Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Irritant, hoe kom ik bij de onderste knoppen, Acer Aspire One  (gelezen 3110 keer)

Een aantal programmaś op mijn Acer Aspire One hebben een groot venster, en wel zo groot dat ik de onderste knoppen niet zie en kan gebruiken. Ik heb Compiz uitgeschakeld,geprobeert om het venster kleiner te maken, optie Afmetingen wijzigen blijft grijs, ook met de muis lukt het niet. Weet iemand een manier om over het hele beeldscherm te scrollen of een andere manier?
Acer Aspire One 150    resolutie 1024x600

Met vriendelijke groet,

Gijs
« Laatst bewerkt op: 2008/12/26, 17:35:13 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Irritant, hoe kom ik bij de onderste knoppen, Acer Aspire One
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/26, 12:38:00 »
Als ge de alt-toets inhoud, kunt ge een venster eender waar avstpakken en verslepen.

Offline dirk1965

  • Lid
Re: Irritant, hoe kom ik bij de onderste knoppen, Acer Aspire One
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/26, 13:27:24 »
Het is misschien een iets minder elegante oplossing, maar als je in de werkbladenwisselaar-voorkeuren 2 rijen kiest, dan kan je 2 werkbladen onder elkaar zetten. Als er dan al eens een venster niet volledig op het bovenste werkblad kan, ga je gewoon naar het werkblad eronder en dan zie je daar de onderkant van het werkblad erboven. Ik heb gewoon 2 rijen en 2 kolommen gekozen, zo heb ik 4 werkbladen.

Re: Irritant, hoe kom ik bij de onderste knoppen, Acer Aspire One
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/26, 17:33:54 »
Nunslaughter en dirk1965, ik maak nu gebruik van beide antwoorden. Bijvoorbeeld bij Thunderbird gebruik ik de ALT+muis, hierbij lukt het niet met de werkbladen met rijen, een grensgeval en bij Compiz Config de werkbladen met rijen, hierbij lukt het niet met de ALT+muis. Wat mij betreft is deze opgelost. Bedankt voor jullie antwoorden.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline dnabbor

  • Lid
Re: [Opgelost] Irritant, hoe kom ik bij de onderste knoppen, Acer Aspire One
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/21, 11:33:53 »
Oud topic maar ik heb hier ook last van. Maar dit is toch geen oplossing te noemen?

Een extra werkblad kiezen om de onderste knoppen te kunnen zien van een venster, is er echt geen andere
[lees betere] oplossing?
Acer One D150

Offline dnabbor

  • Lid
Re: [Opgelost] Irritant, hoe kom ik bij de onderste knoppen, Acer Aspire One
« Reactie #5 Gepost op: 2010/03/21, 12:16:41 »
Installeer de Remix Ubnutu versie, speciaal voor Acer Aspire en andere netbookjes.
Ik heb dezelfde dus (de acer asipre D150) en heb daar de remix opstaan, werkt perfect.

zie hier voor een uitleg: http://sites.google.com/site/computertip/aa1
Tja, die had ik al een keer geprobeerd maar ik ben juist een beetje gewend geraakt aan de "gewone" ubuntu
Ik vond de indeling van unr verwarrend, geen echte desktop meer etc...
 Maar is dit de enigste keuze dan?
Blijf het toch jammer vinden dat sommige vensters niet totaal op het scherm passen.
Sommige vensters kun je ook niet maximaliseren. zoals bijvoorbeeld bij terminal server client.
Blijft een irritant probleem. Zucht.
Acer One D150

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: [Opgelost] Irritant, hoe kom ik bij de onderste knoppen, Acer Aspire One
« Reactie #6 Gepost op: 2010/03/21, 12:21:36 »
als ik in zon situatie met links op een scherm klik [middenop] en de alt toets ingedrukt houd dan kan ik het scherm eenvoudig verslepen en zo bij de knoppen komen, dit zelfs op mijn eeepc704 met een nog kleiner schermpje dan de acer one.

ik gebruik ook alleen maar de gewone versie, de nbr ligt mij niet.

Offline dnabbor

  • Lid
Re: [Opgelost] Irritant, hoe kom ik bij de onderste knoppen, Acer Aspire One
« Reactie #7 Gepost op: 2010/03/21, 12:28:45 »
als ik in zon situatie met links op een scherm klik [middenop] en de alt toets ingedrukt houd dan kan ik het scherm eenvoudig verslepen en zo bij de knoppen komen, dit zelfs op mijn eeepc704 met een nog kleiner schermpje dan de acer one.

ik gebruik ook alleen maar de gewone versie, de nbr ligt mij niet.
Met de alt toets oplossing moet ik maar leren leven dan denk ik.
Zou het niet mogelijk zijn om de functie van de alt toets onder de middelste muisknop te krijgen?
Acer One D150

Re: [Opgelost] Irritant, hoe kom ik bij de onderste knoppen, Acer Aspire One
« Reactie #8 Gepost op: 2010/03/21, 22:50:12 »
Edit: 22/03/2010

Hoi,

Ik heb ook zo'n AAO150-netbookje en heb er unr opgezet.  Vervolgens heb ik de weergave van bureaublad en al de rest herzet naar de normale ubuntustyle (omdat ik niet in de map 'video' raakte door er op te klikken, en: omdat de benamingen van de mappen elkaar 'overlapten').  Sindsdien werkt alles hier perfect.  Weet niet meer precies waar die optie verborgen zat, maar het was ergens rechtsklikken in de bovenste balk.  Als ik mij goed herinner...

Johan.
« Laatst bewerkt op: 2010/03/22, 22:40:54 door Johan Nooyen »
I know why the caged bird sings...  He sings of freedom.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: [Opgelost] Irritant, hoe kom ik bij de onderste knoppen, Acer Aspire One
« Reactie #9 Gepost op: 2010/03/22, 07:42:47 »
Een extra werkblad kiezen om de onderste knoppen te kunnen zien van een venster, is er echt geen andere
[lees betere] oplossing?

Het is een workaround die werkt, maar het blijft een workaround.

Het beste is dat voor ieder scherm waarvan  onbereikbaar zijn een bug aangemaakt wordt in Launchpad. Dan wordt het daar opgepakt en *definitief* opgelost.