Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: chromebook  (gelezen 7648 keer)

Re: chromebook
« Reactie #25 Gepost op: 2011/06/20, 14:06:54 »
Ik moet eerlijk zeggen, ik gebruik ook steeds vaker Ubuntu One, omdat het zo lekker geïntegreerd is in Ubuntu. Over mijn privacy maak ik me geen zorgen, belangrijke dingen staan hier op de harddisk (en op de externe). Kijk eens naar de gemiddelde twitterberichten: Ik ga nu naar een verjaardag in Hoogeveen, tot over een paar uur! Inbrekers zoeken de naam op in de telefoongids, en hoppa, inbraak is gepleegd... Maar hoe wisten ze dat ik weg was?Tsja lieverd, twitter hé...

Normalerwijze is dat ook dom te noemen.
Alhoewel ik dat laatste rustig kan doen, en ben vast niet de enige.
Als ze al binnenkomen, dan komen ze er denk ik niet zonder kleerscheuren vanaf.
5 honden, dus ze mogen een poging wagen...
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: chromebook
« Reactie #26 Gepost op: 2011/06/20, 16:14:56 »
Deze promo van Google laat dan wel weer op briljante wijze zien wat de voordelen van werken in de cloud kunnen zijn...
http://youtu.be/lm-Vnx58UYo

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: chromebook
« Reactie #27 Gepost op: 2011/06/20, 16:34:01 »
Haha, geweldig XD

Offline Wout55

  • Lid
Re: chromebook
« Reactie #28 Gepost op: 2011/06/20, 18:52:06 »
Leuk filmpje, ze hebben al een hele serie van die dingen. Nou zie je ook met wat voor kracht ze dit gaan pushen. Dat deden ze met Chrome ook en dat heeft toch wel resultaat.
Ik had gisteren de dagelijkse vanilla build gedownload en vanaf sticky in 20 seconden opgestart. Dan ben je bezig en dan denk je: Hoe weet hij wat mijn instellingen zijn. Dat is dan dus kennelijk toch in de Cloud opgeslagen. Ik heb op mijn werk mijn desktop in dropbox zitten omdat ik twee computers op twee locaties gebruik. Dat gevoel van in een vertrouwde omgeving te zitten is toch wel belangrijk. En als ik tv kijk wil ik wel eens snel iets opzoeken en dan is een halve minuut al te lang.  :|

Offline emiel1976

  • Lid
Re: chromebook
« Reactie #29 Gepost op: 2011/06/20, 21:28:11 »
En wat hebben we geleerd van het filmpje. Dat het veelte duur is om zo'n ding te bezitten, je moet na iedere handeling een nieuwe hebben. XD

Mijn laptop staat dag en nacht aan, dan kan ik overal bij zodra ik het nodig heb.
Ik zie mij eerder een tablet gebruiken dan zo'n chromebook maar het idee is goed.
Eigenlijk moeten ze hem zo maken dat je zelf je cloud kunt kiezen, dan kun je, je eigen cloud maken.

Re: chromebook
« Reactie #30 Gepost op: 2011/06/21, 13:42:57 »
Wat bedoel je? Je kan toch zelf bepalen waar je files staan?
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline emiel1976

  • Lid
Re: chromebook
« Reactie #31 Gepost op: 2011/06/21, 14:39:12 »
Als je, je bestanden online zet, dan staan ze op de google server net als dat je daarop een tekstverwerker opent en hij als je op save drukt, automatisch daar alles op slaat.
Dat is wel handig omdat je dan als je achter een andere pc gaat zitten, er ook bij kunt zonder usb stick of wat dan ook.
Wat ik liever heb is dat je de bestanden automatisch op je eigen server zet en je, je eigen cloud op je server hebt staan.
Je kunt een eigen cloud maken met alles er op zoals tekstverwerker, rekenblad, soort messenger en nog veel meer. Daar heb je die van Google niet voor nodig.
Alles loopt via Google in zo'n Chromebook. Als je zelf zo iets maakt, dan kun je dat vanuit iedere browser doen en kun je zelf kiezen hoe je het op zet.

Let wel op dat de opslag ruimte en vooral als je er audio op wilt zetten en misschien een aantal films.
Dan kun je wel streamen maar met 3G doe je dat niet graag en vooral niet als je maar een bepaalde hoeveelheid data verkeer hebt wat je vrij kunt gebruiken

Lees de voorwaarden door van Google van het Chromebook en kijk of je nog zonder problemen je files op hun server wilt plaatsen.

De tablets gaan langzaam in prijs zakken.
Er zijn er al een aantal bij van 300 euro en het word denk ik dus lastiger voor de Chromebooks als meer van die tablets in prijs zakken en ze nog meer zakken kwa prijs.

Re: chromebook
« Reactie #32 Gepost op: 2011/06/22, 13:46:54 »
Je kan toch iedere webpagina openen? En er zit toch ook een WIFI kaart in?  ???
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu