Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Volumeknop verdwenen en geluidsinstellingen werkt ook niet meer in 14.04LTS  (gelezen 1201 keer)

Offline Marty

  • Lid
Probleem sinds gister in Ubuntu 14.04LTS ... heb nog wel geluid maar volumeknop rechtsboven in scherm is verdwenen en bij systeem-geluidsinstellingen kan ik ook niets meer (zie afbeelding). Als ik "geluidsvolume in menubalk tonen" opnieuw aanvink krijg ik volume-icoontje wel terug maar er staat 'n kruisje door en rechtsklikken/dropdown werkt dus ook niet.
Dacht dat het door PulseAudio Equalizer kwam aangezien ik deze had geopend om 't geluid aan te passen. PulseAudio EQ werkte niet meer en vervolgens dus ook volumeknop etc niet.
PulseAudio EQ heb ik verwijderd maar heeft natuurlijk niets geholpen. Heb gekeken naar oplossingen maar zonder succes. Heb weinig technische ervaring met Ubuntu maar kan bij duidelijke uitleg wel het een-en-ander voor elkaar krijgen. Wie-o-wie kan mij helpen?!
« Laatst bewerkt op: 2016/04/02, 00:36:41 door Marty »

Offline Marty

  • Lid
Is er iemand die mij kan helpen?
Thanks!

Ik weet niet of dit helpt maar je zou kunnen proberen in de terminal:
sudo apt-get install ubuntu-desktopDit om te proberen alle originele te herstellen.
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Offline Marty

  • Lid
Dank voor je reactie Pederoco!
Ga ik proberen later op de dag/vanavond.

Denk echter wel dat 't probleem 'dieper' zit, want ook equalizer zoals ik beschreef stopte ermee.

Nog meer tips van anderen zijn welkom!

Dank!

Pulseaudio equalizer zit niet standaard in ubuntu toch?
Dus ik kan mij voorstellen dat je daarmee een probleem gecreëerd hebt.
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Offline Marty

  • Lid
Zat volgens mij idd niet standaard in Ubuntu, maar ik heb 'm wel vanuit 't softwarecentrum geinstalleerd. Zou kunnen dat het daardoor kwam, heb 'm dan ook verwijderd zoals ik eerder schreef ... heeft alleen niet geholpen.


Probeer eens om in ieder geval geluid te krijgen om in home/config/pulse te kijken en de pulse map om te noemen naar pulse old.Dan opnieuw opstarten en dan maakt Ubuntu een nieuwe pulse map aan en kan je weer geluid hebben.Heb ik al vaak genoeg moeten doen!
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Zat volgens mij idd niet standaard in Ubuntu, maar ik heb 'm wel vanuit 't softwarecentrum geinstalleerd. Zou kunnen dat het daardoor kwam, heb 'm dan ook verwijderd zoals ik eerder schreef ... heeft alleen niet geholpen.

Dat mag eigenlijk geen probleem geven, ik heb deze ook geinstalleerd (Xubuntu 14.04) en zonder problemen.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline Marty

  • Lid
Lowlands ... thanks voor de tip maar ik heb nog wél geluid! Tis meer dat het volumeknopje verdwenen is en systeem-geluidsinstellingen is 'blanco' en kan ik ook niets meer mee (zie afbeelding boven).

Of werkt jouw oplossing ook voor 't terugbrengen van volumeknop etc ?

Zonder die is 't bijzonder irritant dat ik 't geluid niet kan dempen of zachter zetten. Ik heb JBL Spot speakers aan m'n PC hangen en bij veel (music gerelateerde) sites die geen geintegreerde volumeregelaar hebben is dat echt nodig.

Offline Marty

  • Lid
Zat volgens mij idd niet standaard in Ubuntu, maar ik heb 'm wel vanuit 't softwarecentrum geinstalleerd. Zou kunnen dat het daardoor kwam, heb 'm dan ook verwijderd zoals ik eerder schreef ... heeft alleen niet geholpen.

Dat mag eigenlijk geen probleem geven, ik heb deze ook geinstalleerd (Xubuntu 14.04) en zonder problemen.

Had ik tot nu toe ook geen problemen mee, heeft denk ik zo'n half jaar goed gedraaid. Weet ook niet zeker of het door de equalizer kwam.

Offline vanadium

  • Lid
Probeer het advies van lowlands maar eens: dit is veilig. Je wist een configuratiebestand. Dat zal automatisch weer aangemaakt worden met fabrieksinstellingen, waardoor mogelijk je probleem opgelost wordt.

Lowlands ... thanks voor de tip maar ik heb nog wél geluid! Tis meer dat het volumeknopje verdwenen is en systeem-geluidsinstellingen is 'blanco' en kan ik ook niets meer mee (zie afbeelding boven).

Of werkt jouw oplossing ook voor 't terugbrengen van volumeknop etc ?

Zonder die is 't bijzonder irritant dat ik 't geluid niet kan dempen of zachter zetten. Ik heb JBL Spot speakers aan m'n PC hangen en bij veel (music gerelateerde) sites die geen geintegreerde volumeregelaar hebben is dat echt nodig.
ook dat heb ik al een paar keer gehad!Dit doen en het is weer normaal.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Marty

  • Lid
Lowlands ... thanks voor de tip maar ik heb nog wél geluid! Tis meer dat het volumeknopje verdwenen is en systeem-geluidsinstellingen is 'blanco' en kan ik ook niets meer mee (zie afbeelding boven).

Of werkt jouw oplossing ook voor 't terugbrengen van volumeknop etc ?

Zonder die is 't bijzonder irritant dat ik 't geluid niet kan dempen of zachter zetten. Ik heb JBL Spot speakers aan m'n PC hangen en bij veel (music gerelateerde) sites die geen geintegreerde volumeregelaar hebben is dat echt nodig.
ook dat heb ik al een paar keer gehad!Dit doen en het is weer normaal.
Dan is mijn volgende vraag: Hoe doe ik dat?
In terminal? En wat voor 'n opdracht moet ik geven?
Bvd!

Offline vanadium

  • Lid
In bestandsbeheer het tonen van verborgen bestanden aanzetten. Navigeren naar de folder ".config" en daar de folder "pulse" verwijderen.

Offline Marty

  • Lid
Yep, it's back !!!  :)

Heb folder niet verwijderd maar veranderd in pulse old zoals Lowlands beschreef.
Ik ga deze onthouden voor 'n eventuele volgende x dat 't weer fout gaat.

Thanks guys voor de tips !!!  :)

(Nu nog ff kijken of ik weer 'n equalizer erop kan gooien)

Ja,dat is gewoon voor alle zekerheid.Nou het goed werkt kan je die pulse old verwijderen.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.