet fijn dat ik zo lang moet wachten tot het menu open gaat.

Ga zo wie zo met Classic werken maar wil het wel allemaal draaiend hebben.
Ik wou Gnome 3 shell er ook op hebben maar die sloopt mijn opstart mogelijk heden van al mijn andere omgevingen helaas.

Heb al een hoop dingen in compiz uit staan en het werkt beter dan het ooit in 10.10 heeft gedaan met compiz.
Videokaart word in 11.04 veel beter ondersteund dan in 10.10 net als audio en microfoon.

Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #30 Gepost op: 2011/04/23, 13:12:17 »
We hebben eigenlijk al genoeg topics waarin we over Unity praten, ons genoegen en ongenoegen erover uitspreken en dan moet er weer een topic over komen met een poll?

En daarbij.... er werd in de richtlijnenl gevraagd om gewoon normaal Nederlands te gebruiken. "Suc6" is chat taal.... =D

En werkwoorden goed vervoegen is ook niet verboden :P Volgens mij is het "Wordt Unity".

Over Unity: Heb het nog niet gebruikt dus durft er geen voorspelling aan te wagen. De hoeveelheid forse kritiek nog zo vlak voor de uitgifte van 11.04 verbaast mij wel en doet niet het beste vermoeden. Maar misschien is het ook gewoon een kwestie van wennen en wordt Unity goed doorontwikkeld waardoor we over een paar releases niets anders meer willen.

Offline midas

  • Lid
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #31 Gepost op: 2011/04/24, 07:49:41 »
Bijgevoegd een leuk artikel waarbij gesteld wordt dat de ontwikkelingen bij Unity in feite nog niet ver genoeg gaan. Dat er nog geleund wordt op oude principes. Volgens de auteur moet de taakbalk helemaal weg en de icon-tray juist helemaal naar rechts (of configureerbaar rechts/links/onder):

http://ubuntuwicohan.blogspot.com/2011/04/my-thoughts-on-unity.html

Zit wel wat in :)

Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline Felix

  • Lid
    • Ubuntu Apeldoorn
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #32 Gepost op: 2011/04/24, 10:11:57 »
Dat Unity ziet er mischien wel of niet leuk of aardig eruit, dat is een kwestie van persoonlijke smaak lijkt me. Echter, mijzelf kan het niet bekoren, en heb het er daarom weer rap eruit gesloopt en vervangen door Gnome-3, iets wat men denk ik beter als 'default' in kan stellen, aangezien ik bij de eerste boot al gewoon in gnome boote ipv unity, hij herkende mijn videokaart driver niet goed o.i.d. Dat laatste kwam weer goed, nadat ik de drivers van Nvidia geinstalleerd had.

En moet zeggen, zo'n exotische videokaart is het niet, een GTX 275 ..
The box said "Requires Windows 95 or better." I can't understand why it won't work on my Linux computer...

if (argc > 1 && strcmp(argv[1], "-advice") == 0) { printf("Don't Panic!\n"); exit(42); }[

Ook te volgen via Twitter
Of via Facebook

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #33 Gepost op: 2011/04/24, 17:54:07 »
Bijgevoegd een leuk artikel waarbij gesteld wordt dat de ontwikkelingen bij Unity in feite nog niet ver genoeg gaan. Dat er nog geleund wordt op oude principes. Volgens de auteur moet de taakbalk helemaal weg en de icon-tray juist helemaal naar rechts (of configureerbaar rechts/links/onder):

http://ubuntuwicohan.blogspot.com/2011/04/my-thoughts-on-unity.html

Zit wel wat in :)



Ja net zitten lezen en zo gek is het nog niet.
Alleen ik zit nu in Windows 7 en als ik dan naar de balk kijk met de iconen, dan begint die balk in Unity er erg op te lijken. Mist alleen een klokje en een menu knop.
Maar neemt niet weg dat ik het eigenlijk wel een goed idee vind.

Offline EarthMind

  • Lid
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #34 Gepost op: 2011/04/24, 21:48:25 »
Ik ben meer voor modernere DE's zoals KDE, hoewel dat het ook nog veel verbetering kan gebruiken. Gnome was voor mij altijd al ongewenst, maar was gedwongen het te gebruiken. Unity is weer een stap terug en persoonlijk vind ik het geen DE voor moderne Pc's, misschien wel voor laptops.

Btw, check je dt fouten (vergelijk het met "spelen"). "Word het kind groot?" => "Wordt het kind groot?", want: "Speelt het kind graag?". En: "Word nu abonnee!" (= imperatief), want: "Speel nu mee!". Vervolg:

ik word
word ik
jij wordt
word jij (= regel van inversie)
hij wordt
wordt hij

Je leert hier alleen maar bij op dit forum :)
Geen Dropbox maar Wuala!

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #35 Gepost op: 2011/04/24, 22:33:21 »
Waarom maak jij je zo druk om de spelling van anderen?
De een is er beter in dan de ander en als iemand wat spelfouten maakt dan maakt mij dat niet uit.
Het gaat mij er om wat hij te zeggen heeft en of die persoon word of wordt schrijft zal mij een worst wezen.
Lekker iedereen laten schrijven zoals ze het doen. Niet iedereen is even goed in fout loos schrijven.
Net als niet iedereen goed is in Wiskunde of dergelijke.

Volgens mij gaat het om de inhoud en niet om de spelling.



Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #36 Gepost op: 2011/04/24, 23:40:57 »
Hou toch eens op met die mierenn**kerij op spelling mensen. Jou post is ook niet geheel volgens de taalregels, EarthMind. So what? Ik zie ook heus wel de taalfouten die mensen dagelijks maken, maar ik ga er ook niet steeds over emmeren. Heb wel wat beters te doen. Laat een ieder in zijn waarde en negeer de taalfouten.

Waarom gebruik je trouwens geen E17 EarthMind? Is ook modern en sluit wellicht beter aan bij je eisen.

Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #37 Gepost op: 2011/04/25, 00:02:36 »
Gelukkig ben ik nergens goed in, dus als iemand de behoefte heeft om mij geheel af te branden, schroom niet. :rolleyes:

Ontopic: Ik hou het zelf bij Gnome, maar als een ander liever Unity gaat gebruiken omdat die gene er wel blij mee is, het zij zo.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #38 Gepost op: 2011/04/25, 10:04:41 »
Ik hou het zelf bij Gnome, maar als een ander liever Unity gaat gebruiken omdat die gene er wel blij mee is, het zij zo.
Deze opa gaat Debian testing downloaden, eens kijken wat daar voor Gnome in gebruikt wordt .........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #39 Gepost op: 2011/04/25, 11:00:58 »
Ik hou het zelf bij Gnome, maar als een ander liever Unity gaat gebruiken omdat die gene er wel blij mee is, het zij zo.
Deze opa gaat Debian testing downloaden, eens kijken wat daar voor Gnome in gebruikt wordt .........

Op dit moment gebruikt Debian Testing GNOME 2.30

Offline EarthMind

  • Lid
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #40 Gepost op: 2011/04/25, 17:36:36 »
Een andere DE dan Gnome en KDE heb ik nooit gebruikt, omdat ik nooit een andere deftige gevonden heb. Voor mij moet een DE niet alleen modern voelen maar er ook modern uitzien. Hoewel ik in het begin niet zo positief was over Unity apprecieer ik elke nieuwe poging om de gebruikerservaring in Linux te verhogen.

Maak je toch zo niet druk over die extra off-topic info in mijn post, ik heb trouwens ook geantwoord op het onderwerp van deze topic, wat al genoeg zegt dat de inhoud mij aantrok en dat ik niet uitsluitend wilde muggenziften. Het was een onschuldige poging om te informeren, aangezien Linux gebruikers over het algemeen leergierige personen zijn veronderstelde ik dat tenminste één persoon dit beetje info zou appreciëren. Het internet is een medium waar we onze taalkennis het snelst kunnen uitbreiden en zelf zou ik het appreciëren moest iemand mij hierover hebben aangesproken. Commentaar geven op spellingfouten van andere woorden vind ik zelf een beetje overboord gaan en zou ik zelf nooit doen, tenzij ik om verduidelijking zou vragen. Bovendien kunnen ze hiervoor ook een woordenboek gebruiken. Aan de andere kant zou het mij wel storen moest iemand totaal geen inspanning doen om deftig te schrijven (zoals het gebruik van chatspeak), maar dat is hier niet het geval :).
Geen Dropbox maar Wuala!

Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #41 Gepost op: 2011/04/25, 17:56:01 »
@EarthMind: E17 ziet er ook modern uit en voelt ook modern. Ik zou zeggen: probeer het eens, misschien vind je het wel wat :)
Een screenshot van E17:



en als je het standaardthema niks vind: er zijn diverse thema's voor E17, dus je kunt zo een ander thema installeren. Ook zijn er enkele widgets, maar dat is optioneel. Verder is het ook heel erg customizable, o.a. via de systeeminstellingen :)
En er is een user guide waarmee je snel aan de slag kunt (het is ook heel makkelijk geschreven): http://trac.enlightenment.org/e/wiki/User_Guide

Offline EarthMind

  • Lid
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #42 Gepost op: 2011/04/25, 22:28:25 »
Bedankt voor de schreenshot :). Ik zal het eens uitproberen zodra ik de kans krijg.
Geen Dropbox maar Wuala!

Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #43 Gepost op: 2011/04/25, 22:48:03 »
Graag gedaan :)
Btw, het zit gewoon in de pakketbronnen, dus je kunt gewoon het pakket e17 installeren en dan op het inlogscherm voor Enlightenment kiezen :) (al heeft 10.04 wel een oude versie van e17, dus 10.10 of hoger is aan te raden)

DarkEra

  • Gast
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #44 Gepost op: 2011/04/25, 22:49:01 »
Voor mij moet een DE niet alleen modern voelen maar er ook modern uitzien.

Het belangrijkste is dat een systeem stabiel moet zijn om mee te werken èn dat we ermee kunnen doen wat we zelf willen. Het uiterlijk, naar mijn mening, komt op de tweede plaats.


Als reactie op de poll en het topic:
De weg die Canonical/Ubuntu nu ingeslagen is met steeds weer grotere aanpassingen aangaande het uiterlijk komt het systeem zelf ook niet ten goede. Dit lezen we dagelijks op het forum, de problemen waar mensen mee kampen aangaande Ubuntu 11.04.

Men wordt verplicht een out of the box 3D ondersteunende grafische kaart te hebben of een gesloten driver te installeren om Unity en Compiz te laten werken. Misschien hebben we de keuze van een Klassieke Ubuntu Gnome omgeving helemaal niet meer over een aantal versies..... Ok, er is dan Unity 2D maar wat voor de mensen die helemaal geen Unity, 2D of 3D, willen hebben?

Ik heb het zelf nu een paar keer bekeken en geprobeerd ermee te werken maar ik kan er totaal niet aan wennen.

Ik zeg fail.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #45 Gepost op: 2011/04/25, 23:22:41 »
Unity 2D gebruikt ook compiz.
Ik had gedacht dat het uit kon maar dan verlies je weer veel opties.
Alleen klassiek draait volgens mij nog zonder compiz.
Als je dus geen Compiz wilt dan ben je dus genoodzaakt om bij 11,10 straks iets ander te zoeken of te kijken of je Gnome 2.3 er nog op kunt zetten.

Uit vrijwel alle pols zegt het merendeel Klassiek te kiezen of naar iets anders uit te kijken.
Het geld ook voor Gnome 3. Daar zijn ook een hoop gebruikers niet gelukkig mee.
Ik denk dat het nog moeilijk word voor Unity.

Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #46 Gepost op: 2011/04/25, 23:26:57 »
@emiel: Unity 2D gebruikt helemaal geen Compiz. Had het hier een tijdje draaien op Kubuntu zonder Compiz.

Offline Tom

  • Lid
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #47 Gepost op: 2011/04/25, 23:38:09 »
Ik denk dat het nog moeilijk wordt voor Unity en Ubuntu.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #48 Gepost op: 2011/04/25, 23:39:15 »
Ik heb er nu 2D op staan en compiz staat aan. Als ik een aantal dingen uit zet dan werken ze niet meer dan is je desktop zee statisch.
Al het werkbare verdwijnt.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #49 Gepost op: 2011/04/25, 23:39:30 »
Ik denk dat het nog moeilijk wordt voor Unity en Ubuntu.

Dat denk ik ook.