Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: uiterlijk-voorkeuren loopt vast  (gelezen 1075 keer)

senseozot

  • Gast
uiterlijk-voorkeuren loopt vast
« Gepost op: 2008/06/04, 21:41:23 »
Hallo,

Wanneer ik mijn werkbladachtergrond wil wijzigen lukt dit niet meer, de processor gaat meteen naat 100% en zakt niet zolang ik uiterlijk-voorkeuren niet afsluit.
Nu ben ik gisteren wel bezig geweest met het verplaatsen en verwijderen van afbeeldingen die ook al toegevoegd waren bij uiterlijk-voorkeuren.
Kan het misschien dat wanneer ik nu werkbladachergrond wijzigen selecteer er continu gezocht wordt naar afbeeldingen die niet meer op de betreffende locatie staan?
Voordat ik de afbeeldingen andere locaties had gegeven draaide alles normaal dus ik vermoed dat het één iets met het ander te maken heeft.

Indien iemand een oplossing heeft hoor ik het graag...

Offline ptb

  • Lid
uiterlijk-voorkeuren loopt vast
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/05, 00:44:12 »
Ik had hetzelfde probleem,maar is weer verdwenen met de nieuwste kernel update.Al geupdate?

Offline siegi

  • Lid
uiterlijk-voorkeuren loopt vast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/05, 00:47:11 »
Toevallig kde geïnstalleerd?
gtk2-engines-gtk-qt vloekt met gnome.
Het zou ook bv kde4-style-qtcurve kunnen zijn.

senseozot

  • Gast
uiterlijk-voorkeuren loopt vast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/05, 09:30:54 »
Heb eergisteren laatste updates gehad, systeem is up-to-date. Heb ook eens opgestart met kernel 16 en 17 in plaats van 18 maar probleem blijft hetzelfde.
Systeem draait gewoon onder gnome en niet onder kde.

Iemand nog een suggestie???

Offline siegi

  • Lid
uiterlijk-voorkeuren loopt vast
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/05, 14:14:38 »
Ookal draai je gnome, dan kunnen geinstalleerde kde pakketjes nog het probleem veroorzaken.

senseozot

  • Gast
uiterlijk-voorkeuren loopt vast
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/05, 14:52:00 »
Ben even in synaptic gaan kijken en bij zoeken kde ingetikt. Deze geeft het volgende aan als geïnstalleerd:
defoma, espeak, gamin, libartsc0, libdecoration0, libdevmapper1.02.1, network-manager-gnome, numlockx en shared-mime-info.
Hopelijk wordt iemand er iets wijzer van, ik tot nog toe niet helaas. Of als iemand me kan vertellen hoe ik exact kan achterhalan wat er van kde geïnstalleerd staat?

Overigens vind ik dit forum een topper! Voor een beginneling zoals ik is er hier een schat aan informatie te vinden waar ik dan ook gretig gebruik van maak.

senseozot

  • Gast
uiterlijk-voorkeuren loopt vast
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/05, 22:33:25 »
Hallo,

Heb intussen zelf de oplossing al gevonden in dit topic (engels)

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=814329&highlight=change+wallpaper+processor+100%25&page=2

#16

Dus heb ik in sofwarebronnen tab updates een vinkje geplaatst bij vooraf vrijgegeven updates, de updates binnengehaald en de juiste zat er blijkbaar bij.

Toch bedankt voor de hulp,

Senseozot