Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hulp op afstand.  (gelezen 4519 keer)

vtje

  • Gast
Hulp op afstand.
« Gepost op: 2008/01/23, 23:34:57 »
Ben sinds een week over op Ubuntu (heb hiernaast ook nog een Windows XP systeem).
Moet toegeven dat ik nooit gedacht had met Ubuntu te kunnen werken.

Ik heb nog een vraag: ik wil natuurlijk met familieleden hulp op afstand kunnen bieden (zoals in Windows XP).
Ik heb al wel Pidgin (MSN) en Skype geinstalleerd, en dat werkt erg goed.

Welke pakket moet ik hiervoor gebruiken, dus van mijn Ubuntu PC naar hun Windows XP PCś?

Alle hulp is welkom.

Groeten,

vtje

Offline joop905

  • Lid
Hulp op afstand.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/23, 23:46:17 »
toepassingen-->internet-->terminal service client.

op vnc mode zetten , ipnummer intikken , verbinden , wachtwoord invoeren indien gevraagd en klaar
er moet wel wat geïnstalleerd worden op xp  http://www.realvnc.com/

Offline siegi

  • Lid
Hulp op afstand.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/24, 00:04:13 »
Normaal moet het ook gaan met rdesktop wat al standaard in xp geinstalleerd zou moeten zijn.

Offline HP

  • Lid
Hulp op afstand.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/25, 10:23:09 »
Citaat van: joop905
toepassingen-->internet-->terminal service client.

op vnc mode zetten , ipnummer intikken , verbinden , wachtwoord invoeren indien gevraagd en klaar
Is dit, als de te helpen partij Ubuntu heeft voldoende, of met er dan ook eerst iets geinstalleerd worden?
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Offline Dave

  • Lid
Hulp op afstand.
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/25, 11:38:02 »
tis mij niet gelukt in ieder geval.
er moest nog wat in het modem ingesteld worden(poort open ofzo) en aangezien het om een gedeelde verbinding ging was dat onmogelijk dus einde verhaal.

Offline joop905

  • Lid
Hulp op afstand.
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/25, 12:43:12 »
Citaat van: HP
Citaat van: joop905
toepassingen-->internet-->terminal service client.

op vnc mode zetten , ipnummer intikken , verbinden , wachtwoord invoeren indien gevraagd en klaar
Is dit, als de te helpen partij Ubuntu heeft voldoende, of met er dan ook eerst iets geinstalleerd worden?
als het tussen twee Linux gaat dan moet de tegen partij  Systeem/voorkeuren/Bureaublad op afstand hier moet wat dingen aan vinken en vergeet het wachtwoord niet anders kan iedereen er in

voor Windows moet er wat geïnstalleerd worden  http://www.realvnc.com/
Free Edition werkt niet met Vista

geluk er mee.

Offline siegi

  • Lid
Hulp op afstand.
« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/25, 12:53:16 »
Citaat van: joop905
voor Windows moet er wat geïnstalleerd worden  http://www.realvnc.com/
Free Edition werkt niet met Vista
geluk er mee.
Heb je rdesktop (rdp) al eens geprobeerd.
Volgens mij is dit native geïnstalleerd op windows.

Offline ruujan

  • Lid
Hulp op afstand.
« Reactie #7 Gepost op: 2008/01/25, 13:53:16 »
Citaat van: siegi
Heb je rdesktop (rdp) al eens geprobeerd.
Volgens mij is dit native geïnstalleerd op windows.
Alleen in XP Pro en Vista Business, en waarschijnlijk ook op Ultimate. Alle andere Windowsversies hebben hooguit de RDP-client aan boord.

Hulp op afstand.
« Reactie #8 Gepost op: 2008/01/25, 15:04:33 »
Indien je iemand met Windows wilt helpen zal die persoon er zeker voor moeten zorgen dat zijn MTU -zowel in Windows- als in zijn router op 1500 moet staan.

Anders krijg je vaak zwart beeld en niet zijn desktop te zien.

BTW dit is ook zo bij Windows clients onderling.

En wil je iemand helpen met een zeer klein abbo zal het ook grote problemen geven.

Proberen kan altijd. :P
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline HP

  • Lid
Hulp op afstand.
« Reactie #9 Gepost op: 2008/01/31, 12:32:10 »
Citaat van: joop905
Citaat van: HP
Is dit, als de te helpen partij Ubuntu heeft voldoende, of met er dan ook eerst iets geinstalleerd worden?
als het tussen twee Linux gaat dan moet de tegen partij  Systeem/voorkeuren/Bureaublad op afstand hier moet wat dingen aan vinken en vergeet het wachtwoord niet anders kan iedereen er in
Bedankt, dat VNC is dus een belangrijk instrument voor het op te zetten netwerk van Ubuntu steunpunten. Straks zitten er bijv. 20 vrouwen met een Ubuntu PC in Deventer, ik ga niet iedere keer vanuit De Haag op en neer om ze te helpen he
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]