Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Organiseren Install Party in Zaandam  (gelezen 13802 keer)

Organiseren Install Party in Zaandam
« Gepost op: 2010/10/25, 14:29:09 »
Ik wil graag voor het einde van dit jaar een Linux Install Party organiseren in Zaandam (Noord-Holland). We hebben hier een draadloos netwerk voor 100 gebruikers. Er is een goed uitgeruste conferentiezaal en er kan voor catering gezorgd worden voor een scherpe prijs. Op alle dagen mogelijk behalve vrijdag, zaterdag en zondag.

Verder goed bereikbaar met de trein, op loopafstand van het station. Parkeren is een beetje problematisch (wel een betaald parkeerterrein vlak in de buurt).

De werkwijze: eigen laptop of netbook (of pda) meenemen en met een werkend systeem naar huis toe.

Re: Organiseren Install Party in Zaandam
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/25, 14:31:09 »
Harstikke leuk  =D.

Ga je ook lezingen houden enzo?

Zo maar wat willekeurig artwork:
http://www.chaukar.deviantart.com

Ecchi Anime, Manga and Otakuism:
http://www.animeonsen.com

Re: Organiseren Install Party in Zaandam
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/25, 15:12:26 »
Harstikke leuk  =D.
Ga je ook lezingen houden enzo?
Hoi Chaukar,

Een lezing is natuurlijk een mogelijkheid. Ben je bekend met het begrip Pecha Kucha (petsjaa koetsjaa) ? Deelnemers nemen hun eigen laptop mee en proberen in eerste instantie een werkend systeem erop te krijgen. Een probleem met een bestaande installatie kan ook. Neem je machine mee en dan kunnen we er allemaal wat van leren.

Re: Organiseren Install Party in Zaandam
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/25, 15:42:28 »
Harstikke leuk  =D.
Ga je ook lezingen houden enzo?
Hoi Chaukar,

Een lezing is natuurlijk een mogelijkheid. Ben je bekend met het begrip Pecha Kucha (petsjaa koetsjaa) ? Deelnemers nemen hun eigen laptop mee en proberen in eerste instantie een werkend systeem erop te krijgen. Een probleem met een bestaande installatie kan ook. Neem je machine mee en dan kunnen we er allemaal wat van leren.


Al contact gehad met het events en promo team?
Ik heb zelf al twee parties gehouden in Oss, maar voor 10.10 had ik er helaas echt geen tijd meer voor en de anderen van het events team ook niet echt echt voor een 10.10 party.
Zo maar wat willekeurig artwork:
http://www.chaukar.deviantart.com

Ecchi Anime, Manga and Otakuism:
http://www.animeonsen.com

Re: Organiseren Install Party in Zaandam
« Reactie #4 Gepost op: 2010/10/27, 11:00:25 »
Citaat
Al contact gehad met het events en promo team?
Ik heb zelf al twee parties gehouden in Oss, maar voor 10.10 had ik er helaas echt geen tijd meer voor en de anderen van het events team ook niet echt echt voor een 10.10 party.
Ik heb nog geen contact gehad met het events en promo team. Waar kan ik ze bereiken ? Zou leuk zijn als ze hier even reageren. :)


Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Organiseren Install Party in Zaandam
« Reactie #5 Gepost op: 2010/10/27, 11:18:11 »
Leuk idee! Dat promotieteam heeft trouwens wat dingen bijgehouden op de wiki. Check http://wiki.ubuntu-nl.org/community/ReleasepartyWiki/Releaseparty

Misschien vind je daar nog wat info en/of tips.

Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline atex

  • Lid
    • Stichting SoftwareConsulent.nl
Re: Organiseren Install Party in Zaandam
« Reactie #6 Gepost op: 2010/10/27, 17:35:04 »
Kijk dit vind ik leuk! Redelijk dichtbij Texel en prima aan te reizen voor mij. Wil graag hieraan mee werken, hoor het wel wat ik eventueel kan doen om mee helpen.

gr,

Alex
Ubuntu 12.04, Linux Mint en W7 Twitter: alextexel of softwaretexel

Re: Organiseren Install Party in Zaandam
« Reactie #7 Gepost op: 2010/11/03, 01:09:38 »
Kijk dit vind ik leuk! Redelijk dichtbij Texel en prima aan te reizen voor mij. Wil graag hieraan mee werken, hoor het wel wat ik eventueel kan doen om mee helpen.
Hoi Alex, ik ben zelf nog nauwelijks met de voorbereidingen begonnen. De voorzieningen hebben we in Zaandam: conferentieruimte met draadloos netwerk voor maximaal 100 personen. Over de kosten moet ik eerst nog overleggen. Evenals eventuele catering. Kortom, ik heb nog heel wat uit te zoeken. Graag dus tips van degenen die al eerder een party georganiseerd hebben.

Of kom de ruimte in het centrum van Zaandam gewoon eens bekijken.

Ik zoek in elk geval van mensen die zelf al eens iets soortgelijks gedaan hebben; ik bedoel mensen begeleiden bij het installeren op de eigen pc en het oplossen van problemen zodat iedereen aan het eind van de dag happy naar huis gaat.

Ik ga maandag a.s. even informeren wat er mogelijk is op het gebied van eventuele catering. Dat kan ik alvast voorbereiden.

Erik
« Laatst bewerkt op: 2010/11/05, 22:26:34 door marsrover632 »

Offline atex

  • Lid
    • Stichting SoftwareConsulent.nl
Re: Organiseren Install Party in Zaandam
« Reactie #8 Gepost op: 2010/11/14, 22:41:19 »
Hoi staat het ermee met dit plan?

Groet,

Alex
Ubuntu 12.04, Linux Mint en W7 Twitter: alextexel of softwaretexel

Re: Organiseren Linux Babbel in Zaandam
« Reactie #9 Gepost op: 2010/11/14, 22:54:45 »
Ik ga morgen in Zaandam bekijken hoe het zit met het geld en de catering. Of het gratis kan of tegen een kleine vergoeding (b.v. voor koffie en middageten). Ik heb net al een samenvatting van de discussie gemaild, zodat ze weten wat ongeveer mijn bedoeling is.

Ik ben al in mijn eigen netwerk aan het kijken of er mensen zijn die op een doordeweekse dag kunnen komen op een Linuxbabbel-dag om lekker over hun ervaringen met Linux te praten en bijvoorbeeld naar problemen willen kijken om die op te lossen in een ongedwongen sfeer.

Dus gewoon laptop meenemen en aanschuiven bij de koffie of de thee. We hebben een mooie conferentiezaal waar we terecht kunnen. En die catering ga ik regelen zodra ik weet of er belangstelling voor is. Een lunchpakket voor 7,50 euro daar ga ik van uit. Moet ik nog even regelen met de jongens van de keuken/restaurant.

Je kan morgen ook gewoon even bellen op 06 - 10 75 44 96. Ik hoop dat ik dan iets meer concreet kan vertellen. Streefdatum donderdag 16 december.

Heel interessant die Stichting Softwareconsulent. Ik heb even op jullie website gekeken. Heb je daar het idee voor de Linux Babbel / Install Party ook al eens neergelegd ?
« Laatst bewerkt op: 2010/11/14, 22:59:31 door marsrover632 »

Offline dennus

  • Lid
Re: Organiseren Install Party in Zaandam
« Reactie #10 Gepost op: 2010/11/14, 23:07:26 »
Hoi, ik woon in de regio. En wil je best helpen als je ergens hulp bij nodig hebt. Welke lokatie heb je op het oog?  Mag je ook per mail doen.

Re: Organiseren Install Party in Zaandam
« Reactie #11 Gepost op: 2010/11/15, 23:47:47 »
Hoi Dennus,

De conferentieruimte kan ik gebruiken. Alles is aanwezig. Nu alleen nog reserveren voor donderdag de 16e. Eventuele catering heb ik nog niet nagevraagd. Dat komt komende week.

Ik laat zo snel mogelijk weer iets weten. En ik moet nog even met die stichting op Texel contact opnemen.

Erik

Re: Linux en Windows Babbel in Zaandam
« Reactie #12 Gepost op: 2010/11/21, 22:25:42 »
Aanstaande maandag ga ik verder met de voorbereidingen van de dag van donderdag 16 december. Is er al iemand die tijd heeft om met een aantal concrete zaken te helpen?

Ik kan misschien al van een aantal mensen hulp krijgen op voorwaarde dat we er ook een Windows Babbel van maken. Hopelijk heeft niemand hier principiele bezwaren tegen ?

Voor een kerstboom en een versnapering wordt tegen die tijd waarschijnlijk al gezorgd, omdat de feestdagen voor de deur staan.

Laat even van je horen dan.

Erik
« Laatst bewerkt op: 2010/11/22, 14:37:50 door marsrover632 »

Offline dennus

  • Lid
Re: Organiseren Install Party in Zaandam
« Reactie #13 Gepost op: 2010/11/22, 15:04:17 »
Hoi!

Geef eens een lijst van de concrete zaken...

Re: Organiseren Linux Windows Babbel Install Party in Zaandam
« Reactie #14 Gepost op: 2010/11/22, 21:04:46 »
Ok, een aantal concrete punten:

Tijd / plaats: 10:00-17:00 uur, ACC Peperstraat 228, Zaandam (centrum), 12 minuten met de trein van A'dam, 20 
                    minuten van Haarlem, Alkmaar enz.
                    10 minuten lopen van station
Parkeren     : niet aan te raden, enkele (duur) betaalde plaatsen bij de warme bakker a/d overkant =D
Beschikbaar: conferentiezaal voor max. 30 personen, geen kosten
                    draadloos netwerk voor max. 100 personen
                    dvd-speler, televisie voor vertoning film
                    Draadloos netwerk in het hele pand
Nog te regelen: catering, ca. 7,50 tot 10,- euri: afhankelijk van wensen deelnemers (vegetarisch, halal - zelf brood   
                     meenemen mag ook)
Dagprogramma: nog in te vullen. Vooral discussie (babbel) en oplossen computerproblemen (install party) met   
                     Linux. Windows-gebruikers van harte welkom. Macintosh natuurlijk ook.

Erik

Re: Organiseren Install Party in Zaandam
« Reactie #15 Gepost op: 2010/11/28, 17:42:14 »
Ik heb Alex van de stichting SoftwareConsultent nu telefonisch gesproken. Klinkt interessant met registratie en betalingen online via de bank. Dat moet ik financieel ook nog even uitwerken. Ik ben morgen weer in Zaandam en ik ga bekijken of eventueel een middag en een avond ook mogelijk is voor de Install Party.
Vanwege de vele borrels, feesten, vieringen en wat iets meer zij in de Sinterklaas en Kersttijd heb ik alleereerst besloten om de datum van 16 december nog wat op te schuiven naar volgende maand.
Uiteindelijk wil ik eerst een draaiboek maken om de dag goed te laten verlopen. Van uitstel komt zeker geen afstel!

Offline frits1954

  • Lid
Re: Organiseren Install Party in Zaandam
« Reactie #16 Gepost op: 2010/12/21, 20:08:51 »
Ik lees dit op 21 dec en dacht ch.. daar was ik graag naar toe ge gaan
maan nu het jan 2011 word is het nog beter ik kom graag helpen woon in Amsterdam noord.
en ken de peperstraat wel ( Dam tot dam loop )   =D   XD

Mvg
Frits
Linux ook voor morgen
ik ben leesblind 
Mvg
Frits1954

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Organiseren Install Party in Zaandam
« Reactie #17 Gepost op: 2010/12/21, 20:18:39 »
Ik denk dat januari ook al erg dichtbij is voor de party. Zoiets moet je ook nog aankondigen toch?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Organiseren Install Party in Zaandam
« Reactie #18 Gepost op: 2010/12/27, 21:38:22 »
Ik denk dat januari ook al erg dichtbij is voor de party. Zoiets moet je ook nog aankondigen toch?
Aankondigen ga ik zo snel mogelijk doen. Ik ga de aankondiging op nog een paar andere forums posten. De vergaderruimte kost ieg niets, gratis dus. Als catering danwel lunch gewenst is, dan moet er wel een kleine bijdrage betaald worden. Er komt waarschijnlijk ook nog een kleine bijdrage om gedurende de bijeenkomst onbeperkt koffie en thee te kunnen nemen uit de automaat op kantoor.

Ik kan deze week ook eens mooi nadenken over een strooifolder of zelfs een affiche.

Erik (aka marsrover632)

Re: Organiseren Install Party in Zaandam
« Reactie #19 Gepost op: 2011/01/03, 14:31:34 »
Aankondiging: Linux Babbel bij ACC

maandag 17 januari van 13:00 - 17: 00 uur
in een goed uitgeruste conferentiezaal (kenniscentrum)
met draadloos netwerk
+koffie en thee inbegrepen

gezellig kletsen over Ubuntu en andere Linux-distributies, samen
problemen oplossen, hardware-problemen,

Plaats: Peperstraat 228, Zaandam, boven Creyf's Uitzendbureau (10 minuten loopafstand van NS-station, beperkte gratis parkeergelegenheid in de buurt - eventueel betaald parkeren t.o. bij Bakkerij Botman).

Toegang: Gratis


Re: Organiseren Install Party in Zaandam
« Reactie #20 Gepost op: 2011/01/03, 15:46:43 »
TIP :

Je kan, indien je met openbaar vervoer reist, een 'Zoutkaartje' kopen bij de N.S.,
dat kaartje geeft reizigers de hele maand januari doordeweeks 40% korting tussen 9.00 - 16.00 uur en na 18.30 uur.

Re: Organiseren Install Party in Zaandam
« Reactie #21 Gepost op: 2011/01/06, 13:03:55 »
Hoi allemaal,

Laat even weten of je kan op maandag de 17e a.s. tussen 1 en 5. Handig om te weten hoeveel mensen er ongeveer komen. Ik hoor ook nog graag of er belangstelling is voor catering (broodjes en zo), kosten ca. euro 10,- voor een verzorgde lunch. Koffie en thee zijn gratis.

En als je zelf nog een interessant discussieonderwerp hebt of een probleem waar we het over kunnen hebben, meld het dan.

Mvg, Erik


Re: Organiseren Install Party in Zaandam
« Reactie #22 Gepost op: 2011/01/14, 12:11:44 »
Hoi, ik kom graag maandag (ik kan een vrije dag wisselen ;)).

Mijn relatie tot Ubuntu:
Op het werk onderhouden we een aantal Ubuntu servers (cloud en in-house). Mijn werkstation (en die van een aantal collega's) draait Ubuntu, evenals mijn eigen netbook en laptop.

Ik ben persoonlijk geinteresseerd in educatieve toepassingen van Ubuntu en ben een softwareproject gestart rondom simpele scripting (parser in Ruby) voor het genereren van HTML5/SVG/Javascript-lessen, op basis van werk bij One Laptop Per Child in het basisonderwijs van Nepal ("Karma").

Groet,
Rob

Re: Organiseren Install Party in Zaandam
« Reactie #23 Gepost op: 2011/01/17, 18:47:02 »
Erik, bedankt voor je initiatief. Het was een gezellige en inspirerende middag; ik hoop dat er meer van dit soort lokale bijeenkomsten zullen komen en ik ga met nieuwe moed verder werken aan mijn project.

Vanmiddag werd er gevraagd of het script voor het maken van lessen open source was: de source is op github te downloaden, zie https://github.com/robvandenbogaard/Karmamake
Het is verre van compleet, maar het werkt wel. Ik houd me aanbevolen voor suggesties, patches en/of vragen.

Groet!
Rob

Offline Gotiniens

  • Lid
Re: Organiseren Install Party in Zaandam
« Reactie #24 Gepost op: 2011/01/17, 21:58:01 »
Mooi om te horen dat het een geslaagde middag was, ik had er eerlijk gezegd een beetje een hard hoofd in vanwege die voor sommige mensen wat rare tijd (werkdag). Aan de andere kant zijn er ook mensen die juist in het weekend niet kunnen ;)

Zou er ook een stukje geschreven kunnen worden in de maandelijke voortgangsrapportage door 1 van de organisator, met een wat foto's erbij enz?

Of eventueel een wat groter verhaal voor op het prikbord?