Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Breezy versus Dapper Drake  (gelezen 1363 keer)

Offline John K

  • Lid
Breezy versus Dapper Drake
« Gepost op: 2006/04/27, 11:38:02 »
Beste allemaal,

Ik wacht op de Dapper Drake versie voor mijn bedrijf. Ik heb gehoord dat er in Breezy een updatetool naar dapper Drake komt. Of is het aan te bevelen om even te wachten en Dapper Drake op een schone computer te installeren?

Ik ben op zoek naar een systeembeheerder, freelance of stagiere, om te helpen een netwerk voor 2 locaties op te zetten en mij het gebruik van SQL etc. bij te brengen, kennen jullie iemand in de omgeving Utrecht/ Amersfoort?

Groeten John

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Breezy versus Dapper Drake
« Reactie #1 Gepost op: 2006/04/27, 11:57:23 »
Ik zou wachten tot 2 juni, Dapper is dan officieel uit. Dan vervang je breezy door dapper in /etc/apt/sources.list
dan
sudo apt-get update
sudo apt-get dist-upgrade
Dan de manual eens doornemen, maar basically is het dat. *Normaal* :)

Azalin

  • Gast
Breezy versus Dapper Drake
« Reactie #2 Gepost op: 2006/04/27, 14:20:20 »
En de boel schoonvegen en Dapper schoon installeren? Te drastisch of is dat een optie? Mijn documenten in de home map worden toch naar een NSA (network storage adapter) schijf geschreven voor ik zoiets doe dus mijn eigen doumentjes ben ik niet bang voor. Kan me zo voorstellen dat oude instellingen de boel in de war kunnen sturen... Of valt dit wel mee?

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Breezy versus Dapper Drake
« Reactie #3 Gepost op: 2006/04/27, 14:54:22 »
Valt heel goed mee, veel config-bestanden staan zelfs ook in uw /home, vandaar dat die ook niet verloren gaan dan.

Breezy versus Dapper Drake
« Reactie #4 Gepost op: 2006/04/27, 16:43:56 »
De update tool zit nu zelfs al in breezy (sudo update-manager -d). Dan hoef je niet zelf met /etc/apt/sources.list te mieren :)

Azalin

  • Gast
Breezy versus Dapper Drake
« Reactie #5 Gepost op: 2006/04/29, 00:05:22 »
@zappa: niet de hele home map wordt gekopieerd, slechts documenten, save games, muziek, downloas e.d. Instellingen van Gnome e.d. zijn "hidden" bestanden en die kopieer ik niet ... of is het beter dat toch te doen? Kan me zo voorstellen dat als de desktop er vandoor gaat en er een hoop binnen de distro kapot gaat, dat je dan toch sowieso beter opnieuw kunt beginnen. Of is dit nu erg MS Windows gedacht? :)